Okuduğunuz şiir 22.12.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
hkarasahin
Günce
bazen genç bir kederdir şiir, başında esen kavak yellerine aldırmaksızın dizlerini çeker göğsüne ve bekler..
boğazım yanarken yedi yoldaşıma ayışığına döndü nemli gözlerim kucakladığım her çınar basiretini yitirmiş yollara ağladı bense kuruyan yapraklarıyla avuttum kendimi bilirsin sevdiğim, her çınar biraz turuncudur tam da bu vakit dirilişe yakın bir düş, umulmadık an"da hayattan koparılmış bir gökyüzü ve dumanı söndürülmüş kitaplar yeniden alevlendirdi kederimi ki ne zaman yedi güvercin görsem kanatlanır onbeşinci sokaktan sevdanın rengi
....
biliyor musun..
efraim henüz mektubunu yazamadan büyük bir sarsıntıyla düşmüş kapı numarası ve efraim"in, çok sevdiği reyhan"a kapanmış gözleri
....
her satırında karanlığın yeniyetme yüzüne ayaklandı öfkem damarlarımda hürcan, avuçlarımda hüsran geciktiğim her istasyondan biraz daha içime gömüldü zaman çünkü devrim masumdur aslında kalemin kırıldığı her an
işte sevdiğim, seninle yürümek; her adımda derin bir tempo aşılar yüreğime ki bu yüzden yağmur gibi bereketlidir gülüşün
..ve soluğun bu kez yedi umut güncemde..
-yedi karanlık yedi nefreti doğursa da yıldızlar daima daha kalabalıktır.-
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Günce şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Günce şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Vefalı yüreğinize sağlık , O gencecik fidanları unutmak mümkünmü ? insan olana tabii ki .. Çok güzeldi , bir müddet kalakalsamda öylece... saygılar, sevgiler yüreğinize...
şiir muhteşem bir yüreğin eseri ve değerli dost Hasan Karaşahin'in nefesinde efsunlu bir hal almı..güne yakışan şiiri , şiirin değerli kalemini ve şiire nefes olan dostu sonsuz tebrik ediyorum
önce kendini yakan ateştir vicdan, çalınmış hayatların kırıklarını aynada göremezsin.. ses değmedikçe kulağına yüreğinden, aydınlığa bir ilmek bile öremezsin.
-mükemmel bir şiirdi, kutluyor, saygılar sunuyorum..
sosyalizmde ısrar insan olmakta ısrardır der ustalar,şiir bu ısrarın diyalektiğidir bende.. ağıtlara durmuş anaların gözyaşları ve büyüyemeden öldürülmüş çocukların kalbiyle düşünebilenlerin diyalektiğidir aynı zamanda.. elleri sevgi dolu şiirler de şairin insan merkezli yaşamından bir parça hepimize..sevgiler şaire..
Ne senin inancına ne de inanlara saygısızlık etmek istemem..
Yılllar önce ankarada katledilmiş gencecik fidanların karşısına inancınızı koyarak hem inancınıza haksızlık ediyosun hem de neye inandının farkında değilsin..
Öyle olmasaydı Haluk Kırcı gibi canileri savunma pozisyonuna düşürmezdin kendini.
İnsan olmak klişelerle olmaz.. yaşanır. o senin dediğin kul olmak...
inanç kişinin özelidir dolayısıyla şahsınıza bu anlamda bir imada bulunmadım.
yoruma geldiğinizde bu şiirin ne duygusu ne de tekniğine dair kafa yormadan "sosyalist.. siyasi bir şiir" diye kestirip attınız. çünkü şiirin hikayesi işinize gelmedi.
acaba hangimiz insanlıktan payımızı almışız şair? isterseniz buna ne siz ne ben değil şiir okuyucuları karar versin.
bazende katıla katıla mısralara sarılıp ağlar insan
ellerinizden bulut bulut koşmuş cüsseli direnç çiçekleri...
birde birde hasan abinin yüreğindeki mezopotamya düşmüşse şiirin asasına
susarım yüreğimin incesinde.....harkulade...