(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Toy Davulsuz Olacak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Toy Davulsuz Olacak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Soğuk kentin toprağında ter idim…" Her soğuk kent, aslında bir çok acı ve gözyaşı üzerinde kurulmuştur öyle değil mi... Paylaşım için teşekkürler.
Ayrıca, En çok hoşuma giden dize diyebilirim. Şiirin yorumunda her kıta için farklı fon müziği kullanılması baya dağıtmış... Aynı zamanda bir yandan şiir söyleniyor, bir yandan "Aman ayrılık" çalıyor, bir yandan "Mihriban"... Bilinen müziklerin şiir arkası yapılması çok güzel olmuyor.
Gerek hece tekniğinin kusursuz uygulanışı gerekse iç mihrapta temanın baştan sona işlenişindeki ustalığıyla mükemmel bir eser okudum yetkin kaleminizden.
Zordur kalıplara duygu ve düşünceleri sığdırmaya çalışmak.Çalışırken sanatın gerekli inceliklerini bu çerçevenin içine resmetmek.
Aşık ; Kurban Maşuk : Katil....kasap - koyun.. ilişkisi...
Sevgi oysa ...sevilmeden seven hatta bile bile bıçağın önüne boynunu eğen ....ne dengesiz bir varoluş değil mi.Sevmek yaşatmayı da gerektirirken, onu yaşatarım da demekken öldürülmesine neden olmak...Ah yalan dünya neyini anladım ki bunu da anlayayıyım .
Ne güzel sorgulayıcı ve mantıklı bir bakıştı aşka ...
Gönülden tebrik ederim Turguy Bey.Paylaşım için teşekkürler .
Siz gibi kalemi güçlü ve şiirin özüne inebilen şairlerimizin yorumları şiirler için birer mihenk taşıdır. Şiirle ilgili düşünceleriniz bu nedenle çok önemlidir ve katkıdır; olumlu da olumsuz da olsa...
iyiki bana geldiniz suskun adam..:)) siz gelmeseydiniz ben sizi çok sonrası farkedecektim ve bu güzel şiiri okuyamıyacaktım belkide..çalışma koşulları diyelim geç kalmışlığımıza affola.
şiir okuduğunda tat bırakıyorsa gözlerde ruhta şiir odur...deyiminizde çok şeyleri aradım .kalemin daim ola saygılarımla..
Hanidir şiirlerinizi okumuyordum.Uzunca bir ara oldu. Farklı tarzınızla, farklılık yaratmışsınız bu kez de.Efendim şiir dili, kaleminizin her boyutunda harikalara imza atıyor. Çok beğenilerimle ben de imzamı bırakıyorum. Esenlik dileklerim ve teşekkürlerimle.
Yeniden sizi sayfamda görmek ne güzel... 8 ay civarı yoktum. Aslında şiirleri, yazıları özlemiştim. Sizin aruzlara da eskisi gibi sık sık bakmam lazım. Onlar ayrı birer tad idi geçmişten süzülen...
Güzel yorumunuz nedeniyle çok teşekkür eder, saygılarımı sunarım...
Ragıp oldum yollarını gözledim, Zuhal gibi bakışını özledim, Küllerimi sevdan ile közledim. "Kasap kimdir, koyun nerde?" de bana.
Kasap kimdir ? koyun nerde ? de bana! ÇOK MANİDAR AYNI ZAMANDA DÜŞÜNDÜREN HARİKA DİZELER VE MÜKEMMEL YORUM .HOŞ GELDİNİZ DEĞERLİ DOST YÜREK.TEBRİK EDİYOR BAŞARILARINIZIN DEVAMINI KALBEN DİLİYORUM.SELAM SAYGIMLA.
kasaplar, koyunlar ortalarda dolaşıyorlar boy boy...
ne güzel sorgulardı ne manidar ne anlamlıydı dizeler... ey gökkubbe neydi sana zararım.... aldım burayı yüreğime çok teşekkürler değerli şair saygımla...
