Kim, nerede, kim ile Oyunu oynar şimdi Kim girer bile bile Kazana, kaynar şimdi... ***
Desem ki; al ruhumu, üst üste koy, düğümle Bırakma bir başıma gözlerim açılmasın Zamanda savrulurken sadece gördüğümle Kalayım hep sen ile ellere saçılmasın Senin için taşınan su olayım güğümle Ateşi yak, kazan kur, içinde beni kaynat Yavaştan ısınırken kurbağa say ve oynat...
-Bir dünya çiz kuralsız, sınırlar sana özgü İnsanlar senin için çarpıştırılmış olsun Marmara ağzı gibi, utanmasın dudaklar Akıtıp temizlerken karışan kumu, kili Bakışları sırıtsın dilenirken adaklar Vur çoğulu at suya; kolla, koru tekili Kirpikler heyecanla kırpıştırılmış olsun -Bitip bitip başlasın hayat tıpkı bir döngü...
Bir “düt” sesi duyunca dön de bakıver bari Bir kere dur, kulak ver, aklından geçenlere Bir kere..., hor bakmadan, bir kere içenlere Al şu yaşlı kalbimi hemen çakıver bari Tam kalbinin üstüne, sonra tuttur enlere Belki çare oluruz şu bozulmuş genlere Asla kurban etmeyiz gelip-geçene yâri
Yâr bizlere ülkedir, saklanamaz koyakta Ruhu ve rengi yoksa eşya kalmaz ayakta Önde soros(!) arkada rüzgârı eser diye Birader(!) aktardığı parayı keser diye İsterler ki ülkemin kanı aksın sunakta
*** Albayrağı tutan el Zarar vermez mabede Ahfadı, bir müptezel Uyutur arbedede...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖNDE SOROS(!), ARKADA RÜZGÂRI ESER DİYE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖNDE SOROS(!), ARKADA RÜZGÂRI ESER DİYE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
al ruhumu üstüste koy düğümle. vatanını bayrağını seven her yürek birleşmeli bu zor dönemde. Ülkemi karanlığa sürüklemek isteyenlere fırsat vermeyecek vatanseverlerle dolu bu ülke. usataca yazımış bu güzel şiirler yol göstersin millete diliyorum.Yüreğinize sağlık.Çok güzeldi .
Bir bilmece gizliydi sanki şiirin içerisinde, Kalbi vatan aşkıyla meftun, empati kurabilecek yüreğe sahip olanların çözebileceği bir bilmece. Baştan sona emek verilmiş nefis dizelerdi üstad. Saygı ve selamlarımla...
Dünyanın abisi parayı keşke kessede Vatan evletlarının kanının üzerinden bu oyunlar oynanamasa malesefki acı gerçeklerimiz, keskin bir dille kaleme düşmüş saygılarımla Güneri hocam
Her gördüğüm kötülük, canilik karşısında hep aklıma gelmiştir o şarkının bir cümlesi...Diyor ki; " öyle dünya isterimki bu dünyadan uzak olsun".........Selamlar, saygılarımla üstadım...
Dostum,anlamlı ve duyarlı harika bir şiiri okudum.Bazen insanlar hak etmediği makama gelir,yaşadıklarını ve tüm ideallerini heba eder velhasıl...Sevgi ve saygılarımla can dostum...
Şiddet uygulayarak kazanılan hiç bir savaşta kazanan taraf için bile kazanım gerçek değildir. Savaşan iki tarafta en ağır şekliyle hırpalanırken, aradaki çıkar düşkünü bu durumdan faydalanır. Ama kardeşi kardeşe düşürme yöntemi her daim en kısa sürede sonuç veren en etkili yöntem olup düşman taraflarca kullanılır; sadece bilinçli tavırlarla bu engellenebilir.Toplumda birikim olunca da ;bazı konular da artık bilinç olsa bile ; sabır kalmadığı için şahit olduğumuz durumlar ortaya çıkabilir.
Yarınımız huzur, barış dolu günleri özgür düşünce zihniyeti ile karşılayacak inşallah.
HAKKIN KARŞISINDA SUSMANIN DİLSİZ ŞEYTAN OLUNNACAĞINI BİLEN GÜZEL YÜREKLİ KARDEŞİM KALEMİNİ KELAMINI TAKDİR ETTİĞİM GÜZEL İNSANLARIN OLDUĞU BİR SİTEDE YAZMAK İNSANI HEYECANLANDIRIYOR ÖZELLİKLE VAKUR DİK BAŞLI OLMAYAN AMA BAŞI DİK DEĞERLERİNDEN ÖDÜN VERMEYEN HAKKI HAK OLARAK BİLEN BATILI BATIL TAŞ GİBİ AĞIR AYNI ZAMAN DA DERİNLİĞİ OLAN HELE VATAN , BAYRAK, DİN DENİLDİĞİNDE ARSLAN KÜKREMESİYLE ÖN SAFLARDA YERİNİ ALAN ŞAHSİYET SAHİBİ İNSANLARI GÖRDÜKÇE ŞAHSINIZDA OLDUĞU GİBİ ÜMİDLENİYORUM SIKINTILARIM AZALIYOR FERAHLIYORUM ALLAHA EMANET OL.
