Gecenin sinesine, şafak vurur hançeri. Ağlar masum yıldızlar, kızıla kanar afak. Güneş semaya tutkun, hasret olmuş kaderi. Yükselip vuslat ister, başında telli duvak.
Sabahın gözü çapak, gökyüzü renk cümbüşü… Kanat çırparken kuşlar, dinle güzel ötüşü. Çiğ yağar tatlı yüze, başlar hasret öpüşü. Güneş günü doğurur, elinde hazır kundak.
Sevdalılar rakstadır; hem yanar hem yakarlar. El ele ve göz göze, en tepeden bakarlar. Coşkun ışık seliyle, ırmak olur akarlar. Masum kaçamaklarda, kızarır iki yanak.
Batıya yönelirken, duygu oldukça coşkun, Gök kubbe bir ton koyu, güneş daha da olgun. Canlılar hep pür neşe, ama yolcular suskun. Ufuk yutmaya hazır, geliyor sarı başak.
Aynı giysiden giymiş, asuman ile umman. Köpükler türkü söyler, çağırır elde keman. Güneş sevda yangını, koşar başında duman. Derya aşkın sarhoşu, aleve açar kucak.
Bu ateş hiç sönmez ki; yakar içinde deniz. Kıpırdaşan yakamoz, ay ışığında bir giz. Dalgalar cilveleşir, kalmaz sularda hiç iz. Sadakat yok güneşte, geliyor yine şafak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAŞAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAŞAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu ateş hiç sönmez ki; yakar içinde deniz. Kıpırdaşan yakamoz, ay ışığında bir giz. Dalgalar cilveleşir, kalmaz sularda hiç iz. Sadakat yok güneşte, geliyor yine şafak.
Bu ateş hiç sönmez ki; yakar içinde deniz. Kıpırdaşan yakamoz, ay ışığında bir giz. Dalgalar cilveleşir, kalmaz sularda hiç iz. Sadakat yok güneşte, geliyor yine şafak.
...
... Ve hayat devam eder raks edip akar icimize cosup , kanat cirpan bir nefesten ucar yukselir gokyuzune
Sair Bir susarsa Butun kainat dile gelir Ask konusur ...
Tesekkur ediyorum bir nefesten yazan CAN Saire . Bir Insana .
Iyi ki Siir var Sairim .
Siirdi .
Saygiyla,
.
YAŞAYANKELİME tarafından 6/28/2014 7:47:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Etkileyici ama bir o adar da hayatın iki yüzlülüğünü anlatan dizeler, vefasız, sadakatsiz ve tende kalan isteklerle hayata sitem eden yürekler ve acılar..Hepsi nakış gibi işlenmiş.Keşke bu kadar kolay olsaydı HAYAT... Kutluyorum, selam ve saygılar..
''Aynı giysiden giymiş, asuman ile umman Köpükler türkü söyler, çağırır elde keman Güneş sevda yangını, koşar başında duman Derya aşkın sarhoşu, aleve açar kucak.,,
Bu kalem her zaman en güze imza atıyor... Seslendirme, fondaki müzikle birleşince huzur veriyor insana ve bir keman, kanunla kapışınca, mest ediyorum ruhumuzu. Gönlünüz var olsun diliyorum. Çok takdirlerimle efendim!
Hece şiirini yazmak zordur belki ama bir o kadar da keyif vericidir Yazarken apayrı bir heyecan duyarsınız Ben bu şiiri okurken ve dinlerken çok büyük bir keyif aldım
7+7 hece ölçüsünün, süslü kıvrak ritmiydi dizeler
Hele ayaklar çok özenle seçilmiş
Usta kalemdiniz hocam, ustalığınızı bir kez daha gösterdiniz
Bir ömrün hikayesi anlatılmış şiirde... Acı ve tatlısıyla mazi yad edilmiş..... Aşk ve ayrılık ne güzel anlatılmış....
aaab kafiye düzeni ile yazılmış.Tekniği mükemmel bir hece şiiri... Belli ki usta kalemden çıkmış...En çok ayakları beğendim. (afak, duvak, kundak, yanak, başak, kucak, şafak) hepsi özenle seçilmiş.. Duygu da sular seller gibi çağlamış yıkmış bendini....
Bize de bu nefis şiiri ve yorumu kutlamak kalmış.... Tebrikler yetkin kaleminize...
Ustasından harika bir yedi artı yedi hece şiiri, okumak dinlemek gerçekten haz verdi...
Yaşamın, bir ömrün özetini verir gibi dizeler...
Dünyanın, tek yaşam kaynağımız güneşin çevresindeki yirmi dört saatini, evrelerini verir gibi art arda sıralanmış doğa olaylarının, şair yüreğindeki aksi sedası- ömrün evreleri- şafaktan akşamın gurubuna kadar güneş ışıklarının geçirdiği evrelerin teşbihindeki maharete hayran kalmamak ne mümkün...
Gerçekten her yönüyle etüt edilmesi gereken bir şiir.
Seslendirme ve fonun mükemmel uyumu ise şiiri şaha kaldırmış.
Farklı fonların iç içe uyumu, görseli, başlığı ve dahi özgün sıra dışı içeriği ile seçkiye şimdiden namzet bir eser.