(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
".... aşkın ısırganımsı bir yanı var benim için fildişi kulelerde örülen ..."
Yitip bitiren aşkın öyküsünde Şubat ayının ışığı uğruna sebatkar kalmış yürek Sonsuz huzuru çağırır ve sonsuz aşkı... Gezgin iki yüreğin tüm mesafesine rağmen Görmeden sevmesi Sevmekten varmak galiba sevmemeye ve Beklemekten beklememeye Sonra yine yeniden sevmeye/ beklemeye...
Hazin bir aşkı demlemiş dizeler, gitmeye tutsak bir yüreğin ardından ağıt gibi...
Bu şiirimizde giden kadına sitem olsa da en çok " ben " de uyandırdığı; düş kırıkları, acılar ve hayatın ruhunda bıraktığı silinmez izlerin izlenimleri yer almış.
içindeki öksüz çocuğun ölmesi darmadağın, girift, kör, çaresiz kalınması dilinde sürekli kara kavruk ( acılı, hüznünü yansıtan ) kelimeler seçmesi aşkın solgun bir resim olarak us tanımında yer alması ölü gibi olması...yani yaşadığının farkında olamaması...ve bunu hiç bir gücün değiştiremeyeceği kendisini doğuran kadın..yeni onun varlığında kendi varlığının farkına varmasını sağlayan kadının kendisini getirmiş olduğu bu dünyaya...yani mahkum ettiği bu ıstırap yüklü sevdaya kendisini yakıştıramıyor.Aşk da mutluluğu talep eden bir yüreğin derinden gelen can alıcı uğultusunu kesememiş çağrıştırma amaçlı kullanılan, bu duyguya perde olmaya çalışan imgelerin gücü....
" dilime kara kavruk kelimeler seçtim bir adı sen olmayan sabahlar üstüne " ..........mısralarında farklı bir söyleyiş arama gayreti ve başarısı aleni göze çarpmakla birlikte güçlü bir şekilde varlığını hissettirmekte.
yine aynı tutum
" aşkın ısırganımsı bir yanı var benim için fildişi kulelerde örülen " .....................bu dize içinde geçerli.
Şiirimizde saygıdeğer şairimizin duygu ve düşüncelerini ifade ederken mecazlardan, dilin geleneğinden ve zaman içinde kazanılmış imaj servetinden yararlanmış olduğu görülmekte.
Sayın şairimiz mısra yapısı olarak değişken bir tarz kullanmış.
Kimi dizelerde anlam tek dizede sonlanırken kiminde ardından gelen dizeyle bütünleşerek sonlanmakta.
küçük bir öneri anlayışınıza sığınarak sayın hocam,
kokusu senin saçlarının kokusu
burada hem alt dizeye taşarak görüntüde bir kalabalık olmasını engellemek hem de dizeyi daha kısa net bir ifadeyle meydana getirmek amacıyla anlamına zeval vermeden,
kesik anlatım yöntemi tercih edilebilirdi diye düşündüm...
* kokusu senin saçların ...nasıl olur acaba diye düşündüm...tabi ki takdir sizindir.Sadece minik bir öneri.
Şiir ve sanat dilini iyi bilen bir şairle karşı karşıya olduğumuz aşikar.Bunu gerek yapılandırdığı imgelerle gerekse dize yetkisiyle gerekse anlam ve ses olarak sağlamış olduğu şiirin sağlam yapısından görmekteyiz.Çatı, zemin, duvarlar, camlar hepsi mükkem bir titizlikle inşaa edilmiş.
Efendim dilim döndüğünce, şiirinizle konuşmak istedim.Daha doğrusu sayfaya girer girmez hadi şükran dedi dertleşelim seninle biraz.Kısıtlı zamanımda ancak bu kadar bakabildim.Sayın hocam bağışlasın lütfen.Yoksa bu şiir için gerçekten söylenecek çok söz var.Özelllikle içinde sakladığı o elmas cevherinden ...özünden iç özünden...ve onun şekillendi imgelerinden...
Gönül dolusu tebriklerim yetkin kaleminize ve yön veren yüreğinizedir.
Beğendim.
Kutlarım.
..................................... Saygı ve Selamlar...