ve sevgili Deniz sen gerçekten bir sanatkârsın. bir daha çiziyorum altın haflerle...
söyleme kimseye ayaküstü uğradım öylesine zaten alabora vurmuş takvim nasihatleri gibi içim ardımda bıraktığım eşsiz tablo hazan kaplı sırça köşkün mavi künyesi birden kesildi suyum nedense sendeledi içimdeki bahar sobelendim yine istemeden annem kokan kirlenmiş aynaya aramızda kalsın olur mu son defa alın boşluğumdaki yanak izi avuçlarımda saklamaya çalıştığım fırça
merdivenleri hiç çiğnenmemiş bir melodiye saklanalım istersen feragat edelim bizden defterini unutan yazılar olalım hiç tanımayalım erguvanları yakalım birer kadeh son tren de kalkmış olsun az evvel konuşmayalım hiç dudaklarımızda biraz gizem hafif esrarlı bir cigara ya da kasıkları sönmemiş içtenlik katalım biraz geceye son bir yolculuk ısmarlayalım garsona hani, bu son gar’ını gören tren ya!
başıboş, sarhoş şiirler uçurayım uluorta sana dair, senden ırak ne varsa dalsın içine ne kadar becerebilirsem işte sağa sola dağılır sesim desibeli kırık olur nasılsa naralar atarım belki kalabalık boşluğa şikayet ederim seni şarkılara diz çökmüş çiçekler besleyen dik saksılara maskelerim yüzümü korkma sirtaki boğarken buzukiler çılgın bir dans tutarım belki - özgürlük adına
-V For Vendetta-
sonra ayrılırım salondan sağ kolum sol omzunda gibi sarılarak yürürüm sallanarak gecenin kolpa karanlığına
yine bulurlar beni üstü başını terk etmiş durumda yine uyanırım bir yanı boş, tek başına
saat yirmi beş sularında!
ToprağınSesi
( muhteşem performansından dolayı sevgili Deniz Uzuner’e sonsuz teşekkürlerimle...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖZGÜRLÜK ŞARKISI 1 - V FOR VENDETTA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖZGÜRLÜK ŞARKISI 1 - V FOR VENDETTA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yine öylesi bir güzelliği kaçırmışım ki, günün yirmi beş saat olmadığına yine yandım. Şiir başlı başına klasiklere girecek kuvvette, yorum ona keza. Usta, candan tebrikler.
söyleme kimseye ayaküstü uğradım öylesine zaten alabora vurmuş takvim nasihatleri gibi içim ardımda bıraktığım eşsiz tablo hazan kaplı sırça köşkün mavi künyesi birden kesildi suyum nedense sendeledi içimdeki bahar sobelendim yine istemeden annem kokan kirlenmiş aynaya aramızda kalsın olur mu son defa alın boşluğumdaki yanak izi avuçlarımda saklamaya çalıştığım fırça
merdivenleri hiç çiğnenmemiş bir melodiye saklanalım istersen feragat edelim bizden defterini unutan yazılar olalım hiç tanımayalım erguvanları yakalım birer kadeh son tren de kalkmış olsun az evvel konuşmayalım hiç dudaklarımızda biraz gizem hafif esrarlı bir cigara ya da kasıkları sönmemiş içtenlik katalım biraz geceye son bir yolculuk ısmarlayalım garsona hani, bu son gar’ını gören tren ya!
başıboş, sarhoş şiirler uçurayım uluorta sana dair, senden ırak ne varsa dalsın içine ne kadar becerebilirsem işte sağa sola dağılır sesim desibeli kırık olur nasılsa naralar atarım belki kalabalık boşluğa şikayet ederim seni şarkılara diz çökmüş çiçekler besleyen dik saksılara maskelerim yüzümü korkma sirtaki boğarken buzukiler çılgın bir dans tutarım belki - özgürlük adına
-V For Vendetta-
sonra ayrılırım salondan sağ kolum sol omzunda gibi sarılarak yürürüm sallanarak gecenin kolpa karanlığına
yine bulurlar beni üstü başını terk etmiş durumda yine uyanırım bir yanı boş, tek başına
saat yirmi beş sularında!
