İdam mahkûmu bile benden bir adım önde Ne söz hakkı tanıdın ne son arzumu sordun Gözü dönmüş telaşın olduğu yana dön de, Bak... Sabrı; darağacı, sense; ruhumu yordun
Bizar düşmüş yüreğim acı çeker yerinde Karışık duyguların dönüyor çemberinde Hücreye nüfus eden zararım en derinde Pürheves düşlerime yaver olmakta zordun
Hangi nöbet kendine bulur sara’lı sevgi Ya da ufkuna gölge yapar karalı sevgi Peydah olan şüpheye karşı duralı sevgi Kapalı bilincimde küçük aklımı kardın
Hakikat bakkalında iflas nemize lazım Hacze zorlanan vicdan, gün gelir bize lazım Maziye bırakılan miras temize lazım Tecrube ayağında müşkül kalıba dardın
Be adam, el adamı! Aha yazılmış ferman Boynuma acı vermez, gamdan zorlanır urgan Boğuluyor Asuman sunamaz cana derman Gözümde renk t/aşımı mavimi ç/alan mordun
Geçer...Bunlar da geçer, neler yerinde saydı İfamı mecbur eden ufak hatırlatmaydı Hatta; gönlümde şavkı, sönmüş yıldız da kaydı Umut yokuşlarında zora gelmeyen yârdın.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EL ADAMI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EL ADAMI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
EEEE başına bir sürü dert gelince hemen elin adamı ,yahut elin kızı deriz.Neden böyle deriz acaba,aradaki sevgi bitince mi böyle oluyor?Severken iyide ,sevgi bittikten sonramı oluyor acaba.şiiri okurken defalarca sordum kendime.Sevgi biti,nce nefret başlıyor,çekilen zulumetler akla daha çabuk geliveriyor ve diyorsun ki,nasıl çekmişim.şiiri çok güzel ve derin anlamlıydı.Türkiyede maalesef olmuyor.ayrıldıktan sonra dost kalınmıyor.ve çok da haklısın.
Dertleşme
Sırtımıza cümle derdi belayı Sizin için aldık sizden ne haber? Senelerce uykuları rüyayı; Sizin için böldük sizden ne haber?
`Nemize ne,aman bırak` demedik; Otuz alıp onbeş verek demedik Hava kışlı,yollar ırak demedik Sizin için geldik,sizden ne haber?
Aşk ile doldurduk gönül tasını Tavuğunuz ölse çektik yasını Zalimlere karşı cenk havasını Sizin için çaldık,sizden ne haber?
Durup da `bize ne` demedik bir gün Korkmadık,yılmadık,düşmedik yorgun. Sıra sıra hapis,kitlece sürgün; Sizin için olduk,sizden ne haber?
İçkiye,kadına,rütbeye şana Tenezzül etmedik,malum cihana Bunların cümlesi kalsın bir yana; Sizin için öldük sizden ne haber?
Be adam, el adamı! Aha yazılmış ferman Boynuma acı vermez, gamdan zorlanır urgan Boğuluyor Asuman sunamaz cana derman Gözümde renk t/aşımı mavimi ç/alan mordun
Mavinizi çalanların yolları karanlık olur can mavi üzerinde taşıyabilene yakışır çalana değil... Onun için siz sizi taşıyana açın yollarınızı ve ayni mavilerde birlikte yol alın, karanlık yollar sizin hep uzağınızda olsun... Harikaydı yine... Maviler yüreğinizden hiç eksik olmasın, hep yolunuz, ışığınız olsun... Gönül dolusu tebriklerimle, sevgilerimle....
Ne adammış bee elin adamı :) Ama olsun, elin adamı olmasa bu şah eser yazılmazdı.Şimdi hangi dörtlüğü aralasam söz deryasına dalıyorum. Anlam mana deryasından boğulmadan kıyıya çıkmam lazım, şiiri bir kez daha okumam lazım. Sevgili Nezahat' cım bu kadar güzel, anlamlı çekici şiirler yazıp beni özendirmee.:) Şaka bir yana, yüreğine kalemine sağlık kardeşim. Yürekten tebrik ediyorum. Başarıların daim olsun. Sevgilerimle.
Şiirinizi okurken; ''...gülerken ağlatır erkek milleti...'' diyen o şarkının ezgileri çınlattı kulaklarımı inanın... Miladına bağlı kalmaz bazen duygular, yarınlarda yolundan şaşar adı sevgi olan pınarlar. Güzel bir dikkat çekmeydi şiiriniz. Tebrik ederim dost...
Hece hece duygu, hece hece mana ve güzellik karılmış; hepsi eşit, hepsi kararında ve heğsi aynı yüksek içtenlikle betimlenmiş bir şiirdi.. Okumaktan haz aldım; Mahir kaleminizden her daim böylesi enfes heceler okumak hoş duygular veriyor insana şiir adına... Teşekkürler kaleminize ve yüreğinize... Selam ve saygı ile...
Şiirdeki kalem vuruşları anlatıma farklı bir kıvraklık anlama da haz alınacak bir derinlik veriyor. İnsani duyguların çarpıcı etkili anlatımı çağrışımlar yoluyla okuru sarıyor. Teşekkür ederim saygılar.
Muhteşemsin
Seni seviyorum