Dünya ağaçtır, denizdir, gökyüzüdür sanma Dünya içinde bir dünya vardır... Bir bakış hükmünde gözleri renklerle öpen zaman, Rüzgarlarla tenlere hayat dokuyan fısıltılar an’dır... Ahh dünya Ahh dünya’m...
Küçümseme sakın ola’ki meyvesiz ağaçları, Vuslata susamışlığındandır kendinden geçmesi. ikindi’de Aşk’ın baygınlığından yerlere serilip, Nazlı gökyüzünün gözlerine yeşil sürme çekmesi... Ahh mavi Ahh mavi’m...
Her şafakta ölümün çocukları ,ilk nefese ağlar, Seherde yeşil ağlar, gül ağlar rengine. Bülbül figan eder, dert yüklenmiş geceye, Bilal ağlar, ezan ağlar sıra gelince ismine... Ahh gözyaşı Ahh gözyaşı’m...
Nur ışığından buharlaşır yürekleri Aşk’a KUL olanın, hüzünbulut olur gönülde. Adı değdiğinde dudaklarına çakılır kalb-i şimşekler. Gözde yaş olur yanaklarda gam seli... Ahh sevgili Ahh sevgili...
Ben bir şiirim,sözlerim sen ol havva’m, Ben Allah’ın garip bir kuluyum. gel ben ol, gel ben ol havva’m...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gel Ben OL Havva'm şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gel Ben OL Havva'm şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ben bir şiirim,sözlerim sen ol havva’m, Ben Allah’ın garip bir kuluyum. gel ben ol, gel ben ol havva’m... ____ ___
22.07.2013 Muharrem Küçük__Kendinol
___________Sayfanıza ilk kez geldim ve sustum kaldım şiir düştü yüreğime...
__________________Ahh havva..."Bilal ağlar, ezan ağlar sıra gelince ismine... " İçime dokunan cümlelerden biriydi ve bunu belirtmek istedim... Her bir dizesini tekrar tekrar okudum... Adeta h/içlendim diyebilirim...
__________________________Anlatım, tasvir mükemmeldi... Şiir gibi şiir okudum... Haz aldım... Duygulandım... Teşekkürler... Selam ve dua ile saygılar...
Şiirin başlığı ile görselliğini kıyasladığımda Havva ile ağaç mı dedim ? Ama ilk dize ile bunun nedeni kendi kendini ispatladı..
Bir bakış hükmünde gözleri renklerle öpen zaman, Nasıldır ki zamanın gözlerindeki renkler ve nasıl bir imgedir ki dikkati direk çekip şiiri ilk mısrada içine işleten okurun..Aslında bakışın hükmümüdür derken kendi kendime savunduğum bir tezim aklıma geldi kimine göre ütopik ama bana göre doğru "aşk gözlerden yüreğe akar" sanki bunu bu imge beni bana anlattı.
Sonra dize dize resmettim gözümde anlatılan masalımsı şiiri.. masalımsı destanımsı diyorum zira her dize kendi içinde bir şiirdi bir başka mana yüklüydü..
Her şafakta ölümün çocukları ,ilk nefese ağlar, Seherde yeşil ağlar, gül ağlar rengine. Bülbül figan eder, dert yüklenmiş geceye, Bilal ağlar, ezan ağlar sıra gelince ismine... Ahh gözyaşı Ahh gözyaşı’m...
Ah gözyaşım.... nedense en çok bu dörtlükte ezan ağlar sıra gelince ismine takılı kaldı gözlerimde anlaşılır net bir ifade.. Topraktan geldik toprağa döneceğiz elbet döküldü dudaklarımdan...
Nur ışığından buharlaşır yürekleri Aşk’a KUL olanın, hüzün bulut olur gönülde. Adı değdiğinde dudaklarına çakılır kalb-i şimşekler. Gözde yaş olur yanaklarda gam seli... Ahh sevgili Ahh sevgili...
VE final öncesi finaldi bence.... finale girişi açan dizeler
Aşka Kul olmanın hüznünü doruklarda anlatmış
Bugün ayrı bir hüzün sararak açtığım defterde huzur bulduğum şiire resmen doyduğum bir sayfayı milim milim defalarca yudumlayarak okudum.
Tüm içtenliğimle şiirdi işte diyebileceğim şiirdi...
Nice şiirlerinize
Saygılarımla
Ben bir şiirim,sözlerim sen ol havva’m, Ben Allah’ın garip bir kuluyum.
Teşekkür ederim o değerli yorumunuza şiir yürek.Belki bendeniz şiirde manalar damıttım birkaç anlam kattım sözlere yanlız yorumunuz şiirdende öte bir mana başyapıtı..ben sizi ve kocaman yüreğinizi kutluyorum..
maviliği mi havvayı mı sevgiliyi mi...çok güzeldi