Hangi keder yüklü şarkının gölgesidir Beni sağanak dolusu yağmurda Takatsiz bırakan Hangi acıların ben eksenine seyridir Ömrümün ortasından bilinmezliğe Çalkantılı denizlerinde yıkandığım kaç heceli bir cümledir? Dudaklarımdan dökülüp beni feryatlara savuran Gecelerin ayazında kaldı sabah beklentili umutlar Sevda dolusu güzelliğin kırılmalı sancısıdır yokluğun Kahrolur kelimeler bozulur kendi döşümde Kor yangınlarıdır gece dolusu rüyasını görüp Gerçeğine dokunamadıklarım ellerimde…
Sancılı beklentiler uğrar gönül rüzgârlarımın şehrine Kanayan damlalardan ağıtlar yazar geceye Boş caddeleri adımlar ayaklarım Islak kaldırımlarda kalır kederli ayak izlerim Saçlarımda titrer bir damla ay ışığının zerresi Savrulurum yeni açmazların çeperlendiği gölgelerin üzerine … Yıkılsın derim, yıkılsın! Bu kapkara karanlıklar Ve Saltanatlar talana uğrar gecenin avuç içlerinde Yakama yapışıp beni daraltan her zerre Dudaklarımdan dökülür öylece …
Başıbozuk kahkahaların ümitlerini yudumlarım Boşlukları sarmalayan ellerim umut ışığını yakalar Gözlerim bir noktada semaha durur Kaldırırım bakışlarımı ay ışığının gölgesinden yukarı Yıldızlar başucumda oynaşırlar sonsuzlukta Bir saltanatın görkemi düşer alnımın tam ortasına. Gülümserim…
Onlarca çivilenmiş yalnızlık akıyorken gözlerimden deryaya Avutuyor kalabalık savruntular bedenimi…
Katledilmiş talanlar dökülüyor ören yerinden Azlediliyor karanlıklar kendiliğinden Sürgün yerlerimde bir boran, mutluluk dolusu tufan …
Ve ben Bir damla ışığın eteğinde dalgalanıyorum Düş dolusu güzellik sonbaharımda Hazin sonların limanından kalkan bir geminin yolcusuyum Görünmeyen kanatlarla uçuyor yelkenlim suda Kendi feryatlarımda çağlayan umutlara uzanıyor ellerim Gürül gürül bir çağlayan şimdi avuçlarımın ortasında Kırık sevdamı sarıyor kollarım Asi dalgalarımın seyrinde tecrübeli bir kaptanım Rüzgarda kederlere kapılmak kaderimdir derken Yürek dolusu mutlu anıları biriktiriyormuşum koynumda Gönül açmazlarının tökezlediği yerden demir alıyor bu tekne. Ben, Karanlıkların sabaha dönen yerinde mutluluğu kucaklıyorum Düş dediklerim Zihnimin döngüsünde yalpalıyor, karanlığın ölüşünde Dökülüyor dilimden mutluluğa dair her hece Ve ben Umutlarla doluyorum bir kez daha Yakalıyorum geceyi en gaflet yerinde Savruluyor rüzgarda Hüznümden kalan son damla ...
Değerli yorumu için sayın Ahmet Ormancı ya sonsuz teşekkürlerimle.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KUCAKLIYORUM GECEYİ EN GAFLET YERİNDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KUCAKLIYORUM GECEYİ EN GAFLET YERİNDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"KUCAKLIYORUM GECEYİ EN GAFLET YERİNDE" Çok güzel bir o kadar da hüzünlü harika dizeler.Yorum ise bir başka güzel. Yürek sesiniz hiç susmasın sayın ÖZGÜÇ tebrikler. Selâm ve saygılar efendim...
Ve ben Bir damla ışığın eteğinde dalgalanıyorum Düş dolusu güzellik sonbaharımda Hazin sonların limanından kalkan bir geminin yolcusuyum Görünmeyen kanatlarla uçuyor yelkenlim suda Kendi feryatlarımda çağlayan umutlara uzanıyor ellerim Gürül gürül bir çağlayan şimdi avuçlarımın ortasında Kırık sevdamı sarıyor kollarım Asi dalgalarımın seyrinde tecrübeli bir kaptanım Rüzgarda kederlere kapılmak kaderimdir derken Yürek dolusu mutlu anıları biriktiriyormuşum koynumda Gönül açmazlarının tökezlediği yerden demir alıyor bu tekne. Ben, Karanlıkların sabaha dönen yerinde mutluluğu kucaklıyorum Düş dediklerim Zihnimin döngüsünde yalpalıyor, karanlığın ölüşünde Dökülüyor dilimden mutluluğa dair her hece Ve ben Umutlarla doluyorum bir kez daha Yakalıyorum geceyi en gaflet yerinde Savruluyor rüzgarda Hüznümden kalan son damla ...
Mükemmeldi şiir ve yorum beğeni ile okudum Yüreğin kalemin daim olsun üstadım Yüreğin susmasın ______________________________Saygılar
yürek çoşkusunda savruldum önce bir yaprak misali ıslak kaldırımlara gecenin ayazı yağdı başımdan aşağıya ve ben bilmezdim bir yüreğin bir yürekte bu kadar daralacağını ayak izlerinin bir kaldırım da bıraktığı feryadı... duyamazdım biri bağırmasa...
