Sabahın köründe içiyorum nefes gibi, Maaş gününü bekler gibi seviyorum seni Kırmızı bereli çocuğun eteğine takılmış gözlerim Uzaktan pelerininin karaltısını duyuyorum Hiç görmemişçesine kahveme atıyorum iki şeker Kapım çalıyor isterik Çicek kapımda Aldığımda sen çıkıyorsun önüme Tazecik
Maaş gününü bekler gibi Seviyorum seni.
E F T E L Y A... (Akdenizi cebinde taşıyan kız... )
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sevinç... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sevinç... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
* denkleştirir de belki üç-beş kuruşu beklemeden maaş gününü gider semt pazarına
pazarcı arkadaşlar ile konuşur, tokalaşır; ve çay içer...susamlı simitlerden yer, bir-iki yeni elbiseler alır tam da üstüme göre güzelleştirir senin bu sevgin, insanı
işte o vakit ne ölmek; ne de beklemek ölmeyi ölümsüzleştirir senin bu sevgin, insanı..
insan hayatında heyecanın olup,beklediği günler vardır. bunlardan biride maaş günüdür. rahmetli babamın maaş günlerini beklediğim zamanları düşündüm. ne çok sever ve beklerdik,alta tarafı alacağımız bir harçlık,ellerinde bir fileyle.. ama ne büyük bir sevgi,heyecan ve bekleyişti.. bu şiiride o yılların heyacan ve ve güzelliğine katarak düşündüm. herşeye bir anlam vermek zaten bu şairin tarzı. tebrik ve sevgilerimi bırakıyorum.
Maaş gününü o kadar çok seviyorsun demek? Sevgili, para ile özdeştirildiğini duymasın bence... ya çok güler bu olaya, ya da çok bozulur... İlginç bir benzetmeydi.
"Maaş gününü bekler gibi seviyorum seni" .................. Bu dize bile yeter kardeşim; insana neleri, nasıl bir hüzün ile çağrıştırdığı ya da sevinçle anlatmak zor... Duyguların yaşanılabilir türden hayal edilmesi ve günümüz insanının algısına sunulması bu olsa gerek... Düşünen, esinlenen ve üreten kaleminize teşekkürler... Selam ve saygı ile...
Maaş gününü bekler gibi beklemek... Güzel bir benzetme... Ama maaş gününü beklemek de göreceli bir duygudur kızım. Daha ayın ilk haftasında parası biten dar gelirliler vardır Bunun yanında maaşını 6 ayda bir almaya bile üşenen paralı kişiler... Sanırım bu güzel şiirdeki bekleyiş ilkine uygun düşüyor. Kutluyorum Kızım.
Sabahın köründe içiyorum nefes gibi, .... Kapım çalıyor isterik Çicek kapımda Aldığımda sen çıkıyorsun önüme Tazecik ... Maaş gününü bekler gibi Seviyorum seni. güzel bir sevda, özlem ve aşk şiiri olmuş.. ancak baştaki enfes betimlemelerin devamında biraz maddeleşmiş gibi bir hal var.. affınıza sığınarak.. olmasaydı keşke..
'' Maaş gününü bekler gibi
Seviyorum seni. ''
.....
* denkleştirir de belki üç-beş kuruşu
beklemeden maaş gününü
gider semt pazarına
pazarcı arkadaşlar ile konuşur, tokalaşır;
ve çay içer...susamlı simitlerden yer, bir-iki
yeni elbiseler alır tam da üstüme göre
güzelleştirir senin bu sevgin, insanı
işte o vakit ne ölmek;
ne de beklemek ölmeyi
ölümsüzleştirir senin bu sevgin, insanı..
eyvallah dedim/di buna da
aşkım, eyvallah.
Ercan / ..........