eğildiğinden rüzgarda bu kadar kamış kum ne ki su kim ki balıklar bile ney sesiyle yıkanmış
sus....
süleyman’ın sesidir bu dinle bak.. ruhları cem ediyor üslûbu
ansızın kopan kuşluğun kuş boşluğunda çığlığın çığ sesidir ve çiçeğin tomurcuğunda süleyman’ın çiğ nefesidir
ne güzel ummandır o koklar insanı. yalnızsan efkarlıysan varsa üstelik güz görmemiş yaran sen çekilirsin, o çeker akar devranın kanı dinle.. kuşlar bilir bu lisanı
çünkü; kuş dili anka külü şam bülbülü belkıs’ın sultanlığına inat ve dahi cümle rüzgarlı kanat süleyman’ındır
doru atlar yelesiyle yalın kılıçlar sesiyle kirmanındır. bırak.. zümrüt de yakut da karun’un olsun rüzgarlar nasılsa süleyman’ındır...
* kirman: kale, hisar. dadaloglu’nun kilicinin imal edildigi yer anlamıyla
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
süleyman'ın nefesi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
süleyman'ın nefesi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Doktorların karşı koyduğunu bilirdin azraile.Dostum sen zamanıda yakalmış getirmiş sunmuşsun karşımızda. Emeğim büyük bilgiden güçlenen.Duygun çoşkun ,sevgiden gelen.Harika bir şiir yaratmışsın ,bir ney üflemişçesine. saygılarımla.
munır tarafından 12/10/2007 1:15:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
süleyman''ın sesidir bu dinle bak.. ruhları cem ediyor üslûbu
Hz. Süleyman'dan kesitler suna imgelerle süslenmiş güzel çalışma, Mülkü Süleyman'ın keramet ve hikmetleri anlatmakla bitmez. Uzun ömür ve müthiş saltanat yeryüzüne hükmetmek..vs.
NEFİS BİR KONU,AKICI BİR ŞİİR ,BİLGİ VE KELİME ZENGİNLİĞİ OLAN DOLU DOLU BİR ŞİİR KALEMİNİZE,YÜREĞİNİZE SAĞLIK....SEVGİ VE SAYGILARIMLA...İBRAHİM KARAÇAY
Bazı dizeler vardır,koca bir hikayeyi cem eder içinde...Mesela"Değildim ben sana mail,sen ettin aklımı başımdan zail/Bana ta'n eyleyen gaafil,seni görgeç utanmaz mı?(ben sana meyilli değildim,sen benim aklımı başımdan aldın...beni kınayan gafiller,seni görünce utanmayacaklar mı?)"diyerek,Yusuf ile Züleyha arasındaki durumu tasvir eden,Fuzuli'nin beyti gibi...Neşter dostumuz da,rumuzu ile öyle bir efsaneye neşter atmış ki,,,Süleyman'ın(A.S)rüzgara ve kuşlara söz geçiren o efsunlu manevi şahsiyetini, özetleyivermiş dizelerde...Her dize ile savruldum Süleyman'ın devrine...Hele saz kavramı,anlaşılmakla kalmamış,yüreğin özüne işlemiş bir anlam olarak sizde duruyor...Saz, Mevlana'nın o cana can katan ve gerek tasavvufta,gerek halk edebiyatındaki hüzün ile ruhları uyandıran bir ses,bir sembol,bir imge olarak yer almışken,bu gizemi hissettirmek,bence büyük ustalık...Her imgeniz,her dokunuşunuz,hazlara sarmalayıp beni,rüzgarın önüne katıp,Süleyman'ın huzuruna savuruverdi...Yüreğinizdeki o ummandan,bize sunduğunuz nostaljik,bir o kadar da tasavvufi damlalar için size müteşekkirim...Tebriklerimi tanım ve tasvire hacet yok,siz zaten paylaşımınızdaki o koca yüreğinizde çoktan hissettiniz bunu...Selamlarımla..
Emeğim büyük bilgiden güçlenen.Duygun çoşkun ,sevgiden gelen.Harika bir şiir yaratmışsın ,bir ney üflemişçesine.
saygılarımla.
munır tarafından 12/10/2007 1:15:52 AM zamanında düzenlenmiştir.