(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Göz ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Göz ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kısa belki şiir; ama bir imge seçip onu farklı boyutlarıyla ele almak ve sonucu da etkili bir şekilde getirmek uzun ve zor bir iş.. Kaçırıp da seçki sayesinde okuma fırsatı bulduğum ender şiirlerden biriydi.. Kutlarım.. Kalın sağlıcakla..
Uzandığınca el Dokunduğunca his ittiğince kuyu …ve vurduğunca silah! **************** hiç birisi senin vurduğun kadar acı vermemişti.. dağlar mı yıkılmadı denizler mi kurumadı yaşamak yanımdan alıp gittiklerinde bir ölümdü acı bir vuruştu...
ben böyle algıladım ve kendi adıma seslendirdim.. şiirce... selam ve saygı ile...
........(Sustuğunda ve susturulduğunda söyler söyleyemediklerini...bak ve anla) ................
oysa bakabilsen ne çok şeyi göreceksin belki.... tutabilsen dillerinde göz bebeklerim şenlenecek sana yüreğim atar damarlarımdan başlar seni tanımaya dokunma ... yalnızca bak... belki de bu bakış sana son sözüm olacak....
yine de konuşuyorsa değil sustuğu zaman kork benden...işte o zaman ölmüşsün demektir ferimde...
yazdırdınız ya bana ne diyeyim seviyorum bu kalemi tıpkı tutan eli sevdiğim gibi...
... biri bende sen sana verdiğim ile seyret kendini nereye bakıyorsun öyle yorgun direncin geçiyor irisin tam ortasından gece oluyor bende yanan fer sönüyor sen sendekinden haber ver içimde mi yanıyor ateşin yoksa sana verdiğim göz mü ağlıyor...
(adam organlarını bağışlamak için hastaneye gider...formu doldurup verir...doktor forma bakar...) -ya gözleriniz...onları bağışlamıyor musunuz? (adam yutkunur...asla dolmamış gözleri için biraz daha bekler...yine dolmaz...pes eder...doktora döner) -ben bağışladım...ona bağışladım...ona ait olan bir şeyi artık benim diye kullanamam... (adam çıkar...gözleri sesszice bir köşede ağlar)
aynanın ardındaki sır çözülünce dervişi azad edermiş kederi kasfeti de yük edermiş yüzüne gözü hariiç şiir dahil yürek arafta ne yana çeksen su yongası....
Haklısınız... "göz herşeyi görür" bazen görmeyi arzu etmediğini bile !... Zaman gelir... gördüğünden utanır ve görmeseydim keşke der !... İşte "o" keşke... göz'ün işlevinin zarar hanesine yazılır... Keşke'leri daha yenilerde zarar hanesine yazılanlardan biri olarak söylüyorum... Gözlemlerimizin neticesini masaya yatırdığımız için kalbimiz kırılmıştır ! ve Kalp, hiç ummadığı yerden darbe almıştır... gözlemleri dürüstçe paylaşmaktan ötürü !
Kimi göz vardır... sadece bakar ( aradığı kadardır gördüğü, an'lık arayışların peşinden sürükler kendini )... ve "görür" kimisi "bakmakla kalmayıp" aradığından öteyi... hassastır... detaylarda geinir... Ne ayna (ki, zaten göz ayn'dır )... ne de başka bir materyal... o'nun baktığını görebildiğini ispat için şart değildir... herkesin göremediğini görüyorsa, işte o göz'ün önünde hürmetle eğilmelidir...
ve göz... Şiir tutkunlarını en önemli temalarıdan ve dlayısı ile silahlarından biridir... Bir bakışa, bir renge, bir manâya şiir yazmamış kalem tanımadım...
ah yar kapayınca gözlerini usumda bir firar fırtınası ve duyamıyorum söylediklerini susma aç gözlerini ki gör neler anlatıyorum sana ah yar konuş...ki daldığım gözlerinde huzur bulayım
Sevildikçe ve sevdikçe ısınır yüreğin yalnızlıklarsa zemheri Baktığını görmek ,gördüğünü anlamak yeni anlamlar katmak Yaklaştıkça tutmak yada tutmak için koşmak verdiğin kadarını almak kaçtıkça yalnız kalmak
Sustum susturulduğu için yüreğim söyleyemediklerim gözlerimde devrik cümleler ...
tebrikler bugün bu sayfada okuduğum ikinci güzel şiir