ToprağınSesi
Güzel bir anlatımdı şairini kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
Tam Şiir beni terketti dediğim anda, bir AKDENİZ yeliyle yeniden sendeleniyor içimde ki çocuk.
İyi ki yazıyorsun Usta. Ve ben de iyi ki okuyorum seni.
Her zaman ki lezzetindeydi desem yalan olur, bu defa daha bir farklı, fantastik akustiği vardı dizelerin, tatlı bir hüznü ve durup dinlenen olgun bir akışı...
Sen biliyorsun ben kendimi çok ifade edemem. Ama söylediğin gibi demlendim sayende :) Gönülden kutluyorum Usta
Günde görünce bu şiiri kayıtsız kalamazdım usta... Okumak ve dinlemek; hem okurken hem de dinlerken bir soyut yolculuğa çıkmak imgeler ve enfes betimlemeler aracılığıyla çok hoş ve bambaşka duygular verdi bana; örnek kaleminizi bir kez daha kutlarım... Selam ve saygılarımla...
Günde görünce bu şiiri kayıtsız kalamazdım usta... Okumak ve dinlemek; hem okurken hem de dinlerken bir soyut yolculuğa çıkmak imgeler ve enfes betimlemeler aracılığıyla çok hoş ve bambaşka duygular verdi bana; örnek kaleminizi bir kez daha kutlarım... Selam ve saygılarımla...
Güneri Yıldız tarafından 4/15/2013 4:44:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
hafta başından beri aklımda bir soru vardı (erdim ben artık inandım buna:-))) her neyse soru nihayet cevabını bulmuş, insan görmek istiyor arada sırada da olsa takip ettiği kalemin eserlerini böyle kurdelelerle süslenmiş olarak...
dün gelmiştim bu şiire zaten hep gelirim Serhat Akdeniz kaleminin eserlerine ve minik bir detay bırakayım bu sayfada şiir okumazsınız filim izler gibi izlersiniz hatta yaşarsınız bile denebilir.
başarılarınız daim olsun, tebrik ederim selam ve saygı sunuyorum
Filiz Şahin. tarafından 4/15/2013 12:20:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
yahu ne gerek var böyle şeylere anlamam. kimim kime ne hakla terbiyeye haddini bildirmeye hakkı var. hem de bir başkasının evinde-sayfasında. nasıl bir şiir olursa olsun hangi kuvvette bir gönül kıracak kadar olmaz. lütfen...
usta adamın alnına yanak dayayan biri v a r m ı ş desem bir kanaat alır mıyım acaba :) alın boşluğu var mıdır derseniz kaşların hemen üzerinde bir boşluk var cidden ... ya da şimdi soğuk alnı yakan bir pürmüz var idi yanaktan mamül... adam deli de geç ya da :)
ve o bahsettiğin sinema tekniği sanırım devamlı bahsettiğimiz ''şiirsel illüzyon'' ise o zaman aferin dedim kendime :) hani bugün de demiştik. şiirde kuvvet okuyanı şiire çekmek ve ona yeni bir pencereden baktırabilmekti. kelimeleri alt alta paskara dizer gibi dizmek değil şiir üstadın dediği gibi ''yağmuru anlatmak değil'' ''yağdırmak'' ve biz gibi bir karalamacı o yağmurun nemini sesini bile hissettirirse o da başarıdır.
ve işi bilen bir hocamdan bu gibi laflar duymak şiire başladığımda da şimdi de en büyük ödüldür bendeniz için. hele Attila İlhan okumuş gibi üç beş bende büyücek bir benzetme. ki bana göre şiirde musıkîyi en iyi uygulayan şâirdir neredeyse ve bu yönden idolümdür.
Şiirlerine ses olmaktan onur duyduğum değerli dost, çok teşekkür ederim paylaşımına ve beğenine.... İyi ki yazıyorsun....hep yaz olur mu? Harikasın.....
Kutluyorum şair yüreği ayrıca dile geliş muhteşemdi