Okuduğunuz şiir 28.5.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Ya O" da Düşerse!
Ocağın başıydı annem kar üflüyordu pencerede babam doğmamış gibi gittiydi gül mevsiminde!
Gitme dedimdi Leyla’ya gitme. bizim sesimiz yeter bizi avutmaya yarınlarda dinlemedi o" kışları sevdim en çok birde annemi dedim annem pencereden yem atarken kuşlara kar yağıyordu..
Şimdi, bir yaprak kaldı bahçedeki çınar ağacının dalında ya o" da düşerse..! ah!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ya O" da Düşerse! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ya O" da Düşerse! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
aslında serbest şiiri sevmem pek neden ? sualine , kimi şair imge hastalığına yakalanmış şiirde hasta oluyor kimi şair mektup gibi serbest şiir yazıyor tabi şiir olursa işte serbst şiir güne hakkıyla gelmiş
öncelikle siz değerli şaireyi akabinde seçki kurulunu tebrik ediyorum kal sağlıcakla
Gidenin, gittiği yerde belki geç kaldığı bir şey vardır:) hepimiz biraz uçan balon gibiyiz.. Göğe sevdalı.. Haksızlıktır gitmek isteyene dur diye sitem etmek..
Ocağın başıydı annem kar üflüyordu pencerede babam doğmamış gibi gittiydi gül mevsiminde!
Gitme dedimdi Leyla’ya gitme. bizim sesimiz yeter bizi avutmaya yarınlarda dinlemedi o" kışları sevdim en çok birde annemi dedim annem pencereden yem atarken kuşlara kar yağıyordu..
Şimdi, bir yaprak kaldı bahçedeki çınar ağacının dalında ya o" da düşerse..! ah!
________________________________
- - O Henry'nin "The Last Leaf" isimli meşhur kısa öyküsünü akıllara getirdi şiir. Bu öyküdeki son yaprak, umudun temsilcisi olarak yaygın şekilde kullanılıyor. En etkileyici ifadeleri bu yüzden şiirin sonunda kullanılmış. Yalnız bizim şiirimizde son yaprak, çınar ağacının dalında duruyor. Çınar, yani uzun yıllar yaşamanın sembolü. Ayrıca da güçlü kuvvetli, kendisine güvenilen şeylerin de sembolü; baba gibi.
-- Şiirin genelinde bir umutsuzluk, daha da baskın bir iktidarsızlık, kuvvetsizlik hakim gibi. Avunmak için bir ses, çocukluğu hatırlatıyor sanki, bir avutma sesi...
--- "gittiydi" ve "dedimdi" ifadeleri ilgi çekici, samimi anlatıcıyı yansıtmış durumda. Başarılı.
Üzerine daha çok düşünülmesi gereken bir şiir olmuş, biraz daha açık bir anlatım olsaydı belki başka şeyler de söylenebilirdi.
Anlatımın kapalı olması şiirdeki acının herkes tarafından farklı bir içsellikle zihinlerde resimlendirilebilmesi gibi bir durum oluşturuyor, bu da bir güzellik.
Sitem,ayrılık,teselli bulma ümidiyle beraber,korkuyla beraber ummak hissiyatları da yoğunca hissediliyor...
Doyumsuz bir şiir paylaşım okudum seven gönüllere bıraktığı iz hafızalardan uzun süre gitmeyecek şair yüreğini yürekten kutlarım başarılar seninle olsun
neden ? sualine , kimi şair imge hastalığına yakalanmış şiirde hasta oluyor
kimi şair mektup gibi serbest şiir yazıyor tabi şiir olursa
işte serbst şiir güne hakkıyla gelmiş
öncelikle siz değerli şaireyi
akabinde seçki kurulunu tebrik ediyorum kal sağlıcakla