/Mayınlar döşenmişti uzundu aşkın yolu Eğilmişti hayaller, kırık kanadı kolu/
Ey aşk dedi, ey aşık; çizdiğin yol neresi Sevmek bıçak kesiği sızısı damarlarda Ey hoyrat zaman düşün bezdiğin yol neresi İzi kalır mı hüznün yalın ayak karlarda Değersizdi sevdası billur keseye koysa Aşk-ı memnu uğruna yanmazdı, yakamazdı Sevgiyi nur bilirdi, yalnız azapmış oysa Delifişek duyguyla kedere akamazdı Durgun bir gam bestesi yüzünü yalıyordu Efkâra bir davetti ki Sezen çalıyordu…
“Nefs! Körelme ne olur ; uçurum yolun sonu Nefes! Bırakma beni ; yangın yeri dört bucak Heves! Şeytan’ın dostu dondurma artık kanı Es, sade bir es kadar kısadır aşkta kucak”
Beyhudeydi direniş, gönlüne ferman yoktu Sürükledi usulca kırmızı saçlı kadın Şimdi kapı önünde ayakta derman yoktu Göğün göğsünde hilâl tanığıydı o an’ın Boş iskemle, boş hayat bomboştu bütün mekan Sarhoştu düşünceler, çakırkeyifti hisler Bakışları yüzünde sanki çelikten kalkan Bir an göz göze geldi, dağıldı bütün sisler “Merhaba” dedi kadın, otururken yanına Sanki bir ok saplandı aşkla yanan canına
“ Elem! Terk eyle beni, aşk altından bir kese Alem! İşit sesimi kalbim yanık bir beste Gecem! Aşkla mahkemem bundan böyle tek celse Can tanem! Tutun bana gözlerin ıssız güfte”
Duydu sanki şuh kadınaşkın ayak sesini Süzüldü bakışları, kıvrıldı dudakları Usulca üfleyerek bıraktı nefesini Havalandı rüzgarla eteğin saçakları Bir melekti adeta, hatta melekten öte Saçları ipek gibi, boynu ipten de ince Döküldü gözlerinden serinleten bir katre Mazinin dar geçidi hafızadan gidince İçti an’ı bir anda alın yazısı gibi Çatlamış dudakların aşksızlıktı sebebi
“Aşk! Ey kutsanmış günah sen şer misin hayır mı Yak! Dök küllerimizi savur gittiğin yerde Maşuk! Anla halimden yoksa bu bir kahır mı Bak! Üşümüş bedeni kavur gittiğin yerde”
/ Aşk yolunda bir hayat başlarken dolu dizgin Bir ses duydu bir anda, dedi “ bu senin yazgın"/
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞK YOLUNDA 3 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞK YOLUNDA 3 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aşık'la maşuk'un soyut, yani düşsel öyküsünü okudum sanki... görüntüler eşliğinde...
Şimdi; şiirin kurgusu, yapısı ve sözlerin seçimi de dahil baştan sona baktığımızda temaya en uygun, o temayla ilgili okuyanın belleğinde en yakın çağrışımları yaptıracak ve etkili olacak sözlerin seçimi dikkat çekiyor ilk başta... Bir beyt ile başlanan şiirde bir kuple ve ardından bir dörtlük, ki o dörtlük şiire bambaşka bir anlam ve görüntü katıyor, ve o dörtlüklerdeki söyleyiş biçimi de çok çok güzel...
Hece böyle olunca insan aldığı hazzı tarif edemiyor...
Mısralardaki güzellik ve söyleme tarzına sadece bir örnek; "Es, sade bir es kadar kısadır aşkta kucak” Şimdi, bu mısrayı okuyup ardından göz yummak gerek ve neler çağrıştırıyor, onu bir içsel duyu ile gözlemlemek yeterli olacaktır... Ayrıca şiirdeki benzetmeler, hatırlatmalar farklı ve kaleme özgüydü...
kendi adıma utandım doğrusu. daha önce, şiirlerini derinlemesine incelemedim diye. Şimdi telafisini yapmak bana borç olsun. kaleminize, yüreğinize sağlık. tebrikler
Yürekten tebriklerim, selâm ve saygılarımla...