(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÖRSÜN (musammat) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÖRSÜN (musammat) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Benim diyen kalem görsün Bencede görsün herkes görsün seçki kurulu dahil yüreğin dert görmesin fazla söze gerek yok gerçek anlamda şiirdi dostum gönlündeki güzellikler artarak devam etsin saygılar sunarım...
Görmemek için kör olmak lazım.Sağır olmak lazım...Şiirden hiç mi hiç anlamamak lazım...Yok ben şu zamandır şiir yazıyorum , aman şöyle ustayım böyle deli yazarım diyenlerinde kulağından tutup gel şunu oku demek lazım ))
Ben hep bu sayfadan şiirle ilgili birşeyler öğreniyorum güzellikler görüyorum her geldiğimde.. Şiir her zaman şiir aruzuyla hecesiyle serbestiyle.. Ve tema öğretici aynı zamanda anlayana anlayacağı naziklikte taşlaması.. Güzelsin şiir.. Harikasın şair derken yürekten kutlarım..
ustadim siirin siyasi boyutuna dunyevi ustadimiz takdire sayan bir aciklama yapmis...velakin bilirsiniz ben siyasi konularla pek ilgilenmem....bir baska manada sunu yazmak istiyorum..........Gam duserse dilden dile,nafiledir denen cile.Varsa aSik sükut ile,ol kapida hilim gorsun.......selamlar saygilarimla ustadim...
Herkesin ve Her Yaştan Yazarın Birşeyler Alacağı Bir Eser... Herkesi Bilmem Ama Ben Yaşındakiler İçin Güzel Bir Öğüt Niteliğindeydi...
Benim Anladığım ;
Ulubatlı Hasan misali kan kırmızı surda, El âlem şair görsün, korkusuzca vur da… Elbet bir yazan olur, her konuda olur da, İşte böyle Gönül gerek, böyle bir Yurda…
O Güzel Gönlünüze ve Güzel Yüreğinize Sağlık Hocam...
Aruzdan kurtulunca kalem coşmuş ağam.. Sular seller gibiydi Bu nedenle "Hece"nin milli coşkumuz olduğunu kanıtlayan bir şiirdi..
Yazım hataları
Mecnun'a Anka Kuşu siyâh ****************** Ne devenin ayağına, ne dağların koyağına Bakmadan; dost kıyağına, şiir yaz da âlem görsün.
(Çöllerden dağlara gez de gönlün açılsın... Gönül açıldı mı bırak fani dostlukları, ondan bundan bir şeyler beklemeyi.... alemdeki şiir gibi nizamı gör. Gördüğünü haykır ki alem de görsün. hem tasavvufi öğeler, hem de güncele göndermeler..)
Çek gözüne siyah perde, duyguların düşsün derde Kahkahayı basan ferde, ağıt yak da elem görsün.
(burdaki siyah perde kasıt: insanlığım ve gariplerin halini de gör, onların halini görünce dertlenirsin. onları görmeden günü gün edenlere ağıt yak da görmezden geldiklerini göster hal dilince veya görebilecekleri şekilde gözlerinin önüne ser olan biteni eğer insanlıktan nasipleri varsa onlar da elem nedir görsün.)
Yansın, yıkılsın memleket, sevmiyorsan de ki; terket Mecnuna okutup rahmet, aşk deryası ilim görsün.
(ülkücü damardan "Ya sev ya terket" Vatanı Mecnun'un Leyla'ya duyduğu aşktan daha ziyade aşık ol ki ilim ehli (hariçten gazel okuyanlar) vatan aşkının ne demek olduğunu görsün.)
Her gün bol bol masal oku, hayâlinde var et "yok"u Kaf Dağ’ına mekik doku, anka kuşu kilim görsün.
Gündelik işlerinde, platonik düşüncelerinle gezmeye devam et. Gezmek yetmiyorsa sana Kaf Dağ'ına kadar yolun var. Anka Kuşu senin yanında ne ki senin bu halin ancak yerde ezilmektir. zıtlığın çok güzel ifadesi. Kilimdeki desenlerden yola çıkarak bağ kuramadım.
Şairlikte tek kıstastır; kendini sevdaya astır Üstüne üstüne bastır, ak sayfalar zulüm görsün.
ak partiye gönderme desem. şiirden yukarıdan inişi ile birebir örtüşür. fakat buradan maksat bunun yanında şairliğe giden yolun çetinliği. "Kendini sevdaya astır" Tarihte siyasi idare tarafından darağacına gönderilenlere de bir atıf, onları da bir yad etmek belki.. eğer bir sevdaya tutulduysan, bir davan varsa sonuna kadar git, derin yaz her şeyi, silinmemecesine yaz şairsen...
Yerlerde sürünsün varak, yardım et dala vurarak Sitem say; nara atarak, güz mevsimi selâm görsün.
varak: süslenme sanatıyla ilgili.. dünyada neyi ne kadar süslersen süsle, devamı gelmedi ağam.. güzden maksat ömrün son demleri... ömrün son demlerinde nara atmak? ne için..? ömür boyu çilesini çektin ya dünyanın artık selamını verilmesi gerekene ver.. fanilere ve fanilik dünyasında kaybolmuşlara değil...
O ki; şevkli edipliğe, hüzünden dönsün ipliğe Git göster başkatipliğe, "benim" diyen kalem görsün.
o edipler ki gördükleri karşısında hüzünden iplik gibi incelmiyorlarsa ne işe yararlar.. ben yazdım bunları istediğin yere göster. bunlar doğrudur. kalem doğruyu yazmalıdır.
****************** eksiğim olsa da bu geç saatte şiirden anladığım bunlardı ağam..
Muhteşem...
selamlar...