Cinsel Kültür 1-ÇocuktukGozirolu, Avilden, Topal Melit, Top Amat gibi bazı emmiler bize; “-sen kimin o(ğ)lusun” “-benim olum olcan mı?” ları geçer “-benim kızım ol” “-benim o(ğ)lana alıvırayın seni” itiraz etsen aldırmazlar hatta taşlasan ama bir yerde keserler, ağlarsan! “-va(h)! gadınım ben seni gız sandıydım” derler güya severler ilgi gösterirlerdi kendimizi ispatlama hırsıyla başlayan, ve ısrarlar üstüne şeyimizi göstermeye varan “benlik” “kendine gelme”, “mükellef olma”, hatda “erkeklik” mücadelemiz, ilk mektepten önce oğlak, okulla birlikte öküz çobanlığımızda şekillenirdi “kime var(a)can” .. omuz silkerdik “haa sen o(ğ)lan mıydın” .. “-toh! gene bilemedim, unuduvumuşuyun gadınım” (gadın=güzel) … “kimi al(a)can” ardından tafsilatlar başlardı, ki sayelerinde istikbal kaygımız gerilerde kalırdı eli çabuk tutmalı, önerileni kaçırmamalıydı …. “falanca zengin” “filan yerde kaş(ç) dölüm tarlası var, bağı-bahçası var harım ona keza” “hu gadar geçi, hu gadar goyun” “Arpalıkdakı tarlaya sana bi ev yapıvırılar” … “dah! de imanıımm”la düşlerimiz keyfe gelirdi, özgüvenimiz şahlanırdı bir başkası ondan geri kalmaz düşlerimizi bulandırırdı “-yoğ ülen ben onu alman, onun o(ğ)lan gardaşı çok deyosan falanın gızını al.. “çöpsüz üzüm” gayınnan elleriynen besler seni ballı çomacınan len hu fakıt derde derman uçu desen kimde bal var kimin cevizi var.. kimin narı.. hıı! hemi goyun sürüsü hemi geçi, ovada bahça demişsin yahay! valla! hemi gatırları inekleri.. işleri çoğ olsa daaa iş yormaz, eş yorar vallaha senin gibi deliğannı guvatlı adamı evelallah sen verisin hakkını, o(ğ)lan gardaşları da ne oluyoru erkeğ adamsın, elini gorkak alışdırma yauu! godun mu oturtduracan gözünü bi tefa morartacan, tamam! analarımız gelir aklımıza içimiz acırdı” “-garı yorar, e(h)tiyarladır adamı hele bi de fakır gızı alısan var yaaa gari açar çenesini “bal yapmaz arı” ğibi “dındın da dındın” vallaha çenesi yorar fakir garının atdırı adamın depesinin tasını keser işdahını uzak yere getme, işde başımda biri gaçırdı a(ğ)zımın dadını “fakır adamın fakır gızı” öldürü herifin isdikbalını anasını satayın ta bak epap, benim gızımı alma anasının etdiği gibi şişiri(r) başını” es geçerdik bazı evleri geriye bir ya da iki ev kalırdı başka biri daha çıkardı daha başka bir şey derdi delik çorapdan baş barnak çıkar gibi “-sen zengin gızı al as(l)danım zengin gısmının, neye dersen.. biliyon mu. ne gam ne keder bişidikleri yenir gonuşdukları eyidir dutdukları gözeldir, dikdikleri keyilir, gözleri güneşdir, camları genişdir, evleri güneşe, bacaları yönedine bakar gışın üşümezler zobaları yanar..” gözümüzde bütün bir sefil köy manzarası emme Allahın fakiri.. aslan olsa neydiviri(r) işdehe boban, ıhıcık ben, yaz-gış dağ daş iş güş, elde yok avışda yok elimiz hamır garnımız a(ç)ş ille bişiy damardan, emme daha da çok bunardan gelecek, “mermer daşdan, varlığı başdan” olacak, dönüp bakmasan da bilecek arkan-galen olacak yasdanacak en birinci şey ne arka daşş.. neyinen.. varlığınan var olacak.. varlık olmayınça dirlik olmayoru vesselam varlık keyfe keder … yoklukda baca çekmez ev tüter sen gördün mü pacası çekmeyen zengini bi evin pacası çekmeyosa bil ki fakirin fakiri ne dirliği vardır ne de yönet düzeni sen zengin gızı al asdanım hele bi de hak vaki oldu daa gayın boban ölüvüdü müü.. gayıı işdee yaşadın getdiğin iresmi.. dadından yenmez vallahi billahi yörüyüşün bile değişiviri için için yanardık not: BU BÖLÜMDE 1960 YILLARDA KIRSAL KESİMDE CİNSEL KÜLTÜR GELİŞİMİNE İŞARET EDİLECEK.. YANLIŞLARA SOSYO-PSİKOLOJİK AÇIDAN BİR BAKIŞ YANLIŞLARA İRONİK YAKLAŞIM.. KATKILARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER RESİM Köyümüzde KOCADAĞ olarak bilinen Kirişli Tepe’deki Alacainler (Misyoner Saint Paole’ün Demreden Yalvaçtaki Antiohya’ya ulaşan yoldaki -sen pol yolu- merkezlerden biri) hoyran gölüne bakış.. Resim için Sn Yasin Kabasakal’a teşekkürler |
zaten giydigi guşandıgı güzel başta alımlıda o olur köylerde
gerisi bakımsız gariban giydigi yrtık fistanı eski
kutladım ibrahim bey güzel bir anlatımdı herzamanki gibi