"Şairim ben" dese de her üç kişiden beşi Şiir bir aşk ateşi; yürek yakan yeli var Edebî güzergâhta sayısız kalem leşi Tarihî Bilirkişi, gömülecek ölü var.
Elimde kara kalem yakalayıp o ânı İlhamın kapısını yavaşça araladım... Uykudayken elâlem, boş bulunca meydanı Gördüğüm manzarayı tuvale karaladım. ...
Şiir sabır istermiş; bir de bitimsiz emek! Ki, kalemin ucunda raksetsin tüm heceler Üstadı yol göstermiş; şiir gizden iz demek! Kafiye konuştukça çözülür bilmeceler...
Başlarken alan dardır, kelimeler henüz ham Tam kıvam tuttu derken yeniden kıvranılır İkrama lâyık deyip teşrif etmişse ilham İhtimam gösterilir... saygılı davranılır!
Dizeler dem alırken çekip gitse ansızın Azap gülleri açar, ardında yas tutulur Bitmek bilmeyen nazı artarsa vicdansızın Öğünler gelir... geçer; yemekler unutulur.
Koca bir yangın için bir tek kıvılcım yeter İlâhî bir âlemden kafiye, betim yağar... Ve divitin ucuna duygular sökün eder Kâğıdın kucağına şirin bir şiir doğar.
Şiiri destan yapan aşk ateşi, acıdır Damarda akan da aşk, Mecnun’u azdıran da Şair; ilhama köle, kaleme kiracıdır Ferhat’a takan da aşk, dağları kazdıran da
Tadını alan kişi mevsimleri yaz bilir Kırlarda kokan da aşk, vahada gezdiren de Aşık maşuk uğruna can vermeyi haz bilir Ateşe sokan da aşk, hayattan bezdiren de
Nice şehirler titrer bir kibritin ucunda Roma’yı yakan da aşk, yeminler bozduran da Hâna hükümdar olan can verir avucunda Saraylar yıkan da aşk, hünkârı kızdıran da
Bu aşkın dünyevîsi; bir tümün yarı yanı! Gerisi ilâhîdir; sinden öteye taşar... Hakikatte aşk budur, bu işe yarayanı! Mahiyeti bir sırdır; tarif kelamı aşar.
Alevi, nârı nurlu, onurludur bu dergâh Mevlânâ, Yûnus gibi Hakk aşığı er bekler Er kişi o kişi ki, gam verse de güzergâh "Olmak" için -ham iken- "yandım, piştim" der, bekler
Can da fedâ edilir, -bu yangına- canan da Andan gayrı ne varsa sînede karartılır Îman, ihlas ve sabır kıvam tuttuğu anda Nurlu kapı açılır... sır perdesi yırtılır
İlhama hoş zemindir ilâhî camdan bakış Aşk vuslat arzusudur, kapıyı açan Hû’dur Bir Hû ki; her nefesi şuâra için nakış Susuz kaleme sudur; damlarsa şiir budur!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...VE BİR ŞİİR DOĞUYOR! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...VE BİR ŞİİR DOĞUYOR! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bulmak kolay olsa herkes kose olurdu muradi olurdu, hem artik bir seylerin bulunmasi cabasina girmezdi.. Yine de aramaya devam, yol onu gosteriyor :) Guzel bir anlatim ve heceydi mahir kaleminizden dokulenler.. Kutluyorum gonulden.. Selam saygimla..
Daim olsun kaleminiz ve gönül güzelliğiniz.
Tebrik ederim.
Sağlıcakla.