--Efsunkâr bakışların sarp dağları geziyorken --Ecel geçidinde tılsımlı sesin yankılandı
–Ordular ilk hedefiniz Akdeniz-
Bir anda atlılar kağnılar gelip geçti gözlerimizin önünden Yolları aştık çarşılar geçtik uzadıkça uzadı sana olan hasretimiz Biliyorduk bir anda dirilecekler -seni- çırılçıplak -güneşi içenler-!
Kayıtsızca buğulu düşlerini bırakıp sevdiklerinin yanına Karanlığın gözbebeğine yazdığın en yiğit destanları bile Yılan çıyan muskası niyetiyle rivayet etmeye başladılar Gözlerimiz çıra gibi tutuşuyor Kulaklarımızda esiyor yalan fırtınası! -aldırmıyoruz- Hatta çenemizi bağlıyorlar anaların yemenisiyle ama Süremiyorlarr bu kervanı çöllere
Yanık türküdür artık ırgalanır kalbimiz sensizliğine Dava kanatlı sürmeli gözlerin kılavuzumuz dünden bugüne Bir askerin yitik ıslığı ardınca o ağıt senin bu ağıt bizim Kendi dirimlerimize sana olan hasretimize katıpa yürürüz
Berzah girdabında sonsuzu emziren güzelliğin Gündönümüne serilir tekmil bulutlardan ateşin gülleriyle Tahta beşikten çocukluğumuzu vurur şavkıması Gizli bir tüfek; aşikar intihar ve birden bire ayaklanır Suretlerde belli belirsiz uğuldarız Yer kabuğu o zaman kızıla boyanır
Ey parıltılı hilali ile bizi aydınlatan Atatürk Senden bir yansıma olsa melâlimiz ufuklar kadar genişler Sen yoksun ağaçlar hüzünlü; dalından son yapraklar düşer Toprak ar ediyor bahar gelende Sükûtun alacası yüreğimize dökülüyor Ölüyor sevgilerimiz toy kalıyor adımlarımız Çileye yürüyoruz yaralı gururla önümüz ardımız sis Düş saatlerinden başka gıdamız yok Hani olmazı olduran Erlerin neredeler Ey savaş yorgunu Mehmetler Ahmetler gelin Bile bile mahşer beklenmiyor Vakit mayalanıyor ah-u zardayız Vakit daralıyor kararıyor dünyamız Kalbimizi cemrele en yüksek selamınla.
Seni ve dava arkadaşlarını minnet ve özlemle anıyoruz Mustafa Kemal ATATÜRK.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ey ay gibi güzel.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ey ay gibi güzel.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ey bizi parıltılı hilali ile aydınlatan Atatürk Son dalından son yaprak düşüren ağaçlar hüzünlü Toprak ar ediyor bahar gelende Sükûtun alacası yüreğimizde ölüyor sevgilerimiz Çileye yürüyoruz yaralı gururla önümüz ardımız sis Düş saatlerinden başka gıdamız yok Hani olmazı olduran Erlerin neredeler Ey savaş yorgunu Mehmetler Ahmetler gelin Bile bile mahşer beklenmiyor Vakit mayalanıyor ah-u zardayız Vakit daralıyor kararıyor dünyamız Kalbimizi cemrele en yüksek selamınla.
" Çok borçluyuz ama ne kadarını ödeyebildik? "
Kutlarım Dikçe, her şiirin ayrı güzel.