Özlemden Sonra 5- İstanbul /d Aşağı Tırtar“-kimleri tanıyon başga” “-bi de o köyden gaymakam mar emme ğetmiş taa şe(hi)rden evlenmiş köyden bi ğız gurtarsa olmamıydı” “-doğru amma köylü ğızı kaymakam karılığı yapamazsa” “-neden yapamasın, mesela bizim köyde kızlar hemi çok fızlı halı dokurlar hemi ekmek-aş ederler hemi de geçi-goyun sağarlar” “-kaymakam karısına halı mı dokudacak koyun mu sağdıracak” “-dokutma mı gaymakam yoğurt peynir yeme(z) mi” …………. “-ee ne yeyip ne işcekler” ………….. “-eli boş neytcekler” ……......... “-halı dokuycak gızı olmayannar hep fakirler ya bak söz temsili agam da hep o(ğ)lan var el gayfaya, o tarlaya” ………… “-evinde halı dokunmayannar gaveye bile gedemezler neyye gavede çay parayna sanısın aynı mitli şe(hi)r” …………….. “-söz temsili Mercenin Osman tarlaları neyinen alıyo ondan sonura Mırı Şaban oğlanı neyinen okuduyo” “-demek Osman Ağa epey tarla aldı ha” “-alma mı len ha boba ha Garşıbağda, Yazılıda, Mezerdüzde, Gocaduzlada almadık tarla gomadı valla kim saltık etse elgo(yu)yo(r) hemide peş para..” “-demek Şaban ağa oğlanı okutu öyle mi” “-yau biliyon zati ebi-cetti olmuşu bi oğlan onu da okutdu mamir etdi köydeki tarlaları n’olcak hinci Garşıbağ’a baktı(ğı)nda, Killikgediğine aşıvıdığın yerdeki en köşe tarla Şaban Emmigilin sanısın men edilmiş gibi o tarlalar n’olcak hinci iki ğün sonura onnara kim bakcak de(ğil) mi” “-demek kızı olmayanlar fakir ha” “-helbet, bi evde gız yoğusa o evde huzur, bereket, dirlik arama emme oğlan; gayfa parası demek, asgere getcek para okumaya getcek para evlendirmeye gak başlık parası ona keza düğün demek para hep masıraf, cep hastalığı bi de dirlik olmadı mı ayırmaya gaksan ev hani neyinen meşgil olacak değil mi bi de arayerin goğu-gıybeti işin yoğusa dert annat.. halbuku gız öylemi.. gız gısmı halı dokur, ekmeğ eder, aş bişiri(r) süt sağar her şey eder.. bi evde gız evlat yoğusa o ev yandı demekdir.. ne dirlik galır ne huzur.. ne ekmeğ aş” … “-haa.. gerçi Canab-ı Allah yaratdığı gulun ırızgını veri(r) dünnede aş mezeri yok helbet o başga bi me(v)zu .. hani de(yeceksin)cen ortakçılığ etse ortakçılığınan filen garın doyar mı amca gış altay mal besle nadası, yeygisi samanı ona keza get valla başa çıkılcaklayın deği(l) tohumu, ilacı, otu yolması, sapı-harmanı denesi-samanı zıfır-zıfır elde var zıfır hesap etsen yeyemen ee.. anam anam gadın anam” “-evet, zor gerçekten, kimler ortakçı mesela” dedi adam saydım inneden ipliğe “-Avilden, Hebiboğlu Hacı Mamıdın Osman Goca Durmuş, Sakızlının Iramazan” ha bire sayıyon gari anasını satayın yalan-yannış daha kimler kimler adamcağ(ız)ında işi yoğumuş kiyne verip-alıp beni eşeleyo, tastikleyo” adam sanki onnarı tanıyomuş ğibi mayıl-mayıl dinneyo ben de bulmuşuyun gonuşcak birini meseleme başga işin aslı birez de gorkudan sırf, maksat -adam burağıp getmesin- pırtıları çaldırmayan annadıyon da annadıyon gari kırk yıllık asger arkadaşı epabız sanki koyu bi m(uh)abbed dutdurmuşuyun ki deme ğetsin ARKASI YARIN |
kültürleridir toplumları ayakta tutan
her ne kadar modern toplumun arkasında koşsakta
bu yaşatılanlarda ayrı bir doku
saygılarla İbrahim bey...