Tebrik ediyorum çok güzel yazmışsınız hocam şiiri duygularına yüreğine ustalık beratı almış kaleminize Gönlünüze kaleminize sağlık başarıların bitimsiz olsun Saygımla efendim...
Aydın insan olmanın gereği yalanı topluma anlatmak. Başkasından icazet almadan gereğini yapmak. Güzel ve etkili anlatım. Z/Engin kafiyenin zenginliğini yüreklere çakmalıyız. Atatürk'ün Gençliğe Hitabesini doğru olarak anlatmalıyız. Eserin için kutlarım. Selam ve sevgilerimle.
merhaba arkadaşım yine güzel şiirlerini yürek sesini dinlemeye geldim evet hazırda bir düğme var ve istedileri zaman onu basıp milleti galyana getiriyorlar amma bu sefer millet bastı o düğmeye çünki sabrında bir sınırı var damlayan son damlaydı ağaö bahane bu vatan bu millet vermez kimseye bir karış toprağının tozunu çok düşündürücü yürek sesiydi kutlarım arkadaşım sevgi ile kalın
ta en başından itibaren, bu ülkede bir yaprağın kıpırtısını sebeplere endeksli bilirim. bilirim ki, içimizde bir yerli!, yabancı el var ki, pusu da bekler. dün böyleydi, bugün de böyle. beni en fazla endişeye sürükleyen ise, daha yaşadıklarımızı gerçekçi bir gözle tahlil etmekten yoksunluğumuz. bu ülke, o kadar mümbit bir zemin ki, kendine düşman olan, ihanet eden vatan evlatlarını ! dahi çıkarmakta hiç geç kalmamıştır. Şairin de, bir ismi tasrih ederek dikkatlerimize takrip ettiği gibi, sunaklarda da kan hiç eksik olmamakta doğrusu. EY BU VATANIN KARA SEVDALILARI! SORGULAYIN KARŞIT GÖRÜŞTEKİ KİŞİLERİN VATANSEVERLİĞİNİ, YİYİN BİRBİRİNİZİ. TA Kİ, ÜZERİNDE YAŞAYACAK TOPRAĞINIZ, ALTINDA YAŞAYACAK BAYRAĞINIZ KALMAYINCAYA KADAR...!
Değerli dost kalem... çok güzel etkili düşündürücü beğenerek okuduğum bugünkü ikinci şiir oldu ve harika bir sesleniş, değerli şairi kutluyor saygılar sunuyorum..
Albayrağı tutan el Zarar vermez mabede Ahfadı, bir müptezel Uyutur arbedede... değerli şiir dostu şiiri o kadar ustaca yazmışsınızki hiç soluklanmadım okurken.. yüreğinize saglık kaleminiz nur olsun saygılarımla zaralıcan
Siyasi yanı ağır basan bir şiirdi okuduğum ve çağrışımlar da bunu açıkça göstermekte...
Her zaman şunu savunurum eğer şiire girecekse siyaset, üstü kapalı bir şekilde, hakaret içermeden yerleştirilmelidir sözcükler, tıpkı şiirinizde olduğu gibi...
Şiirlerinizin hepsini tahlil etmek isterdim ancak birini seçtim, çok yakın zamanda paylaşacağım umarım beğenirsiniz:)
Her daim dolu dolu yazan şairime sonsuz saygımla...
birader saros ve baştapılan ın sırları zamanla dökülecek piyasaya ama bunun ötesine bakmak gerek şiire anlatımda kullanılan sözcüklere sihirli dokunuşlarda bulunan şairin yüreğine tebriklerimle
Böyle bir esâreti, gösterme Yâ Rabb Türk'e, İçinden eriyecek, kim ki, habis ur diye, Şehidler ayaktalar, böyle dirilir Ülke, Bütün eller, Bayrakta; milyonlar Sancaktalar!. .......kadiryeter
Siz gibi Üstâdın Eserine, kum tânesi harf eklemeye Allah'ım nasîbetti; çokşükür.
Lîsânı muazzam Üstâdıma ne desem az; Bu Eser "Anzer Balı", başka lezzet tadılmaz!.
kadiryeter Kadir Yeter. 07 HAZÎRAN 2013- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/siir/735498/onde-soros--arkada-ruzgari-eser-diye Güneri Yıldız (Haziran 2013 / Elazığ)
kadiryeter tarafından 6/7/2013 3:01:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dünya cehennem olsada bize, al bayrak göklerde dalgalanacak, Gönül isterki her vatandaş ortak değerler de birleşsin... Gençler öncüdür bir dava başlattılar türküsü çalınacak, Vatan millet sevgisi her yiğide bir eşdeğersin.. Değerli Üstadım, Çok anlamlı bir şiirdi... Tebrik ederim.
vatanını bayrağını seven her yürek birleşmeli bu zor dönemde.
Ülkemi karanlığa sürüklemek isteyenlere fırsat vermeyecek vatanseverlerle dolu bu ülke.
usataca yazımış bu güzel şiirler yol göstersin millete diliyorum.Yüreğinize sağlık.Çok güzeldi .