Okuduğunuz şiir 29.10.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Mecit Aktürk
⚘YAŞASIN CUMHURiYET⚘
Zordur, gayret etsen de bazen hedefe varmak Bedeli var her hayal, her ülkünün, her düşün. Kolay mı bir beylikten koca devlet çıkarmak Toprağı kan kokuyor vatan denen yer, düşün!
Gölgesinde uzanıp haz bulduğun çınarın Sinesini sulayan, kanıydı şehitlerin. Nice destan yazdılar; ne bugün, ne de yarın Hakkı ödenmez aslâ, yiğit Mücâhitlerin.
Türk’ü, Laz’ı, Çerkez’i, Kürd’ü ile tek yumruk Bir hilâlin uğruna sırtı sırta verdiler. Onlar; biri can verse, hepsi yaslı ve buruk "Vatan için canımız, fedâ olsun" derdiler.
Yaz güneşine benzer alınyazım, talihim Her kayboluş, batışım bir doğuma gebedir! O yüzden asla sönmez, silinemez tarihim Beni anmayan çağlar, vîrâne, harâbedir!
Yorgun süvari bilir! Hazan vursa bağımı Söke’den yola çıkan kalp otağımda kışlar. Gayret eden olsa da koparmaya bağımı Benim şanlı tarihim Osmanlı ile başlar!
Bulut gölge yapsa da yıldızıma hilâle Farz-ı muhal kurusa, çınarımda bir tek dal Değil mi ki bu Millet sevdalı istiklâle Ya bir Fatih çıkarır, ya da Mustafa Kemal!
Birgün çakal sürüsü saldırsa da dört yandan Yine denize döker, dünyayı ederiz dar. Davası Hakk olanlar severek geçer candan Kurduk CUMHURiYETi; yaşar sonsuza kadar.
Alsancağım! Göklerde, nazlı nazlı süzül sen! Sezsem ki incinmişsin, o an biter baharım. Kasvetli gecelerde ne kork, ne de üzül sen Hiç kimse kalmasa da, nöbetinde ben varım!
Mecit AKTÜRK Berlin, 29.10.2013
CUMHURiYET BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...
Dost kalemden inciler;
Bayrağım şahlandıkça selam gelir göklerden O Bayrak ki boyanmış Şehitlerin kanıyla Bir karış toprak için vazgeçilen serlerden Tarihler bahsedecek anıyla ve şanıyla...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘YAŞASIN CUMHURiYET⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘YAŞASIN CUMHURiYET⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bulut gölge yapsa da yıldızıma hilâle Farz-ı muhal kurusa, çınarımda bir tek dal Değil mi ki bu Millet sevdalı istiklâle Ya bir Fatih çıkarır, ya da Mustafa Kemal!
Bir gün çakal sürüsü saldırsa da dört yandan Yine denize döker, dünyayı ederiz dar. Davası Hakk olanlar severek geçer candan Kurduk CUMHURiYETi; yaşar sonsuza kadar. --------------------- YAŞASIN CUMHURİYET Kocaman yüreğinizi kutlarım. İşte CUMHURİYETİN özeti........... Ne mutlu TÜRKİYE liyiz diye bilenlere. Bizlerin meshepi ne olursa olsun, bizler bu ülkenin öz evlatlarıyız. Ayrımcılığa sürükleyenlere yurdumuzu bölmek iseyenlere mahal vermemek lazım. Bu cennet ülkemizde Cumhuriyetimize, Bayrağımıza sahip çıkmamız lazım her ne pahasına olursa olsun. Ya istiklal ya ölüm. Yaşasın Cumhuriyet. YA İSTİKLAL YA ÖLÜM. Canımız feda olsun ŞEHİTLERİMİZİN kanının aktığı öz VATAN toprağımıza. Saygılar Selamlar...............
Alsancağım! Göklerde, nazlı nazlı süzül sen! Sezsem ki incinmişsin, o an biter baharım. Kasvetli gecelerde ne kork, ne de üzül sen Hiç kimse kalmasa da, nöbetinde ben varım!
