kilitlenmişti hayat düş ve gerçek arasında sıkışmıştı nefes ta ki sen, yüreğimin ezgisini duyana dek
ayrılık şarkıları ölüme sesleniyordu kirlendikçe batıyordu aşklar yanıbaşımda zaman kayıp gidiyordu avuçlarımdan dünya küçülüyor, çocuklar ölüyordu her mevsim derin korkulara terkedilmişti baharın ayaklarına vakitsiz hüzün dolanıyordu her akşam zorunlu göçe savrulan kuşlarla birlikte ufalanıyordu insanlık
ve yaşamak.. ahh yaşamak, karda unutulan bir evsizin donmuş bedeninden ibaretti..!
...
ve bir gün, merhaba can dedin
günbatımı, yeni doğan bir çığlıktan gülümsedi yüreğime yalnızlık doğruldu yerinden ve gözlerime seni bıraktı aşk hem taze hem de çok eski olabilir miydi elbette.. çünkü ben, bir tek seninle duyumsadım aşkın gerçeğini bir tek senin sıcaklığından
...
annelerin evlat acısını ekmek kaygısıyla yaşamaya çalışan bir babayı direnişin sadece temiz bir aşk’tan doğabileceğini dostluğun kaybını ve mücadelenin eşsiz yoldaşlığını ve hatta öfkeyle sevgi arasında çırpınan kardeşliğin o yakıcı tavrını yağmurun güneşe özlemini güneşin yağmurdan topladığı bereketi her rengin eninde sonunda kendisiyle barışabileceğini savaşsa savaş cesaretini "başka bir dünya mümkün" isyanımı yani coğrafyamızı yani dünyayı en kısa tanımıyla, gerçeğin düş ülkesi diye diye vazgeçmediğim şiir telaşımı bir tek sen hissedebiliyor ve anlıyordun
iyi ki merhaba dedin canımıniçi iyi ki cann dedin..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gerçeğin Düş Ülkesi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gerçeğin Düş Ülkesi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiir ılık bir meltem gibi kalplerimizde esiyor ve bir fon ile günü yarılamak bir şiir arefesinde sonrasında şiire gömülmek..
vira bismillah diyelim önce...
Sevdaların alın yazısı kara kurdele takıldımı birkere iki el iki yürek -ya da tek- sürgün edilir karası boyanır yüzlere ve matem alabildiğince, şiir ayrılıkla başlamış ve teselli şarkilari sürülmüş bir yaraya desem ve kapatsam ayrılığı tek celsede.
Ney'se ki bazen acı kelimleri ayraç kullanıp güzelelştiren bir insanoğludur şiirlerinde, şiir bu yüzden gerçektir bu yüzden tüm düşler cehennem ardı. Hani bazen peki dersin anlamış gibi yaparsınya sırf yorulmamak içindir o da hani öyle işte.
Dolaylı konuşuyorum bu sıralar, kendimi bile kaybediyorum bir kelimede cümleyi geç bir kelime dahi yetiyor beni karanlıklarda bertaraf etmeye. Düş ve gerçek arası dediniz ya işte bu yüzden yine başladım dolaylı yazmaya, siz duymayın yine de sesli düşünüyor nâr deyin ve geçin.
Hayat ölümün az öncesi derim ecel nefesini hep duyurur bize de bizler duymamak ölmemek üzere yaşarız sanki, her güzelliği yok eder mahvederiz bir güzel... elimize aklımıza sağlık!
ki
"zaman kayıp gidiyordu avuçlarımdan dünya küçülüyor, çocuklar ölüyordu"
evet burda savaşlardan ziyade kendimizle olan savaşın renginde ebruyu arıyoruz ki karıştırdık herbir rengi uyumsuz bir diğeriyle.
Ağırdan işliyorsunuz temayı muhatabıyla sohbette gibisiniz suan ve bizler sizi dinliyoruz hayret ve hayranlık içinde;
"gerçeğin düş ülkesi diye diye vazgeçmediğim şiir telaşımı bir tek sen hissedebiliyor ve anlıyordun"
ne güzeldir insanın karanlığını bir başka yüreğin aydınlatması ve doğurması güneşi zifiri gecenin sonuna.
Bende dedim şiir sonunda hoşgelmiş hoşlar getirmiş sefalar ile.
Kutladım değerli kalemi ses ve ezgiler şiiri zihnimize nakşetti, teşekkür ediyorum bu güzelliğe.
sevgilerimle daimi olsun duâsı ile her iki cihânda da..
Nar-ı Çiçek tarafından 2/20/2014 10:38:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
bazen alevler yükseldi köylerimizden bazen zılgıtlar yıktı toprak damları bazen kan uykularımızdan koparılıp kimsesizler mezarlığında okundu adımız işsiz kaldık,aç kaldık, penceresiz kaldık senin için ey gelecek güzel gün senin için mavi deniz senin için...
Yepyeni bir Dünya kuralım.
"Adını C A N koyalım..."
Canı yanmışları tahta çıkaralım.
Canını yakmışlara ne yapacaklarına karar versinler.