Yeşil bahçem tarumar oldu hep ayrık otu Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede Ellerin titremez mi bana yazarken notu Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
En olmadık zamanda huzur bulurdum senle Karanlıkta ışıktın rahat olurdum senle Nefessiz zamanımda nefes alırdım senle Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Abi kardeştin bana yüreğim yanar durur Yokluğun bana zulüm tam on ikiden vurur Gözyaşlarım zamanla akmaktan cayar kurur Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Bu kadar kolaymıy dı vazgeçmek benden böyle Halimi anlamazlar derler ne oldu söyle Nasıl derim ki dostdost bırakıp gitti öyle Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Nur gelir üstesinden sanma dönerim sözden Ölsem daha iyiydi düşmüşüm dostun gözden Sana ettiğim hitap kaynaklandı hep özden Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DOST DEDİĞİM DOST şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DOST DEDİĞİM DOST şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Eski dostlar aranır oldu değerli hocam, Dost dost diye nicesine sarıldım demiş aşık veysel üstadımız, Mükemmel bir esere imzanızı atmışsınız kardeşim yüreğinizin sesi hep var olsun usta kaleminizi saygılarımla Selamlıyorum iyi geceler diliyorum sağlıcakla kalın efenim..
Gerçek dostun insan hayatındaki yeri ve anlamı çoooooook farklıdır. Bu duygunun güzelliğini ancak gerçek dostu olanlar anlar... Bu duygunun yokluğunu ise dostunu kaybedenler hisseder. Derin yürek sesini alkışlıyorum şaire. Saygı ve selamlarımla...
"Abi kardeştin bana yüreğim yanar durur Yokluğun bana zulüm tam on ikiden vurur Gözyaşlarım zamanla akmaktan cayar kurur Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede"
dost var mı böyle diye düşündüm...gerçek dostlar toprak oldu...
şimdiler de dost dediğin gözünü oyan yılan mezarını kazan cellat sırtından hançerleyen hain...
keşke...biaz daha erken gelmeliymişiz dünyaya...insan gibi insanların olduğu bir zamanda... şiir de bu güzel duyguları yaşattığın için teşekkürler şairem sevgimle hep...
Nur gelir üstesinden sanma dönerim sözden Ölsem daha iyiydi düşmüşüm dostun gözden Sana ettiğim hitap kaynaklandı hep özden Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
.....eski dostluklara özlem duymakta bu gün insanlar...
....şiir bunu ne güzel irdelemiş....yorum harika....
....kutlarım sevgilerle her daim....harika kalemi....
bu anlamlı dizeler dostluğun vefanın unutulduğu zamanımız itibari ile çok önem arz etmektedir. akıcı üslubunuz nazik kaleminiz yok olmaya yüz tutmuş dostluklara dem vururken bu güzel hisleri yaşayanlara tazeleme yaşamamış yüreklere de bu güzel duygu ve düşünceleri anımsatacaktır. dostlukların unutulmaması sevgilerin baki olması dileklerimle yüreğinize ve kaleminize sağlık, saygı ve selam ile efendim. hayırlı bayramlar diliyorum.
“Gerçek dostlar yıldızlara benzerler. Karanlık çökünce ilk onlar gözükürler.” demiş Napolyon. Bazen dostluklar, kardeşliğin bile önüne geçebilecek kadar güçlü olabilir. Gerçek dostluklar da işte böylesine sağlam temeller üzerine kurulmalıdır. Dostlar, hatalı gördükleri hususlarda birbirlerini uyarmalı ve daha çok hata işlemekten caydırmaya çalışmalıdır. Dostluklar vefa ile güçlenir ve taçlanırlar. Dostluk, insanların sahip oldukları en yüce duygudur. İnsanlar arasındaki en büyük güven kaynağıdır. Ancak önemli ve vazgeçilmez kuralları vardır. Dostluk; karşılıklı özveri ister, ikiyüzlülüğü sevmez ve yalanı bağışlamaz. “Eğer herkes dost sandığı kimselerin bir de kendi arkasından söylemiş olduklarını duysaydı, dünyada dost kalmazdı.” demiş Blaise Pascal. Dostluk, zamana dayalı olarak güç oluşan bir değerdir. Gerçek dostluklarda vefa, saygı, özveri ve sevgi vardır. Dostluklar arasında hiçbir şekilde çıkar ilişkisi bulunmamalıdır.
Sözün özü, kalmadı eskisi gibi dostluklar...
Yaşanan bir olayı izninizle burada paylaşmak isterim, konunun önemi bakımından.