CUMHURİYETİMİZİN 90 YILINDA VATAN BAYRAK MİLLET SEVDALISI GÜZEL YÜREĞİNDEN DÖKÜLEN HARİKA DİZELERİNİ CANDAN TEBRİK EDİYORUM DEĞERLİ KARDEŞİM AYRICA SESİNİ ,LK KEZ DİNLEMEKDE AYRI BİR GÜZELLİK NEFESİNE SAĞLIK VAR OLAN BAŞARILARININ DEVAMI DİLEKLERİMLE SELAM SAYGILAR.
Cumhuriyetimizin 90. yılına yaraşır muhteşem bir şiirdi. Millet olarak 29 Ekimlerde Vatan ve bağımsızlığımızın aşkıyla şahlandık hep birlikte... Elinize yüreğinize sağlık sn. şairim. Hep birlikte bayrağımızın ve vatanımız aşkı ile katılıyoruz dizelerdeki coşku seline... ALKIŞLARIMLA bu güzel esere ve şairine....
Mecit kardeşim Cumhur olmanın mutluluğuyla Cumhuriyetimizin 90 yılını Milletçe kutluyoruz günün anlam ve önemini dile getiren ve günün seçkisi olmayı hakkıyla hak eden anlam dolu dizelerini ve o, güzel yüreğini kutluyorum. Şu an Cumhuriyetin bir neferi olarak revir deyim iki üç gündür sizleri takip edemiyorum hakkınızı helal edin. Tekrardan bu güzel ve anlamlı eseri seçen seçkiyi yazan kalemi okuyan dost yürekleri selamlıyorum muhabbetle Allah'a emanet kalın.
"Türk’ü, Laz’ı, Çerkez’i, Kürd’ü ile tek yumruk Bir hilâlin uğruna sırtı sırta verdiler. Onlar; biri can verse, hepsi yaslı ve buruk "Vatan için canımız, fedâ olsun" derdiler. "
İşte budur Cumhuriyetin adı...budur ...Birliğin, beraberliğin, vatan için can verişin en şanlı adı.Sadece ülkesinde değil tüm dünyada gıptayla bakılan, vatanı için yaptığı önderliği takdirle karşılanan Ulu Önderimiz Atamızın en güzel hediyesi .Hasta adam diye nitelendirdikleri Osmanlıyı yeniden var edişi budur.Budur dimdik bir ulusu tekrar ayağa dikişi.
Budur işte ...camilerinde ezanların okunduğu, kiliselerinde ibadetlerin yapıldığı, ve daha niceleri .... İnsana, inancına, farklı düşünce ve bilinçlere muteber gözle bakan, bunun yanında vatan bütünlüğünü birinci planda tutan Cumhuriyetim doğum günün kutlu olsun. Nice 90.yaşlara ülkem nice nice asırlara.
Atamızın ve silah arkadaşlarının bıraktığı en kutsal mirassın bizlere.Namusumuzdur kanımızla alınmışlığın. Ebedi bekçisiyiz...ebedi..
Nice Nene Hatun' lar, Nice Hasan Tahsin' ler,Nezahat Hanımlar,Mustafa Kemal' ler, Elif'ler Nice nice nice 16 sında Çanakkalede olan şehitlerimiz gibi bekçisi var...Rabbim yeter ki mecbur etmesin...Kanla alınanın kanla ödenecek bir hesabı her zaman var ... her zaman .... Dünya durana dek de bu hesap bitmez... bitmeyecek...
Öncelikle tebrik ederim.. Türk yurdun da Türk'ün Cumhuriyet Bayramı kutlu olsun.. TA/VAN'A Cumhuriyeti kurduk Edirne’den Van’a Ezanları okuduk şerefe den tavana Osman Onuktav
İşte bu.Tarihini ve geçmişini inkar etmeden yarına umutla bakmak. Bu gün okuduğum şiirlerin içinde en çok beğendiğim ve en tutarlı olanıydı şiiriniz. Kaleminiz hep hakkı ve hakikati yazsın. Tebrik ederim.Aslında bu şiirin günün şiiri olmasını çok arzu ederdim bilesin. Sağlıcakla.
ve ben okuduğumda ses yoktu...seslendirme ve fon seçiminizi takdirle beğeni ile dinledim bir yorumda nazlanıldı diye yazmışsınız...kahramanlık şiirini okumak cesaret işidir ve bu cesaretenizden dolayı ayrıca tebrik ederim güne haklı bir gelişti...
