1_ İnkârcılar dünyanın sarmıştı gövdesini Gözlere mil çekerek, örtmüştü perdesini Ha koptu ha kopacak derken küçük kıyamet Beklenen güneş doğdu bitti mazlum çilesi İnkârcının nihayet sonlanmıştı hilesi Hayalde bile zordu insan muhayyilesi!
Bu gelen kimdi böyle hangi ledün sultanı Dilinde ballı kelâm gönüllerin hakanı Kusurlu akıllardan ruha yansırken hâlet, Gönüllere hükmedip, diyen kimdi! ’Merhaba’ On sekiz bin âleme verip sevgiyle caba Putlar yüzüstü düşüp hepsi olmuştu heba
2_ Varlığın müjde idi şu yekpare dünyaya Mübarek ayağınla dağ, taş yürüdün yaya Çöller serabı gördü, ümmetinse adalet Göklerde ise kuşlar ediyordu semazen Bitap düşmüş nefesler senle alınca düzen Müşriklerin yüreği, kendine oldu mahzen!
Şüphesiz medet diyen dilin büyük kavgası Tasarruf eden gönlün mahşerlik kasırgası Tevhid-i irfan ile son bulunca cehalet Birlik beraberlikle önemliydi fütüvvet Yeryüzünde fâniye teselliydi uhuvvet Ve, bütün bu olanlar seninle buldu kuvvet
3_ Andolsun ki insanlar seni her gün anmakta Salât-u selamlarla ’Resul’ diye yanmakta Lisanlardaki cümle sende bulsa sükûnet, Duysa; ’şefaat’ diyen dillerini Efendim. Güftesinde sen kokan güllerini Efendim Sür yüzlere ne olur ellerini Efendim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EFENDİM (2) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EFENDİM (2) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
EN SEVGİLİ ey şefkat nebisi seni sevenlerden çevirme pak yüzünü, çünkü ben kaybetmişim hayatı ,ismimi kendimi ; bana mesken olmuş karanlık köşelerin dehlizi tarlalardaki Ateş böcekleri gibi sen gör bendeki sesi çünkü ben, ancak senin suffanda bulurmuşum. Kimliğimi!..... kendimi!... Lutfet sevgili sevgili!.... sevgili!.... Ey sevgili!... 23-11-2009
hamdi fatih tarafından 6/18/2016 10:50:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
arlığın müjde idi şu yekpare dünyaya Mübarek ayağınla dağ, taş yürüdün yaya Çöller serabı gördü, ümmetinse adalet Göklerde ise kuşlar ediyordu semazen Bitap düşmüş nefesler senle alınca düzen Müşriklerin yüreği, kendine oldu mahzen! -kutlu doğum haftası tüm İslam alemine kutlu olsun. Bu maneviyatı şiirlerde işlemek çok güzel. Seninde yüreğine, kalemine sağlık sevgili Nezahatcım. Tebrikler, sevgilerimle.
Şüphesiz medet diyen dilin büyük kavgası Tasarruf eden gönlün mahşerlik kasırgası Tevhid-i irfan ile son bulunca cehalet Birlik beraberlikle önemliydi fütüvvet Yeryüzünde fâniye teselliydi uhuvvet Ve, bütün bu olanlar seninle buldu kuvvet
3_ Andolsun ki insanlar seni her gün anmakta Salât-u selamlarla ’Resul’ diye yanmakta Lisanlardaki cümle sende bulsa sükûnet, Duysa; ’şefaat’ diyen dillerini Efendim. Güftesinde sen kokan güllerini Efendim Sür yüzlere ne olur ellerini Efendim.
Nezahat YILDIZ KAYA ne diyebirim ki nezahat hanım kalemin ve gönül sesin hiç susmasın kalemine ve gönlüne sağlık. saygılarımla.
her hafta her gün içimizde olan güzellerin güzeline olan sevgi bir haftaya sığarmı ama ne çare dış mihrakların istemlerine kalmışız gebe kutlarım ihlas dolu duyarlı yüreğini kal esenlik içinde...muhteşemsin...
Bir yazar, yazısında diyor ki: "Peygamberimiz, mîlâdi takvime göre doğmadı; O'nun doğum gününü, Mevlid Kandili ile ve hicrî takvime göre kutluyoruz... bu uygulama yalnızca Türkiye'de var ve 1989 Yılından beri uygulanmakta... daha evveli yok"
Kaynak: sami biberoğulları Yayınlanma Tarihi: 17.04.2014 13:59:41 http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=128301
tebriklerimi sunuyorum. Kutlu doğuma özgü Peygamber Efendimize Yazılmış En Güzel Naat yani Övgü Şiirlerden birisi. Bol bol Salat-u Selam Getirelim ve İnşallah Şefaatine Nail Olalım O En Sevgili peygamberimizin.
ahmetbahce tarafından 6/18/2016 11:11:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
çok çok güzel ve özenle kaleme alınmış bir NAAT. anlatımdaki ustalık ve ahenk, şiirin düzeninde kendini göstermekte. kafiye düzeni ve ölçüsü dikkate değer düzgünlükte. kaleminiz daim olsun
Andolsun ki insanlar seni her gün anmakta Salât-u selamlarla ’Resul’ diye yanmakta Lisanlarda ki cümle sende bulsa sükûnet, Duysa; ’şefaat’ diyen dillerini efendim. Güftesinde sen kokan güllerini Efendim Ne olur yüzlere sür ellerini Efendim.
İlahi şiirinizi,yazan kalemi ve yüreği kutluyorum değerli arkadaşım. Sağlıcakla kalınız...
Şehidlerin ruhları, bizi görüp- yanmakta, İyihâl kağıdıyla yazmak için bakmakta, Her bir vakit tövbeden duyulmayan nedâmet, Doldursak ne dolardı, elek denilen kaba, Samîmiyetle sarıl, yalan; ömürü hebâ, Sağından sola bağlan, inandığın kitaba. .......kadiryeter
Kutlu olsun can arkadaşım, tüm islam alemine bu önemli gün için ve senin de kaleminden dile getirdiğin bu güzel ve anlamlı şiirin için çok teşekkürler, gönül dolusu sevgilerimle...
ey şefkat nebisi
seni sevenlerden çevirme
pak yüzünü,
çünkü ben
kaybetmişim
hayatı ,ismimi
kendimi ;
bana mesken olmuş
karanlık köşelerin dehlizi
tarlalardaki
Ateş böcekleri gibi
sen gör bendeki sesi
çünkü ben, ancak
senin suffanda bulurmuşum.
Kimliğimi!..... kendimi!...
Lutfet sevgili
sevgili!....
sevgili!....
Ey sevgili!...
23-11-2009
hamdi fatih tarafından 6/18/2016 10:50:56 AM zamanında düzenlenmiştir.