Okuduğunuz şiir 15.10.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Ayhan KARA
Ah Bir'de Sen Gitme !
Sen gitme! Yüzümü saran üç parmak boyu hüzünlerle Saçlarımı öğütür hayat değirmeni Galaksiye tutunamayan binbir sitare derin derin nefes alır yüreğimle Gitme sen! Dudaklarım bozkır yüzlü çocukların çığlıklarına makas darbeleri sallar, belkilerin sesi soluğu kesilir göğe açılan avuç içlerimde Alnımda kırılmış umutların kardeş acıları cetvel ile çizilir Kekik kokusu yorgunluğunda öksüz coğrafyalara paydaş olur gözyaşlarım Ah ne olur dur! Bir de sen gitme!
Sen gitme! Ay gök yüzünden intihâr eder de karanlık sulara Yakamozların dudaklarında saklanır ışıklar Korku’dan doğma sanrı ilâhlar bilevler sancılı kimliklerin çığırtkanlığını Piçleşmiş sloganlar altında ezilir kaktüs çiçekleri Türkülerin avazı ecnebi topraklara gömülür Gitme sen! Demirden kuşların gürültüsüne homurdanırda sessizliğe dilenir yıldızlar Ah ne olur dur! Bir de sen gitme!
Sen gitme! Pusatların namlusuna kader susturucusu takılırsa Çocuklar ölür ihtiyarlamış kavgalar ortasında Zifiri karanlık topraklar altına gömülür ekmek kırıntıları Kâh inşaat sırtında, kâh maden ocağında Göğün yüzüne şamar atar yüksek kuleler ölümü kovalar Mezarları reddeder ışıltılı şehirler Gitme sen! Sırf anlamadığı dilde konuşuyor, kendine benzemiyor diye Köpekleri zehirler belediyeler Ah ne olur dur! Bir de sen gitme!
Sen gitme! Son bahar ayrılık ünüformasını giyinir gidersen Güneş’in koynunda modern kara dumanlar bozar bulutların metebolizmasını Yatağını şaşırmış döl damlaları gayri meşru simâlarda oynaşır Karnı geniş İnsan’lığın yüzüne tükürür yağmurlar Gitme sen! Genlerine nefret emzirir duygusu örselenmiş ruhlar Yusufçuk kuşları azgın sularda ağlar Ahhh ne olur dur! Bir de sen gitme!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ah Bir'de Sen Gitme ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ah Bir'de Sen Gitme ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
" Dudaklarım bozkır yüzlü çocukların çığlıklarına makas darbeleri sallar, belkilerin sesi soluğu kesilir göğe açılan avuç içlerimde Alnımda kırılmış umutların kardeş acıları cetvel ile çizilir "
Nasıl bir imgelemedir...nasıl bir derin duyuş, duyuruş duyguları...hayranlıkla ve gıptayla okudum. Tabi ki bütün şiire yayılmış bu uhrevi yoğun algı ve duygu hali ben sadece ilk etapda vuran kısmını aldım buraya.İmgenin o çarpan, vuran, kanatan, acıtan, canlı kanlı duyguyu düşünceyle yoğuran anlatımı hakimde şiirinizde.Duyumsamamak ne mümkün bu yârin gitmemesini isteme halini " resmen ete kemiğe, bedene bürünmüş.
Ne diyebilirim ki sayın şair, inşallah gitmez çok ama çoook güzeldi şiiriniz.Teşekkürler paylaşım için.
Gönülden tebriklerim ehil kaleminize ve rehber yüreğinizedir.
Sen gitme! Son bahar ayrılık ünüformasını giyinir de Güneş’in koynunda modern kara dumanlar bozar bulutların metebolizmasını Yatağını şaşırmış döl damlaları gayri meşru simâlarda oynaşırken Karnı geniş İnsan’lığın yüzüne tükürür yağmurlar Gitme sen! Genlerine nefret emzirir de duygusu örselenmiş ruhlar Yusufçuk kuşları azgın sularda ağlar Ahhh ne olur dur! Bir de sen gitme!
...
senden dinlemek bazen bazı şeyleri, hep içime oturtuyor biliyorsun...
" Dudaklarım bozkır yüzlü çocukların çığlıklarına makas darbeleri sallar,
belkilerin sesi soluğu kesilir göğe açılan avuç içlerimde
Alnımda kırılmış umutların kardeş acıları cetvel ile çizilir "
Nasıl bir imgelemedir...nasıl bir derin duyuş, duyuruş duyguları...hayranlıkla ve gıptayla okudum. Tabi ki bütün şiire yayılmış bu uhrevi yoğun algı ve duygu hali ben sadece ilk etapda vuran kısmını aldım buraya.İmgenin o çarpan, vuran, kanatan, acıtan, canlı kanlı duyguyu düşünceyle yoğuran anlatımı hakimde şiirinizde.Duyumsamamak ne mümkün bu yârin gitmemesini isteme halini " resmen ete kemiğe, bedene bürünmüş.
Ne diyebilirim ki sayın şair, inşallah gitmez çok ama çoook güzeldi şiiriniz.Teşekkürler paylaşım için.
Gönülden tebriklerim ehil kaleminize ve rehber yüreğinizedir.
Esenlik dileğiyle saygıyla.