Hakikat bir okyanus, görmekse hakkaniyet Etrafından dolanmak hak bilmeze mahsustur Girmez içine çünkü erimek değil niyet Niyet etmişler için en baştan kendisine Kör, sağır, dilsiz olan bakar efendisine Bilmezler ki hakikat vazgeçilmez husustur
Kimi çıkar bir yara, kendini arar dipte Bu devirde kimi de sallanır her gün ipte Ölür ölür dirilir…
Sonsuz ışık haznesi varlığın sermayesi Güneş, ay ve yıldızlar vaktinden önce sönmez Geceyi ve gündüzü vazgeçilmez ganimet Ganimet sayanlara verilir bitmez nimet Gözler var bakar, görmez; dil var ağızda, dönmez İnsanı mutsuz eder zalimin himayesi
Kimi basar toprağa kimi taşır başında Bu devirde kimi de göçer erken yaşında Toprağa indirilir…
Okyanusa dalıp da suyla kardeş olanlar Ayakları toprakta bakışlar nur gölünde Baş, gövde fark edilmez; bu işten bilen anlar Ya geçerler buluta ya inerler bir güle Güle güle içerler zemzemi güle güle Kolaysa siz de gidip geri gelin, ölün de
Kimi yaşar, anlamaz, zaman başına geçer Bu devirde kimi de zaman içinde göçer Rüzgâra bindirilir…
*** İnsan; başa gelenler bil ki elinden çıkma Zulüm yapma kendine, duyuver azıcık kaygı Kötüye meyyal olma, zayıfa vurup yıkma Dağ olsan bir nazarda dağılman olasıdır Gönül ebediliğin yıkılmaz kalasıdır Gönül doğuştan saftır, göster azıcık saygı
Kimi renk sanatkârı gönlü sayar bir tuval Bu dünyada kimi de yok yere olur cevval Cevvaller sindirilir…
*** Kimi düş görür düşte dürüm dürüm dürülür Bu dünyada kimi de güllere döndürülür Allah’a, Resulüne durmadan harb açanlar Gün gelir, kaçamazlar; kanat kanar uçanlar Tarafından atılan taşlarla sindirilir…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KİMİ RENK SANATKÂRI GÖNLÜ SAYAR BİR TUVAL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KİMİ RENK SANATKÂRI GÖNLÜ SAYAR BİR TUVAL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hakikat denizine dalanlar ve paha biçilmez incilerin hazinelerini kusursuz keşfedenler ve hayatın sırrını keşfedenler bambaşka bir gönül adamı yürek adamı olup muhabbet fırçasıyla gönül tuvaline neler neler çizerler şekil a da görüldüğü gibi tebrikler selamlr hürmetler
Hakikat bir okyanus, görmek isteyene. Nasıl bakarsan öyle görürsün yaratılanları . Bu yüzden içimden geçenleri anlatmış muhteşem dizeleriniz.Yetkin kaleme bin selam olsun. Dostlukla her daim.
Var olun! Kaleminiz hiç susmasın, siz hep yazın hocam. Siz yazın ki millet aydınlansın. Ağır felsefe, tefekkür, kendine has üslubuyla muhteşem bir şiir.
O sermayeden miras alanlar ve vaktinden önce ay gün ve yıldızların sönmeyeceğine inananlar........... mekanı aşıp zaman çerçevesini kırarak yürür ulvi hedefe.......ışık olur saplanırlar karanlıkların sinesine...... Ve levha olurlar yollar kavşağında............ çok güzeldi hocam.....kutluyorum güçlü kaleminizi........ selam ve saygılarımla
Şeyh edebalinin , Osman gaziye yaptığı nasihat aklıma geldi; Hani söylemler farklı olsa da o nasihatı çağrıştırıyor...Sebebi ise daha ilk dizede söylemiş olduğunuz "hakkaniyet" kelimesinden ötürüdür... Çünkü şeyh edebalide, bir takım yanlışları anlatırken doğrularıda beyan ederek "hakkaniyet" olmayı tavsiye ediyor...