Savaşın en kanlı günlerinden biri. Asker, en iyi arkadaşının az ileride kanlar içinde yere düştüğünü görür. İnsanın, başını bir saniye bile siperin üzerinde tutamayacağı ateş yağmuru altında bulunmaktadırlar. Asker, teğmene koşar. - Teğmenim, fırlayıp arkadaşımı alıp gelebilir miyim? Delirdin mi sen der gibi bakar teğmen. - Gitmeye değer mi? Arkadaşın delik deşik olmuş. Belki de ölmüştür. Kendi hayatını da tehlikeye atma. Asker ısrar eder. Israrına dayanamayan Teğmen: - Peki... Git o zaman... der. Asker o korkunç ateş yağmuru altında arkadaşına ulaşır. Onu sırtına alıp, koşa koşa sipere döner. Birlikte siperin içine yuvarlanırlar. Teğmen, kanlar içindeki askeri muayene eder. Sonra onu sipere taşıyan askere dönerek: - Sana, hayatını tehlikeye atmana değmez, demiştim. Bak haklı çıktım. Bu zaten ölmüş der. 'Değdi teğmenim' der asker. - Nasıl değdi? ' diye sorar teğmen. - Bu adam ölmüş görmüyor musun? - Gene de değdi komutanım. Çünkü yanına ulaştığımda henüz sağdı. Onun son sözlerini duymak dünyaya bedeldi benim için. Ve arkadaşının son sözlerini hıçkırarak tekrarlar teğmene: 'Geleceğini biliyordum! ..' 'Geleceğini biliyordum! ...'
Bu kadar kolaymıy dı vazgeçmek benden böyle Halimi anlamazlar derler ne oldu söyle Nasıl derim ki dost dost bırakıp gitti öyle Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Şiir ve yorum çok güzeldi kocaman tebriklerrr yüreğine kalemine sağlık sevgilerimle..
Yeşil bahçem tarumar oldu hep ayrık otu Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede Ellerin titremez mi bana yazarken notu Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
En olmadık zamanda huzur bulurdum senle Karanlıkta ışıktın rahat olurdum senle Nefessiz zamanımda nefes alırdım senle Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Abi kardeştin bana yüreğim yanar durur Yokluğun bana zulüm tam on ikiden vurur Gözyaşlarım zamanla akmaktan cayar kurur Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Bu kadar kolaymıy dı vazgeçmek benden böyle Halimi anlamazlar derler ne oldu söyle Nasıl derim ki dost dost bırakıp gitti öyle Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Nur gelir üstesinden sanma dönerim sözden Ölsem daha iyiydi düşmüşüm dostun gözden Sana ettiğim hitap kaynaklandı hep özden Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Nurefşan
SEVGİLİ DOST ŞAHANE ŞİYİR DİNLEDİM KALEMI CANDAN KUTLARİM SEVGİYLE KALIN
Nur gelir üstesinden sanma dönerim sözden Ölsem daha iyiydi düşmüşüm dostun gözden Sana ettiğim hitap kaynaklandı hep özden Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Nurefşan Dost dediğin dost ayaklar gibi olmalı taşıdığı bedeni ağırlığından ve hastalığından dolayı yollarda bırakmamalı bu bir misal dost dostun canı olmalı ama böyle bir dost bulunurmu bilemem çok duygulu yüreğine kalemine kuvvet yürekten kutlarım mükemmel bir şiir okudum Selamlarımla iyi geceler
Nur gelir üstesinden sanma dönerim sözden Ölsem daha iyiydi düşmüşüm dostun gözden Sana ettiğim hitap kaynaklandı hep özden Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Hep yaralıyız nedense, hep hasret yüklüyüz. Dostluğa, sevilmeye, sevmeye ve en önemlisi anlaşılmaya.... Vazgeçilmemeye.......Verdiğimiz değerin kıymetinin bilinmesine...
Ama yok ille de kopacağız fıtratımızdan...Atacağız köprüleri...
Abi kardeştin bana yüreğim yanar durur Yokluğun bana zulüm tam on ikiden vurur Gözyaşlarım zamanla akmaktan cayar kurur Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede................tebrikler..kutlarım saygılar.....
İnsanı en çok can dediği canı yakarmış.İnsan bu yüzden en çok dostuna kırılırmış.Gerçek dost kırılsa da ağır konuşmaz.Yüreğini kırmaz dost dediğinin.Hem haksız hem de kırıcı oluyorsa o zaten dost değil düşmandır canım. Sevgilerimle.
Aynalar türlü türlüdür Yüzünü görmek isteyen cama Özünü görmek isteyen cana bakar
...HZ Mevlana
Ben sende beni gördüm ben o tertemiz yüreğinde özünü gördüm
Dost kelimesi anlam itibari ile çok değerlidir dost dostun her kararını sorgulamadan kabul edendir onunla konuştuğu zaman yalnız olmadığını bilendir onun mutsuz veya mutluluğunu yüreğinde hissedendir yerine göre dost kardeşten daha önde gelendir
Can bacım sen işte benim için bunları ifade ediyorsun hep sağlıklı umutlu mutlu olmanı isterim evlatlarınla
ben buradayım bir telefonluk mesafede::))))))
Sevgilerimle...