Suskun bir adam sessizce çekilmişti dönüşü yine muhteşem olmuş herzamanki gibi güçlü duyguları güçlü kalemiyle birleşmiş, ses rengi, mısraların anlamı fon müzikte bütünleşmiş
Şiiri okudum, dinledim, özümsedim... Ve, edebiyat sanatının inceliklerini bir kez daha keşfettim. Şiirin güzelliğin konun ilk yüzü... Seslendirmedeki başarı öteki yüzü... Ve, yapılan işten alınan zevk, okuyucuya kaliteyi sunma, yapılan işe saygı gösterme... Ne yazalım daha, sözün özü; adam gibi adam tanıdık burada... Şiir gibi şiir okuduk, dinledik... Tebrik ediyorum sizi. Öyle sıradan bir tebrik değil ama. Gönülden tebrik ediyorum.
Bir tutam hayat tarafından 7/15/2013 8:44:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yorumlarınızı sayfalarda dikkatle takip etmekteyim. Her biri diğerinden güzel... Edebiyat aleminin de bu tür gerçek yorumlara ihtiyacı var. ">Yüreğine sağlık.. Güzel şiirdi" gibi yorumların kayboluşu da ancak siz gibi güzel yorumlar yazanların özendirmesiyle olacaktır.
Şahsıma yönelik çok güzel sözleriniz bana ayrıca gurur verdi. Çok teşekkür ediyorum... Biliniz ki fazlasıyla sizin için de geçerlidir her sözünüz...
merhaba güzel dostum, öncelikle hoş geldin tekrar aramıza ve özürdilerim gecikmişliğim için...şiirini gece astığında ilk okuyanlardandım belki...ama insanın bazen bir nokta koyacak takati olmaz ya hani, o haldeydim ve ondan yazamadım...beni çok iyi anladığını ve anlayacağını biliyorum...gelelim şiire, bu tarz şiirler pek tarzım değildir esasında ve bildiğim kadarı ile senin de bu tarzda ilk çalışman ya da ben ilk kez denk geliyorum...şunu anladım şiiri okurken ve dinlerken, hangi tarzda olursa olsun, bir usta elinden çıkmışsa kendini okutturuyor ve dinlettiriyor yazılanlar...sözün kısası güzel şiirinle güzel bir dönüştü...umarım bir daha bu kadar uzak kalmazsın şiirden ve bizlerden...tebriklerim ve dost selamlarım kalsın...sevgimle...
Sev_tap tarafından 7/7/2013 10:09:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Özre ne gerek? İlk gün zaten işaretini koymuştun ve ben biliyorum senin hece şiirini sevmediğini. Kaldı ki dostlar birbirinin şiirlerine gidip 2 satır yazmakla dost olamazlar bilirsin...
Aynı mahcubiyet bende de var... Çok zaman uyanık olmama karşın, ziyaretlerimde birşeyler yazma takati bulamadığım çok oluyor inan bana. Arkadaşlarım, beni sevenler zorluyorlar adeta yorum yazmalara... Yani kısaca eskisi gibi şiirlerin içine giremiyorum. Hani futbolcular uzun bir aradan sonra form tutamazlar ya... :) Ben de öyleyim galiba...
Biliyor musun? O tür yorum yazmaları, şiirlerin içine girmeleri özledim...
Eğer şiirlere gelemezsem beni bir süre daha mazur göreceğini de biliyorum... Çünkü biliyorsun ki; gelişigüzel yorum yazarsam ben mutsuz oluyorum...
Antakya'da yaptığımız şiirli sohbetlerden hatırlarsın ki; hece pek yazmam. Birden içimden gelmişti... Aslında bana göre şiirin her türü güzeldir; ama ata yadigarı hece şiirlerinin yeri, tekniğine göre olursa, bir başkadır.