Her insanın doğru yolu bulması için en geçerli adım "hakkaniyet" olmaktır...Selamlar, saygılar üstadım...
selam güzel dost yarının tahmini yaşanmış yaşancak bir gelceğin nidası kutsal bir emeğin yazgısıdır anlam mana dolu eserin insana güre fazilet insanına güre şiir bana güre her eser bir nidadır sevgi emek ile erenler,,
Sonsuz ışık haznesi varlığın sermayesi Güneş, ay ve yıldızlar vaktinden önce sönmez Geceyi ve gündüzü vazgeçilmez ganimet Ganimet sayanlara verilir bitmez nimet Gözler var bakar, görmez; dil var ağızda, dönmez İnsanı mutsuz eder zalimin himayesi
ne kadarda doğru tesbitlerdi insanı okurken düşündüren bir şiir okuttunuz bizlere sözlerinize hak vermemek mümkün değil doğrusu.
kutlarım Güneri bey başarılarınız daim olsun saygılar.
Kaçılamayacak güne ân be ân yaklaşırken insanoğlu, maalesef çoğu zaman kendinden bî-haber bir lâubâlîlik içinde yalpalamakta... Gül yaprağı kadar nahîf olan bedenini olur-olmaz yerlerde yıpratmakta ve aslına muhalif davranışlarla bedbahtlığa sürüklenmekte.Vah ki vah... Kaleminiz zeval görmesin Güneri Hocam. Sizden beklenen ve yukarıya astığınız çıtadan daha alt seviyelere asla inmeyen güzel üslûbunuzla kaleme aldığınız eseriniz için tebrik ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Bir kez gönül yıktı isen Bu kıldığın namaz değil.....Diyor derviş Yunus...
Öylesi kıymet verilir özümüzde gönül kal'asına...
Şiirinizin her mısrası koca bir dünya ..İlahi sanatkârın lütfuyla ,kâinatı okumak dedim adına..Bir ebrû sanatı düşündüm ; su üstüne damlayan her rengin duaya durduğuna şahitlik ettim...Çok söz var şiire söylenecek ama söz bulamıyorum duygumu ifadeye...Kimi şiirler sükut ile büyürler...
bir sanat var sayfada. resimle bütünleşen bir tema ve derin bir anlatım. düşünce ürünü ve düşündüren bir güzellik. insanın kendisiyle ve yaratılışla olan muhasebesi, gönül dünyasının güzelliği ve büyüklüğü şiirin özüne düşmüş. kaleminiz daim olsun üstadım
Farklı kalemiyle şiir severlere hep yeni soluklar getiren kıymetli üstadımdan yine ansiklopedik hacimde bir eser daha okudum. Sizinde daha önce sayfamda yaptığınız bir yorumda da dile getirdiğiniz gibi şiir yazmak kafiyeleri alt alta sıralamakla olmuyor. Şiirin içinde şairden veya yaşadığı coğrafyadan bir ruh yoksa nesirden ne farkı kalır ki. Şiir sözün özüdür malum. Sayfalara sığmayacak kelimeler bir kaç satırla dökülür mısralara. İşte bu şiirinizde aynen öyle hocam. İyi ki varsınız, iyi ki sizin gibi değerleri tanıma fırsatı bulmuşum diyorum. Edip kaleminizi en içten duygularla kutluyor, saygı ve selamlarımı bırakıyorum bu güzide sayfaya...
.................................................... ................................................... Kimi çıkar bir yara, kendini arar dipte Bu devirde kimi de sallanır her gün ipte Ölür ölür dirilir… ...................................................
Çok güzel bir şiirdi değerli hocam üstadım kutlarım selamlar ve saygılar.
Var ol, sağ ol. Düşündürücü muazzam bir şiir yine.
Kutluyorum hemşehrimi, selam sevgilerimle.