Mimi Canoğlu tarafından 9/28/2014 10:12:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu kadar kolaymıy dı vazgeçmek benden böyle Halimi anlamazlar derler ne oldu söyle Nasıl derim ki dost dost bırakıp gitti öyle Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Nur gelir üstesinden sanma dönerim sözden Ölsem daha iyiydi düşmüşüm dostun gözden Sana ettiğim hitap kaynaklandı hep özden Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
Nurefşan
Dost kalmadı üstat....... Hüzün dolu şiirdi usta kalemi kocaman yüreği alkışlıyorum Kalemin susmasın ____________________________Saygılar
Suraya bir şey ilistirmeye yer yok favorisine ekleyenlere sayfa yetmemiş nasil bir gönülki böyle taşmiş her şey belli bir tertiple yazilmiş herkesin bilip söyleyebileceği bir şeyler yazmışsin bu tertip bu uslupmu çekiyor insanlari. sebebi neydiki:)
Dost dediğin iyi günde davetli.Kötü Günde davetsiz gelir Yüreğin sağlık yürek sesin hiç susmasin yürekten kutluyorum saygılar selamlar yolluyorum diyar gurbetten hocam
Dost dediğim dost ne güzel demişsin ama dost olsaydı gider miydi gidenleri suçlamak hata olur demek ki biz hak ettiklerinden çok değer vermişiz üzme tatlı canını bırak giden gitsin bizler varız be canım
Ne kadar az o kadar iyi derim hep , kızarlar bana ama gerçek işte Nurefşan'cığım en azından beklentisiz olma sebebiyle az hayal kırıklığına uğruyor insan ve daha az mutsuz oluyor.:(((
Nurefşan; bu şiiri ben beğenmedim. İçeriği güzel, ama güçlü imgelerle, ifadelerle, yorumlarla ve daha saglam kafiyelerle bezemen lazım dı. Basit ve düz bir şiir olarak yerini aldı bende. Ben şiir yazarım olur mantığı ile bir daha şiir yazma, senin gibi şiir sevdalısı ve güçlü kalemden mükemmel şiirler bekliyorum. Şiiri demle demle ki, şiir olgunlaşsın. Selam ve dualarımı bıraktım gönül ve şiir sayfana. Saygılarım goccamannnnnn.
Altunel tarafından 9/25/2014 9:26:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
harika içten ve samimi ifadeler kullanılmış dost arkadaş çok önemli bulabilmekte çok zor helede bu zamanda şiir yorum muhteşemdi yüreğine sağlık canım sevgiler
Abloşum hayatımızda birçok arkadaş bulunur. Ancak bu insanların hepsi dostumuz değildir. Dost dediğimiz bizi karşılıksız seven değil mi. Dost yanımızda olmasa da varlığını bildiğimiz, yanımızda hissettiğimiz kişidir. öyle anlarımız oluyor ki bazen karanlıklarda kayboluyoruz. Tüm dünya üstümüze geliyormuş gibi hissediyoruz, kötü anlarımızda ne yapacağımızı bilemez hale geliyoruz. Ancak gerçek bir dostumuz varsa böyle bir durumda o bizi alıp aydınlıklara çıkarıp, sıkıntılarımızı paylaşarak içimizi rahatlatıp uzakta bile olsa varlığını hissederiz özlediğimizde böyle şiirler yazarız ''şimdi neredesin nerede''diye..
Yürek sesin hiç susmasın sevgimlesin herdaim..
meltem kınıc tarafından 9/25/2014 8:50:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Harikaydı yine hüzünlü olsada biraz gercek dossa nurum hiçbiryere gitmez oda senledir şimdi açsak yüreğini görürüz orda resmini kalemin dayim olsun hep musmutlu ol güzel şairem
En olmadık zamanda huzur bulurdum senle Karanlıkta ışıktın rahat olurdum senle Nefessiz zamanımda nefes alırdım senle Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede
İnsanın dost bildiği iyi günde kötü günde yanında olur.
Maalesef gerçek dostların nesli tükendi artık.
Bu duyguyu dile getiren çok güzel bir gönül sesi.Kutluyorum.
Böylesi bir sesleniş, seslenenin dosta ve dostluğa verdiği kıymetin tezahürüdür.. Dost denilen hemen yanı başındadır insanın.. fikren, kalben, ruhen ve fiziken.. Eğer böylesi çağırılıyorsa, korkarım ki çağırılan, başaramamıştır dost olabilmeyi ve de öylece kalabilmeyi.. Eskimez, tükenmez dostlar ve dostluklar nasip etsin Yüce Yaratan .. Selamlar o hassas ve duyumsayan yüreğe.. Saygılarımla dost şairem
Nur gelir üstesinden sanma dönerim sözden Ölsem daha iyiydi düşmüşüm dostun gözden Sana ettiğim hitap kaynaklandı hep özden Dost dediğim dost şimdi neredesin nerede...burdayız dostum hariha dosluğu çok güzel anlatmışsın tebriklrer sevgiler..
Lokman hekim insanların en vefalısına dost demiş mahallemizin delisi dost gibi görünenide razıyım diyor maske takıp karşıma çıkıyor dost bildiklerim diyor hele hele sevmedikletimin maskesi diyor düşündürdü beni ha birde iki lafından biri sizi gidi kandırıcılar sizi tebrik ederim saygı veselam ile.
dost neredesin
var mısın
yaşıyor musun?
Tebrikler Nurefşan,
anlamlıydı şiir,
hüzünlendirdi.
sevgimle..