Uzak kalmama rağmen aslında izliyordum Defter'i. Yazılanları okuyor; ancak kimselere birşeyler yazmıyordum. Girmek istemiyordum belki yeniden edebi dünyaya. Gördüm ki uzak olamıyor asla.
Güzel çalışmalarını dikkatle izliyorum. Umarım artık şiirlerde görüşürüz sık sık.
Merhaba abi teknik acidan cok zengin ve anlam dolu bir siir okudum ve de dinledin yuregine saglik harikaydi omrune bereket paylasim icin tesekkur ederim gecikmisligimi maruz gorun islerim cok yogun:( Saygilar selmlar
Ya koyun/lar kendi ayağıyla kasapın eline gittiyse. İşte ozaman her satırda lime lime doğranmaya mahkum yüreğine kadar. Sonrası hamken pişmek, yanmaya başlamak işte olgunluğun başladıği nokta. Ya şiir ya şair olup dizelere böyle dökülüveriyor insan.
Uzun bir aradan sonra döndüğümde seni sayfamda görmek gerçekten güzeldi değerli kardeşim... Hele ki o "Ya şiir ya şair olup dizelere dökülmek" var ya... Ne güzel bir söz...
Evet arkadaşım... Serbest şiirlerden sonra birgün hece yazacağımı ben de bilemezdim. Hatta sana "Serbest yaz" derken.. :) Ancak itiraf edeyim ki ben senin serbest tarzını da, hece tarzını da beğenirdim. Amacım serbesti unutmaman idi... :)
Hece şiirlerine ya da serbeste devam etmem için önce yazmam için zaman gerek biliyorsun. Şimdilik buldum bakalım o zamanı...
"Akasyanın sarısıydı kararım." ............ Mısraının çağrışımında şiiri tekraren okurken ve dinlerken daha bir anlamlı olduğunu söyleyebilirim; birbirinden özgün söyleyiş biçimi ile her mısra harika manalarla kurgulanmış... Resmin üzerine not edilmiş karşılama cümlesinin düşündürdükleri ardından böyle örnek bir şiir okumaktan çok mutlu oldum...
Üstadım, bu nefis eseri okuttuğunuz için çok teşekkür ederim.. Selam ve saygı ile...
Kardeş kardeşe yaşamamaya yemin etmişler, Konuşmak çözüm yolu,burda bırakıp gitmişler, Çaresin bir anda çözümsüzlükle bitmişler, Kasap Zalim, koyun masum sor bana! HakanKURTARAN Değerli Şair Dost, Yürekten Tebrik ederim.. saygıyla ...
Kurgusuyla duygusuyla yorum müzik seçimi ve emeğiyle sanat şöleniydi dizeler. Beğeniyle okudum dinledim kutlarım şair arkadaşım. Saygılar alkışlar İzmir'den.
Turgay Abi, öncelikle kaleminden ilk defa bir hece şiiri okudum ve genel itibariyle hece şiirini çok sevmesem de bu şiiri gerçekten çok çok beğendim. güne gelsin, dilerim..
her bir satırı can çekişiyordu adeta ya da ben öyle hissettim,bilemiyorum.
"Karlı dağın ayazında eridim. Soğuk kentin toprağında ter idim… Karanlıktan aydınlığa fer idim…"
bu ne güzel ifadeler böyle, zıtlıklar ve karmaşa içinde bir his dünyası..ve sonrasında bir serzeniş:
"Ey gök kubbe, neydi sana zararım? "
ve finalde hepten küslük, vazgeçmişlik..
sesini dinleyemesem de işyerinden, resim,şiir, -ki eminim ses de öyledir- öyle doyurucuydu ki..
sen hep yaz Turgay Abi ve hep oldu hayatımızda,eksik olma..
