eli yüzü simsiyah, saçı kara bahtı kara beyazekmek uğruna, oturduğu tahtı kara sermayesi bedeni, iki nefeslik bir ömür kazma kürek bedava, avuç içinde kir kömür
ekmeğine katık ilk molada baret ışığına ne sığabilirse işte alır yanına bir gülücük son kez sallanan bir el rüzgarın kuruttuğu bir öpücüğün sıcaklığı belki yanağında sonra gider ölüme gider gibi bakmadan ardına
soğuk nemli ocakta, ışığa hasret saatler aklına gelir birden, dilinden uçan vaatler oğluna futbol topu, kızına kırmızı pabuç karısına bir manto, hayali bile sanki suç
her seferinde bir endişe bir kaygı güneşi içmek belki bu son diyerek yerin yedi kat dibinde madenci için ne ağzında aslanın ne midesinde ekmek
sıra sıra mezarlar, güneş utangaç gün kara kömür tozu bulaşmış, yükselen ağıt ün kara bildiğin gibi değil, bir acı ki öyle büyük dağı bile devirir, hafiften dokunsa bu yük
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SOM ACI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SOM ACI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sıra sıra mezarlar, güneş utangaç gün kara kömür tozu bulaşmış, yükselen ağıt ün kara bildiğin gibi değil, bir acı ki öyle büyük dağı bile devirir, hafiften dokunsa bu yük
....ONLARIN DA UMUTLARI VARDI...!!!Çocukları vardı...eşi vardı onu seven... sevdiceği vardı...Kara kömürü kazarken onları düşünüyordu belki...!!Yarın bir güzelliği yaşayacaklardı kim bilir ...heyecan vardı yüreğinde...Ama olmadı...çıkamadı yerin altından...sevenlerini yalnız bıraktı..Ve bizleri üzdüler...kahrolduk....onların ailelerinin yerine koyduk kendimizi....Ne büyük acı ALLAH'IM...!!! ÖZEL BİR OCAKMIŞ...DAHA ÇOK KAZANMA HIRSIMI ACABA BU OLAYIN SEBEBİ...? Bunu düşünmeden edemiyor insan...ne diyelim yaradan onları cennetine kabul etsin...uyuyamıyorum geceleri gözlerim bir kan çanağı her gün...yüreğim yanıyor... sizler gibi...!!!hemde çooooook çok Hicran Hocam, tebrik ederim bu güzel anlam yüklü şiirinizi Saygılarımla...
kömür kokmuyor babalar ve evlatlar cennet kokuyor"
ve maden işçisi çocuğu olmak
"Babanın işçi ölümlerinde ilk sıralarda yer alan bir ülkede çalıştığını her gün fark etmektir..." (Bugün bir şey yazmak istemiyorum aslında. Sınıfımızda Selim vardı ya, babası babamla aynı madende çalışan, bugün babası... Babam sürekli ağlıyor, çok arkadaşı madende şehit olmuş... Şehit ne demek ki?)
Ferhat'ın günlüğü, 4 Ekim 2013
işçi çocuğu olmak;
"Sürekli değisen vardiyalarla ebeveynlerin yüzünü unutmaktır..."Semih'in günlüğü, 17 Ocak 2013
işçi çocuğu olmak;
"Akrabaların çocuklarına küçük gelen kıyafetleri giymektir..."Fulya'nın günlüğü, 8 Kasım 2013
"Bayramlarda toplanan harçlığı okul malzemelerini almak için saklamaktır..."
onların kazandıkları para sonuna kadar helaldi
bu nasıl acıdır Rabbim sabir versin....
dua ile
de_soulmate tarafından 5/17/2014 7:58:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
DOKUNAMADIĞIM, GÖREMEDİĞİM,DİNDİREMEDİĞİM BİR ACI YASIYORUM YÜREĞİMDE.YALNIZLIK,HÜZÜN,ÇARESİZLIK INSANLIGINI KAYBETMIS VICDANSIZLAR GÖRÜYORUM. UMUDUMUZ ,INSANLIGIMIZ VICDANIMIZ YOK OLDU. GOKYUZU AGIT YAKIYOR YUREKLERDE.ACILAR ANIT DIKMIS MADEN OCAGINDA. ACININ DINI DILI IRKI OLMAZ ACILAR YASANIR NERDE OLURSA O ACIDIR YUREKLERDE YASANAN ADI INSANLIKTIR.KIMI BABASINI KIMI AVLADINI KIMI KOCASINI KIMI YAKININI KAYBETTI,BIR EVDEN 11 KISI MADENDE KAYBEDILDI. O INSANLAR ACILARINI GOMDU YUREKLERINE YASADI O ACILARI.
INSANLIGINI KAYBETMISLER SEYRETTI.TOMALARI SIKTI UZERLERINE IKINCI KEZ YIKILDILAR. ALLAHIM BIZE SABIR VER.YAKINLARINA INSANLIGA.INSANLIGIMDAN UTANIYORUM
sıra sıra mezarlar, güneş utangaç gün kara
kömür tozu bulaşmış, yükselen ağıt ün kara
bildiğin gibi değil, bir acı ki öyle büyük
dağı bile devirir, hafiften dokunsa bu yük
....ONLARIN DA UMUTLARI VARDI...!!!Çocukları vardı...eşi vardı onu seven... sevdiceği vardı...Kara kömürü kazarken onları düşünüyordu belki...!!Yarın bir güzelliği yaşayacaklardı kim bilir ...heyecan vardı yüreğinde...Ama olmadı...çıkamadı yerin altından...sevenlerini yalnız bıraktı..Ve bizleri üzdüler...kahrolduk....onların ailelerinin yerine koyduk kendimizi....Ne büyük acı ALLAH'IM...!!! ÖZEL BİR OCAKMIŞ...DAHA ÇOK KAZANMA HIRSIMI ACABA BU OLAYIN SEBEBİ...? Bunu düşünmeden edemiyor insan...ne diyelim yaradan onları cennetine kabul etsin...uyuyamıyorum geceleri gözlerim bir kan çanağı her gün...yüreğim yanıyor... sizler gibi...!!!hemde çooooook çok Hicran Hocam, tebrik ederim bu güzel anlam yüklü şiirinizi Saygılarımla...