Bulut gölge yapsa da yıldızıma hilâle Farz-ı muhal kurusa, çınarımda bir tek dal Değil mi ki bu Millet sevdalı istiklâle Ya bir Fatih çıkarır, ya da Mustafa Kemal!
Siirin guzelligi beni mest etti..Sadaece tek dortlugu bile kocaman siirdi, yurekti, vatandi, ulustu.. Kutluyor ve selamliyorum bu guzel siiri. Varolsun kaleminiz, sagolun yureginiz. Saygiyla..
nezahat kaya tarafından 10/29/2013 2:27:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bayrağım şahlandıkça selam gelir göklerden O Bayrak ki boyanmış Şehitlerin kanıyla Bir karış toprak için vazgeçilen serlerden Tarihler bahsedecek anıyla ve şanıyla...
Çok önemli bir günde yazmış olduğunuz bu MUHTEŞEM şiir için ne kadar övgü yazsam yetersiz kalacaktır. Yüreğiniz elem görmesin Kaleminiz her daim kavi kalsın Mecit KARDEŞİM. Selam ve DUA ile...
Tevazu çok normal bilirim ama benim kulagıma güvenin. Siz yorumlayın bu tarz şiirleri ben fikrimi yine söylerim. Uzun süre olamayacagim sayfada demişsiniz bu demektir ki dostlar şiirleri özleyecek bir süreliğine. Huzurlu saglıklı günler dileğiyle Allaha emanet olun...
Milletimizin sevincine, mutluluguna ortak olmak varken, böyle ulvî ve anlamli bir günde bile, kardeslik, dostluk, birlikten bahsedecegine, siyaset yapan bedbahtlari gördüm.
Üzüldüm dogrusu SAiRAGAM.
Sevindim ayrica...Sevindim, cünkü, siz ve sizler gibi cok deger verdigim dost ve Agabeylerim sayesinde nefsimi firenlemem kolay oluyor.
Kalemime kalsa ona gereken cevabi verir, yazdigim da hiciv diye deger bulurdu belki.
Şimdi itler çakallar, saldırıyor her yandan Sanki güçleri yetip yurdu bölecek gibi. Vatandan vaz geçmeyiz, geçeriz tatlı candan Şahadet hep dildeir hemen ölecek gibi.
Farz-ı muhal kurusa, çınarımda bir tek dal
Değil mi ki bu Millet sevdalı istiklâle
Ya bir Fatih çıkarır, ya da Mustafa Kemal!
Bir gün çakal sürüsü saldırsa da dört yandan
Yine denize döker, dünyayı ederiz dar.
Davası Hakk olanlar severek geçer candan
Kurduk CUMHURiYETi; yaşar sonsuza kadar.
---------------------
YAŞASIN CUMHURİYET
Kocaman yüreğinizi kutlarım. İşte CUMHURİYETİN özeti...........
Ne mutlu TÜRKİYE liyiz diye bilenlere. Bizlerin meshepi ne olursa olsun, bizler bu ülkenin öz evlatlarıyız.
Ayrımcılığa sürükleyenlere yurdumuzu bölmek iseyenlere mahal vermemek lazım.
Bu cennet ülkemizde Cumhuriyetimize, Bayrağımıza sahip çıkmamız lazım her ne pahasına olursa olsun.
Ya istiklal ya ölüm. Yaşasın Cumhuriyet.
YA İSTİKLAL YA ÖLÜM. Canımız feda olsun ŞEHİTLERİMİZİN kanının aktığı öz VATAN toprağımıza.
Saygılar Selamlar...............