Gece değil midir hüzünleri getiren ve biz değil miyiz hüzünlenmek için geceyi bekleyen.Tebrik ederim şairem yüreğiniz solmasın.Ahmet Ormancı'nın da yorumuna sağlık çok güzeldi...
“ Ve ben Umutlarla doluyorum bir kez daha Yakalıyorum geceyi en gaflet yerinde Savruluyor rüzgarda Hüznümden kalan son damla ...”
“Ve ben’ler” den sonrayı takip eden anlar, Yıkıvermişti iyiden, Ağdalı sözlerle meyveleşen ağacın verimli dallarını. “Ve ben’ler”gide gele sellerle olmuş bir yoldaş samimiyeti, Derken sonun da o “Ben’ler,” Şimdi içinde akan seller yüzünden mahşeri bir duygu denizi !... “Onlarca çivilenmiş yalnızlıklar akıyorken gözlerimden deryaya…” Yakalanmakta vardı oysa, İnsafsız yalnızlıkların insafsız oltasına !...
“Düş dolusu” gülüşler çalkalandıkça insan ruhun da, “Dalgalanır”insan, Kaderi şayet, defterine mutluluk yazmışsa, Mevsimlerden “Sonbahar” bile olsa, Hiç bir “ çivilenmiş yalnızlık” uğramaz daha yanına ! “Bir saltanatın görkemi düşer alnımın(Alnının) tam ortasına” Artık mutluluk, Onun işaret parmağının sihire sinmiş bulaşığın da !...
Daha ismin de dirilmeye başlamıştı adeta, Şiirin romantiksel ve gür ateşli çırpınışları bağıra bağıra !... Hangi satır bir diğerinden yetimdi ki anlamca ? Tabi, hepsi de bir birinden zengin cümle ailesine sahipti. Sözler,baştan sona koyu duyguların hedefine isabet ettirilmişti. Şiir, birden çok anlamlarla düşüp kalktığı için, Kendine yeni anlamların türlü çeşitli fidanlarını üretmişti. Sanki, yüzlerce dekarlık bir anlam ormanı filizlenmeye boy vermişti Öyle hissettik okurken bu üretkenlik izleminizi… Sadece “Güzel bir şiir’di” deyip geçmek, Su içinde boğup heba ederdi gerçek düşüncelerimizi ! Kurutamazdık daha sonradan samimi hislerimizi…
Yani, Şiirdi ! Yani,anlatılmaz,ancak “Okunur” bir Şiirdi !... Bir şiir, okuyanı bitiresi etkiledi mi ? Okuyanı temsili bir katil, Yazarını temsili bir maktul ederderdi !?... Güzel bir şiir, Bazen öylesi bir örneklemeyle izah edilebilirdi. Mühüm olan, insanın kendisini o resim de hissetmesiydi…
İstediğiniz kadar alkışlayın siz şiiri, Boşa gitmez, şişmez ellerinizin derileri ? Hissetirmez acısını ellerinizin şiirin ferli gülüşleri ! Hiç bir açıdan farketmezsiniz siz bir acı hissi, Güldürdükten sonra şiir güzel düşüncelerinizi ?…
Kutlarız tabi ki; Gökkuşağı’nın güzelliğine göz diken, Ve böylesi çağlayan gibi bir şiirin yürek sahibesini !!!...
Belli oluyor zaten, Kaleminizin sizi kendine sürüklediği zaman zaman Girince imgeler ruhunuzdan içeri, Kaleminiz bitiriyor olanca bir keyfle işin gerisini. Ve tek tek taşıyor cümlelerinizin “En al benilisini” O da mutlu, eliniz de hüner olmaktan yana, Siz de mutlusunuz, onun sadık aracılığına. Birlikte attığınız için şiirin kalıcı temelini Bizler de hayranız, ikiniz bu muteşem ortaklığına ?!... Siz sadece direksiyonundasınız gün boyu tasarlıdığınız duyguların. Zordur arındıra arındıra o duyguları kağıda taşımak tabi. Ama ehliyetlerin en liyakatlısına sahipsiniz görünen o ki ; Devrilmeden tam gaz gidiyorsunuz sağ selamet şiir ülkesine, Sollayarak ve ayıklayarak tüm olumsuz cümleleri bırakırken en gerilerde. Başarılarınızın devam etmesi temennisiyle !!!...
öyle anlar oluyor ki kalem ne yazıyor daha sonra fark ediyorum zaman zaman sanırım kelimeler uçmak istiyor ve ben onları sadece özgür bırakıyorum sanırım bunu seviyorlar kanatlandıklarını düşünüyorum bazen... az abartmış sam da şairane bir şey sanırsam ki zira son zamanlarda her şeyi bu şekilde anlatmak isteği duyuyorum çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız ile gülümsemeler yarattığınız için,,, mutluluk dolusu güzellikler diliyorum selam ve saygımla...
bazen bir kelime anlatır bütün herşeyi, bazen anlatırsın deryaları anlatamazsın hiç bir şeyi
kaldırımlarda kalır kederli ayak izlerim
bence bu satır anlatmış şairin yüreginden geçenleri, aşk bazen labirent olur çıkış yolu bırakmaz insana, ama kaldırımlar hala insanlara yol göstermekte, gelenlere hoşgeldin gidenlere güle güle demekte, anılarını saklar ayak izlerinde.
her okuyucunun kendinde bişeyler bulacağı şiiriniz güzeldi, esen kalın saygılarımla.