ırmağın sonunda donabilir bildiğim hakikat ve vurabilir beni sırtımdan bir silah son gölgeye sığınabilirim kendimi unutup ...
gittiğim ve varamadığım bir yolda büyük karartıların gözlerinin ta içine b/akıp her şeyi hatırlamayabilirim s/onun sonsuzluğunu bilmiyorum devrik cümlelerin resitalinde dökülür sözcükler yerlere ben nerede küle dönmüştüm anne?
ardından bakarsam ve yolunu şaşarsa mutluluk dokunamazsam umutla bir şeylere dirhemine sokulurdum görebildiklerimin
önümü kesen duvar, fikrimi bölen firar aklıma dayanan ses... zırvalayıp duruyorum neden söz ediyordum anne? unuttum kaybolan gülüşlerin arasında eski bir baharda soldu en güzel dilekler hava açıktı ve görüşüm keskindi zamansız bir esinti böldü mutluluğa yelken açmış fikrimi tartılmamış gerçekler ve sonuçlarını bulamayan erdemler sözler yükselirken yıkılıyor bazı değerler pozitivist bir yaklaşım bakışlarımda sen bilmezken ben biliyordum deme anne! üzerime çullanıyor sarhoştan bozma kelimeler, lugattan atıyorum hepsini oralı değilim anne! nazlı nazlı salınan zararsız cümleleri özlüyorum delice
dudak kıvrımımda eyleşen sorular ve tutunamadığım öpücük temas yenilgisinde beden düş yeniği hayaller dalga dalga yüzünde makyaj bir aktris ağlıyor aynada boyaları akmış kendi yansımasında dağılmış ben hali kör düğüm bir kilitlenme hangi dilsiz an’ı işaret ediyor zaman bakamıyorum! hepimiz bir sihirbaz pelerininin altında saklanıyoruz oturuyor, kalkıyoruz soyunuyor giyiniyoruz... aldatırken, kandırılıyoruz! ve kim vurdu diyoruz biz vurmuştuk ve vurulmuştuk anne! Kalleş bir zamandı hain bir çözümsüzlüktü elimizle uzandığımız biz hep haklıydık konuşurken duymuyoruz sınırsızca susuyor ve sayıklıyoruz en olmadık yerde deli gibi seviyor şizofren terk edilişlerle sarsılıyoruz küfrediyor ve rollerimizi çok ciddiye alıyoruz hala...
nerede söylesene anne en son baktığımız boyasız, maskesiz ve saf yüz nerede? hangi kırık aynanın yansıması bu hakikat? bu mu gerçek anne? Hayır! dilimde dolanan bir zehir bu! beni her gün ezen ve içimi kemirip duran bir yalan! gerçeğin dibini boyladığım yerdeyim gülümsemem garip geliyorsa demeliyim ki düş kesiği elde kalan zaman daralması ve kabule geçiş bu anne! kendi beceriksizliğimden dökülüyorum bir yaprak düşerken toprağa mevsimsiz ve titrerken dalında bir fidan mutlu bir akşamdan söz ediyorum anne üç beş çalıntı zaman veya ısmarlama saat’den değil! yıldızlar ve dolunay geçiyor pencereden asalete batan bir ağırlama akşamın buğusunda yüzleşiyor kuytuda ve boğulmuyorum artık bir karış suda...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yüzleşme şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yüzleşme şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Doydum adeta şiirdeki metaforlardan Korkmuyorum artık imgelerden Saklanmış elinin altında şiir değilim ben de sevgiler gönderiyorum efendim ne mutlu bu dizeler yol boyunca damla damla
MERHABALAR GÖNÜL DOSTU İNSAN ; ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI .... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..YÜREKTEN KUTLARIM ..EMEĞİNİZE SAĞLIK . SELAM VE SAYGIMLA
çokça insan tanıdın çıkmazlarında sokaklarının..iyi bir ressam veya bir şair kim bilir..önce sevdin hepsini ve sonra koptu bir son/baharda putları yapraklarının ki harfler/kelimeler ve ayetler okudun, yazdın/karaladın/sildin/yırttın..öldürdün ölü düşlerini saçlarında tel tel asarak…
eski bir baharda solsa da en güzel dilekler baktığımız boyasız maskesiz ve saf yüzler kaybolmasaydı şairim.... gönül çağlayanınz çağlamış aldık nasibimize düşeni beğeni ve tebriklerimle selam ve saygı şairim
Hayatın gerçekleri, içimizdeki kendimizle çekişmeler, çözüm yolları aramalar, engeller, aşmak çabaları anneye anlatılmış, bizi en güzel dinleyen kimseye.
