Okuduğunuz şiir 27.3.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Deniz UZUNER
BAS GİT!
BAS GİT!
Tersine akan su gibi ikindilerdeyim Üst üste yığılmakta göz kapaklarıma Barajın dalgalarında yaylanmakta geceler Suları tepeme şarıl şarıl boşaltmaktayım
Kayıp gidiyor altımdan dünya Kıvrak kıvrak ilerlemekte şarkılar Ürküyor ceylanlar her bir kayanın altında Kayboluyor ayın haleleri koparken güller Bir inşirah vakti çöküyor sisler Tamdan yarıma düşüyor sema
Gündüz soluklanır geceye uğraşta Ağır aksak ilerler gökkuşağı çehrende Bir hilali bakışta bir zemheri çatışta Sıkılmış yumruklarda atar durur sine Uçuşur her bir serçe kancalı dalda Bekleşir yağlı ilmeğin intikamlı gömleğini Dökülür diplemesine buluttan Çağrışır tek tek son demlemeleri Aşk değirmeninde durup takılmakta
Bak şimdi rüzgarlar esmekte ılık ılık Anons geçiyor ırak ikametler Tahriklerine koşar adım yürürken düşüm Dönüp bakışına göz attığımda Gölgesine basan bulutlar bayramda Ne kadar içtenmiş bizde ki salaklık alık alık
Ah etmenin zamanı geçmiş buralardan Ne trenler kalkıyor artık, ne de gemiler İsyana durmanın ne işvesi var, ne de zoru Bu yolun üstü sırat, bu köy ormansız koru Dalgın bir martıydı hayat; bir göçer, bir konar Serçelerin kanatları yok, uçmaz artık ömür boyu Bir mazi geçti geleceği gül kokulu Sığırlar bakıyor boş raylarına istasyonun Yeşili kurumuş, her şey toz duman, Bas git buralardan.. Bas git…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAS GİT! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAS GİT! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hani her sabah sevinçle koştuğum bakkal? Nerde kasabamızın tek yazlık sineması, Akşam üstü maçlarımızın sahaları çalınmış apartmanlarca, Hani nerde tanıdık amcalar,teyzeler… Kimbilir dostlarım hangi mezarlıktalar?
"Ah etmenin zamanı geçmiş buralardan Ne trenler kalkıyor artık, ne de gemiler İsyana durmanın ne işvesi var, ne de zoru Bu yolun üstü sırat, bu köy ormansız koru Dalgın bir martıydı hayat; bir göçer, bir konar Serçelerin kanatları yok, uçmaz artık ömür boyu Bir mazi geçti geleceği gül kokulu Sığırlar bakıyor boş raylarına istasyonun Yeşili kurumuş, her şey toz duman, Bas git buralardan.. Bas git…"
şiir kendini final bölümünde açığa çıkarmış. son bölüm çok güzeldi. selam ve saygılarımla.
Üstadım akan menbağınızdan tatlı sular içtik elhamdulillah.Gönlünüzün yüceliğiyle aydınlanmış mısralar buram buram şiir olmuş taptaze bahar gelincikleri gibi allı yeşilli.Mest ettiniz ilham verdiniz mutlu kıldınız. Saygılarımla
Ah etmenin zamanı geçmiş buralardan Ne trenler kalkıyor artık, ne de gemiler İsyana durmanın ne işvesi var, ne de zoru Bu yolun üstü sırat, bu köy ormansız koru Dalgın bir martıydı hayat; bir göçer, bir konar Serçelerin kanatları yok, uçmaz artık ömür boyu Bir mazi geçti geleceği gül kokulu Sığırlar bakıyor boş raylarına istasyonun Yeşili kurumuş, her şey toz duman, Bas git buralardan.. Bas git…
Ah etmenin zamanı geçmiş buralardan Ne trenler kalkıyor artık, ne de gemiler İsyana durmanın ne işvesi var, ne de zoru Bu yolun üstü sırat, bu köy ormansız koru Dalgın bir martıydı hayat; bir göçer, bir konar Serçelerin kanatları yok, uçmaz artık ömür boyu Bir mazi geçti geleceği gül kokulu Sığırlar bakıyor boş raylarına istasyonun Yeşili kurumuş, her şey toz duman, Bas git buralardan.. Bas git…
Hayata dair güzel dizeler...Martı kanatına bağlı geçen yaşamlar. Yüreğinize sağlık. Selam ve sevgiler...