yine öyle bir gün aklın selâhiyeti yorgun bıçak yine kafesi kemiriyor koca aslan uzanmış soluna yatıyor öyle bir aralasam dilimi fırlayacak alçak
yalpaladıkça aksi aksi görmüyor ki; kırık kuşların pervânesi iyi tanıyorum seni nankör telepati iyi biliyorum bu bonkörlüğün en ısrarcı hâlini bu kaçıncı diriliş aynı ölüye bu kaçıncı dikiliş aynı cenâzeye ne çabuk çürüdü o hatıra unutuldu o takvim vehâmeti tam kasımın on biriydi
yine öyle bir gün duruyor öylece aynadaki mişli tırnak izleri kulakları sağır ederce o serenat eğreti adımlara direnen bolşevik sürgünde kaybolmuş sapak kucağında göğermiş sancılar sapla saman karışık şeytan tarlasında zaman dilencidir hep bağdaş kurup oturur emellerin ıstırap nadasında "teri soğumamış ayrılık sonrasında"
tırpanlayacak hayat bileklerimizi sömürecek belki söndürecek gıcırdatacak dişlerimizi toza bulanmış kağnı gibi çiğneyecek hassas dileklerimizi
usanmayacağız ama yılmayacağız unutacağız çokça utanmayacağız asla seveceğiz umacağız boşluğa aşk olduğunda bile gömeceğiz bileklerden ellerimizi umacağız ki yeşertsin tanrı bahçemizi
öyle bir gün gelecek ki kıldan köprüde kesişecek yollar ne yolları tutabileceğiz o vakit ne duyargadan sayılacak kollar susacak musallat olduğumuz şarkı atacak üzerinden bizi derin bir uyku! tan zamanında bir ıslık tam zamanında!
sığınacağız cümlelere yazacağız okuyacağız seveceğiz inadına hiç aldırmayacağız birini vurmak her zaman suçtur yazacak kitaplar birine vurulmaksa! (bâzen bir seyir tepesinde kaybolur insanın aklı. unutur yaşadığı yeri gerçeği. hayat her zaman bilinci açık insan ister yanında. sevmek birinci derece bilinç kaybı değilmiş gibi!)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Birinci Derece Bilinç Kaybı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Birinci Derece Bilinç Kaybı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsan olmak bilinç gerektirir evet, aşık olmak ise bu bilinci kaybetmektir biraz... Az ya da çok, kişiye göre değişir belki; ama hep farkında olmamız gereken şeyler vardır hayatta, kayıp ve ihmale gelmeyen... Aşıkken de başarabiliyorsa bunu kişi eyvallah; ama ne insan olmanın, ne de aşık olmanın hakkını veremiyorsa eğer musallaya dönüktür başı; ki ne acı...
Rica ederim Serhat Bey... "Şiirden anlayan" sıfatı daha birkaç beden bol gelir bana, ama elimden geldiğince okumaya ve irdelemeye çalışırım yazılanları... Ufkumu genişletmeye, yüreğimi daha da aydınlatmaya çalışırım..
Kaliteli yazan; ki kalite derken özgünlüğü kast ediyorum ben; her yazar ve her şairi elimden geldiğince takip etmeye de gayret ederim...
Şahane bir eser
Yüreğinize sağlık
Saygılarımla
İpekyildiz tarafından 11/19/2013 8:07:01 PM zamanında düzenlenmiştir.