Yol kenarlarında saltanatlı karartılar Gecenin matemini yudumlardı Dev/asa gölgeler gittikçe büyürdü Bir suretin koynundan s/üzülen Şefkate aç sancılar dolardı karelere...
Günlerden ne, senelerden bilmem kaçtı Laedri hangi coğrafyada uçuşurdu gençliğin zarafeti Gün doğmazdı bu iklimdeki kıyıya Saltanat firarları çıkardı kuytularda -Ölüydü tüm ölümü tatmamış olanlar- Savrulurken hınçla dolu karanlığın bedeni Gömülmemiş bir kabahatti korkunun esmer teni
-İpek düğümlü urganlar uzardı zamanın g/özlerinde Ve gümüş hançerler dökülürdü ellerinden- . . .
Bir görkem sağanağına tutunmak isterken gecenin kolları Uzanabildiği tüm karartılar kırbaç izleriyle doluydu Yakarışların koynundan aşırılmış bir hüzün Saklardı karanlığın gizemi ve görmezdi kimseler -Korlara atıyordu zamana kelepçeli tik taklar- Dikenler saplanırken akreple yelkovanın geçeceği yerlere Çakılıp kalıyordu gölge beklentili suretler
Duvarlar yüksek belkide sağlamdı örülmüş tüm taşlar... Hangi karartıya kurşun sıksan havalanırdı gece gözlü bir yarasa Aşılamaz barikatlar ölüm gibiydi duvar diplerinde ...
Kız çocuğunun yanağından süzülürken gözyaşları sicim gibi Her inen damlada uyanırdı bir yıldızın ışığı Titreşirdi karanlıkların üzerinde ölüm gibi
Çisentili bir şölendi yağmurun kaçak damlaları -Ve yakamoz bir buluttu havalanan gölge- Mavi düşler kumsalında... Kelebeğin uçuşunda bin pırıltıydı Hayata koşan rengarenk her kanat
Bir kız çocuğu zaman duvarının ötesinde Akreple yelkovan tutsak -Pembe yanaklar özgürdür gülüşlere-
Akasya ağacında bir salıncak Ve uçurtmanın gölgesi çocuğun ellerinde ...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-Ve yakamoz bir buluttu havalanan gölge- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-Ve yakamoz bir buluttu havalanan gölge- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Fopn eşliğinde şiir okumak güzeldialkışlıyorum üstad Yüreğine kalemine sağlık Yüreğin susmasın üstad ________________________________________________Saygılar selamlar
“ Duvarlar yüksek belkide sağlamdı örülmüş tüm taşlar... Hangi karartıya kurşun sıksan havalanırdı gece gözlü bir yarasa Aşılamaz barikatlar ölüm gibiydi duvar diplerinde…”
Böylece“Gecenin matemi” anlaşılmış oldu Sahil gecelerinde siyah dalgaların elele buluşmaları Karanlıkların kasavetini kovup duruyordu. Deniz bir “Matem” şarkısı söylüyordu, “Ruhuma gecenin matemi doldu” Derdi de şarkı inanmazdım ben ona. “Gecelerin matemide yudumlanırmış” meğer Oysa ki içimizde daha yoğundur “Saltanatlı karartılar,la”dolu kareler Hem sadece geceler de değil, ruhumuza yapılan işkenceler, O “Saltanatlı karartılar”İçimizde bir yerde, Gece-gündüz durmaksızın tepinirler !..
Şair bağırmasıydı şiirde ki her satır, her köşe “Mavi düşler,” biraz da mevsime iltifat eder gerine gerine, Güneş bakışlı sarı bir kumsalın kalbine, Fısıltılı “Gülüşler” estirmişti kelebek uçuşlu meltemler halinde !...
Her satırın zulasından yüreği görünüyordu Şair’in Güzel güzel gizemsellikleri çeşitli buketler halinde, Yüreğine önceden doldurmuştu bir kere Zamanlarını da doldurmuştu tıka basa kendiyle. Hüzün örtüsünden bir maske yapmıştı kimi yerde göz nuru, el emeğiyle Kelebek şirinliğinin sade giysisini giyiniyordu kimi yerlerde de !...
“Çisentili bir şölendi yağmurun kaçak damlaları” Kimbilir neydi ? Duyduğu hissin o’nu serinleten bu yangının güzelliği ?!... Belki de böyle olurdu en doğal halinin şekli, Bir Şairin kelimeleri elleriyle, gözleriyle okşayarak sabırla üretmesi gibi !! Öğrenmenin tek çaresi, Tüm şiirlerin zulasında beslenen anlamları tek tek sorguya çekmeli… Bazan benim bunu yapmaya çabaladığım bir gerçekti. Sadece bunu yapmaya çabalıyordum ben de biliyorum ki… Lakin şiir de, giz’ler mahşeri bence hiç bitmez ki ?!...
“Akasya ağacından salıncak” Ve uçurtmanın gölgesi çocuğun ellerinde…” “Ellerde ki uçurtma gölgesi ?” “Akasya ağacından salıncak” bir de, Harfler titriyordu işte tam bu eşikte ! Harfler ? Kah o imge de, kah bu imge de, Hep birlikte, Şair, Anlam zarafetiyle kol kola, Bir muhteşem vals’in tılsımlı gösterisi matinesinde !!!!..
Ruhla en isabetli temas ! Anlamlarla muhteşem bir vals ! Buysa, okuyanı memnun edesi bir şans ! Tebrik ederim sayın şiirdaş ! Biliyorum ki, Emeğinize bu kadar teşekkürler az ? Nice teşekkür bile tam bir ölçü olamaz ? Ancak canı yürekten kutlamaktır / O da olmazsa biraz, Ve alkışlamaktır bir şaire en büyük miras !!!....
Onatça tarafından 11/12/2013 9:21:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
şairin şiirleri olmasaymış bütün düşüncelerini nereye tıkıştırırmış acaba? bu anlamda iyi ki şiirler var çok çok teşekkür ediyorum saygılar güzellikler
Duvarlar yüksek belkide sağlamdı örülmüş tüm taşlar... Hangi karartıya kurşun sıksan havalanırdı gece gözlü bir yarasa Aşılamaz barikatlar ölüm gibiydi duvar diplerinde,,,,,,,,,,,,,kalemin kuvveti bu işte,,sevgilerimle,,,,,,,,,,ünlü dünyaca ünlü bir şairin ruhumu girdi içine ne?))
"yok olan aydınlıkta ağardı gece" Şiir çok etkili bir bağdaştırmayla başlıyor. Bu etki dizeler içinde sıkça yerini alıyor. Anlatım: renk,tat,doku ve kurgu olarak sonderece mükemmel.Usta kalemin şiire vuruşları okurun düş dünyasını sarıyor.Alıp götürüyor şiir alemine... Teşekkür ederim saygılar.
AYRICA BİZ ŞAİRLER YILLARDIR BİR YANLIŞA İMZA ATIYORUZ FARKINDA OLMADAN.
"YAKAMOZ" KELİMESİNİN NE OLDUĞUNU BİLMEDEN. GÖZDEN GEÇİRİN DERİM.
Hüma Efkan tarafından 11/28/2013 3:18:48 PM zamanında düzenlenmiştir.