Toy, düğün olduğuna göre, davulsuz bir düğün nasıl olur diye düşündürdü doğrusu... Adetlerimizde askere gönderilenlere, düğün, nişan gibi törenlerde davul çalınır. Davulsuz bir düğün ise Mevlana'nın Şeb-i Arus dediği, (düğün gecesi demektir. )Mevlânâ Celaleddin-i Rumi'nin öldüğü gecedir. Mevlana Celaleddin Rumi, bu geceyi Rabb'ine, sevgiliye ulaşma, kavuşma günü olarak sevinçle karşılar. ...
Yüce dinimizin cennetle müjdelediği, peygamberlikten sonra gelen en yüksek makamdır şehitlik. Türk Askeri bu nedenle "Mehmetçik" olarak anılır yüzyıllardır. Ve peygamber ocağı olarak adlandırılır bu kutsal vazife. Herhalde üstat bu engin bilgi ve birikimleriyle şiirin felsefesine bu gerçekleri oturtmuş olmalıdır.
Kasap kimdir, koyun nerde de bana...
Kasapları bilmeyenimiz mi kaldı sayın Hocam, asıl önemli olan artık yeter diyebilmek, koyun olmaktan, kurban edilmekten artık kurtulabilmektir kanımca... Tarihi şereflerle şanlarla, kahramanlıklarla dolu bu Yüce Milletin evlatları bu muameleleri asla haketmiyor.
Şiir içerik olarak beni aldı sarıp sarmaladı sayın Hocam. Hele de her kıtada ayrı ayrı fonların kullanılması, yorumdaki başarınız, harika seslendirme takdire şayandır.
Her şeyiyle dört dörtlük bir sayfa, güne mutlaka imzasını atacak kudrete haiz bir eserdi şiiriniz.
Can-ı gönülden tebrik ederim.
Selâm ve saygılarımla...
Mevlüt GÖZDE tarafından 7/3/2013 1:55:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli dostum, toyun davulsuz oluşunu çok güzel anlatmışsın yorumunda. Bilirsin bizim yörede cenaze törenlerine eskiler "Davulsuz toy kuruldu" derlerdi ağıtlarında. Şiirin ismi de oradan geldi zaten.
Şiir seslendirme konusunda hep elimden geleni yapıyorum. Titizliğime sen tanık oluyorsun arada.. :) Çok zaman bir mini ses artığı için uzun zaman harcıyorum. Belki de kötü bir özellik ama elimde değil. Zamanından önce takaüte ayıracak beni :))))
Değerli yorumun şiire değer kattı... Çok çok teşekkür ediyorum...
Şiirime ve şahsıma olan sözlerin nedeniyle yürekten teşekkür ederim öncelikle. Gerçekten çok uzun bir ara oldu... Bugün tam tamına sekiz ay olmuş yazmayalı.
Yazmamak çok zaman yazan kişiyi üzer aslında; beni üzdüğü gibi. Kimi zaman üzüntü nedeniyle yazılmaz, kimi zaman öfkeyle, kimi zaman saygı nedeniyle... O günlerde annemin hastalığı ve akabinde ölümü, sonrasında kendime ve başkalarına olan saygım nedeniyle yazamadım. Demek ki artık zamanı gelmişti.
Seslendirme konusundaki sözlerin için de ayrıca teşekkür ederim. Bilirsin ki bu tür çalışmalar herkes tarafbndan beğenilmez. Beğenilse çok garip olur. Çünkü her yüreğin beğenisi, güzelliğe bakış tarzı farklıdır. Demek ki sana da bu güzel görünmüş. Mutlu oldum.. :)
Merhabalar Turgay bey.. hece hakkında fazla bir bilgim olmasada anladığım kadarıyla 8+3hece vezniyle manidar bir dorgulama dökülmüş yürekten dizelere Kasap kim koyun nerde? bu suali düşünmek lazım kaleminiz her tarzda mükemmel
Özlem Demirkaya &*.*&
ŞİİRİN SİHİRİ tarafından 5/16/2014 12:49:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
ŞİİRİN SİHİRİ tarafından 5/16/2014 12:50:08 AM zamanında düzenlenmiştir.