Merhaba, Beni oku ,diyen dizeler;eğer okumazsan üzülürsün de diyor. Yanlış anımsamıyorsam Dekart'ın bir sözü vardı :Ben sokağa çıkarken yüzüme maskemi takarım. Ben bunu içimiz kan ağlasa da "nasılsın " diyene "iyiyim" deriz ya o açıdan ele almışımdır hep. Her zamanki lezzetiyle okuduğum dizeler için sağlam kaleme teşekkür eder saygılar sunarım.
hepimiz bir sihirbaz pelerininin altında saklanıyoruz oturuyor, kalkıyoruz soyunuyor giyiniyoruz... aldatırken, kandırılıyoruz! ve kim vurdu diyoruz biz vurmuştuk ve vurulmuş tık anne! Kalleş bir zamandı
Çok güzel bir şiirdi Maide hanımcığım.Hayat her yaşanan da bizleri çelikleştiriyor ve bir damla suda boğulmuyoruz.Gönülden kutlarım.Sevgilerimle.EMA
eksiler artıları geçer ise zaten hâl olurdu ki hâşa daha çok yol, çok adım var bana ne güzel yolculuktur en içe gidilen mutlulukla dostlukla ipekcim daima
Ancak unutmamak gerekir nacizane fikrimce kazanımların çok olduğu düşünülen anlar ivmenin aşağı doğru yol almaya başladığı anlardır ki kayıpları ağırlaştırır hemde farkedemediğimiz. Arada bir düşünmek gerekir her yerde acaba nereden başladım ve nereye geldim ? Diye ki doğru bir analiz yapmış olabilelim insanlığımıza, ysşantımıza ve bakış açımıza...ben bunu sık aralıkla yaparım ...bu ara Maide'ciğim, henüz eksiler artıları geçmedi :)) ...yani elimdeki artılarla eksileri yollamaktayım içsel yolculuğumda ki bunu bu deftere boçluyum ...
Ellerine ve değerli yüreğine sağlık çok güzel ve harika bir şiir güzel bir anlatım samimi ve gönülden kutlarım yazan kalemini yüreğini emeğini ellerine sağlık tebrikler sonsuz hürmetlerimle...
yaşadığı doğal ortamla nefes alıp vermekten çok daha fazlasını paylaşan, kendisine sahip çıkılmasını bekleme hatasına düşmeyip,ele aldığı her işe sonuna dek sarılan, bir şair Maide kutlarım
hangi yalanın yada hangi tesellinin avuntusunda yitip gidiyoruz bilinmez ama biz hep kendi içimizde gizliyoruz kendimizi. sessizce fısıldaşarak konuşuyoruz kimseler duymasın diye yüreğimizle, ona haykırıyoruz sevdamızı da suskunluğumuzuda...bir karış suda boğulmuyoruz belki ama, sevgisizliğin ve sevgi açlığının içinde aynaya soluduğumuz buğunun ardında yok olup gidiyoruz...harika dizeler şaire, yüreğine sağlık, sevgilerimle...
Gün batımı erken tarafından 4/20/2014 8:06:20 PM zamanında düzenlenmiştir.