ilkin ince bir özgürlük tutuştu, kıvılcımında büyük ümitler.. isyankar ruhunun şaha kalkışı, hücre duvarına kazınan cümlede saklı; "akşam erken iner mahpushaneye"
otuzbeş çığlık kusmuştu ayaklarından asılarak dili cehennem, gözleri yeşile gurbet yazılmıştı bir kere günah hanesine.. ve tanrı, sessizce çekip gitti bir geceyarısı gece, duvar ve kalem kan ağladı mazlum ise çelikten kararlı bir sesle, karanlığın dipsiz kuyusuna haykırdı; "o ateş ben olacağım, ben.."
kibrit çöpü bir an için titredi ellerinde oysa yüreği, kıyıya vurdukça yükselen dalga misali yaktı ikincisini.. ve mazlum, zulme fısıldadı dişlerini sıkarak "senden korkmuyorum!" zulüm, zalim ve karanlık irkildi an be an; "ya bu ateş çoğalırsa, ya meşale olup bizi yakarsa..."
dinlemedi mazlum, aksine alevi biraz daha yüzüne yaklaştırdı. şimdi akıp gidiyordu memleket gözlerinden; devrim harfi harfine ışıldıyordu sokaklarda dükkanlar, evler, yollar, gelincik tarlaları ve başaklar.. yedi renkli bir şiirden diğerine atlıyordu hayat.. bi vakit, halay başını çeken yalnızlığın elini avuçladı başkaldıran, bir babanın ta kendisiydi ve bir anne ocağından tütüyordu sevgi. vicdan yeniden kurdu sofrasını öksüze, yetime ve derin hayallerine..
mazlum, bir süreliğine yumdu gözlerini, uyanmak istemedi kabusa.. oysa insanlığı alt-üst eden o iğrenç sesiyle işte yine karşısındaydı zalim. başını hafifçe kaldırıp, zalimin sinsi bakışına dikti gözlerini; vicdan aradı ama ses yoktu yürek aradı ama insan yoktu sustu, sustu ve içinde kopan fırtınaların tüm gücüyle gülümsedi zalime.. zalim şaşkın, karanlık ödlek ve zulüm, apansız gelen bu gülüşle terketti koğuşu.
bir yönüyle yumuşak, bir yönüyle de çok keskin ve coşkulu mazlum ise, söz verdiği gibi; ilkin ateş oldu karanlığa, sonra meşale......
-hayat çoğu kez mazlumca yol alır; bir yönüyle kırılgan, diğeriyle alabildiğine keskin ve coşkulu-
miNe güLtepe 04.eylül.2013
şiire sesiyle yürek katan değerli dostum hasan karaşahine sonsuz teşekkürlerimle..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Üç Kibrit şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Üç Kibrit şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazı ömürler vardır,kısacıktır ama onurla doludur gün gün.. Selam olsun özgürlük kavgasında teslim olmayanlara.. Selam olsun zulme karşı dimdik durabilenlere Selam olsun özgürlük ateşini armağan edenlere
Şiiri önce öptüm,sonra okudum daha sonra da yüreğime sakladım..
Her insan karanlığa bir ışık yakmalı şair..Sonuçta aranan , özlenen aydınlık ise , karanlıklarda kaybolmamanın tek yolu da bu. Çok çok güzeldi.Yüreğinize kaleminize sağlık. Saygıyla.