Kışlada askerler yaylalar türküsüyle sabah sporundalar, Aşkıyalar dağları boşaltmış,vadilerden çoban kavalı yankılanır, Bizim ellerde rüzgarlar hep doğudan eserken şimdi uykudalar Yamaçlarda karaçamlar ve meşeler kuşlara sığınak oldular, Hani nerede geçmişteki ağıtlar ve canilikler,birden yok oldular Bu kadar basit miydi o dağlarda patlayan uçaksavarlar ve mayınlar Zengo katildi,sevgiye hasret yuvası dağlardaki mağaralar, Yakalanıp şehre getirildiğinde,gelen geçen bir tekme atar, Zengo nedir bu senden çektiğimiz,acılar bıraktığın bağrımız yanar, Unutma senin gibi caniyi bu toplumun tükürüğü boğar, Nasıl oldu da bu acıları bize yaşattın senin ardında kim var, Zengo yılların verdiği yüzündeki sert çizgilerle yanlarından geçer, Tekmeler tokatlar derken yediği dayaklar yüreğini deler geçer, Zengo dalar ve gider bu kadar acıyı halka çektirmeye ne hakkım var Günler ayları, aylar yılları kovalamış,Zengo’nun yanında bir avukatı var! Kimseden görmediği sevgiyi, Zengo tüm suçlarına rağmen avukatı ona bakar! Ey mahkeme üyeleri müvekkilimin sizin iddialarınızla ne ilgisi var, Ömrü dağlarda sevgisizlik içinde geçmiş,suçlamalarda başkasının payı var, Zengo tutulacak yanı kalmamış birini bu şekilde savunan avukatına bakar, Olduğu yere çömelerek göz yaşları dizine inene kadar ağlar, Ey mahkeme üyeleri tüm mal varlığım benim gibi bir caniyi sevecek kadar, Yüreği insan sevgisiyle dolup taşan avukatıma ana sütü gibi helal, Biliyorum idama gidiyorum arkamda çok ağlayanlar var, Bu yaşıma kadar ve bundan sonra kim benim arkamdan ağlar, Hiç olmazsa benden sonra bu topraklarda insanlar sevgiyle yaşar, Geldi geçti ömür dediğin otuz yedi yıllık kurşunlar nice evler beldeler, Hepsinin köküne kibrit suyu döküp,Zab suyuna gönderdiler, Dağlarda asker,bastığı toprak vatan,O vatan için Çanakkale de savaştılar, Çanakkale de savaşanlar,adını bilmedikleri bir savaşta birbirini kurşunladılar! Geride kalan yıllara elveda ederek,18 mart için hazırlanın ey çocuklar, Bu ülkenin makus kaderini ancak Çanakkale destanı yazar, O gün aynı cephede biri Oğuzhan biri boran mevzide düşmana kan ağlattılar, Ne oldu da bu hale geldik,Çanakkale destanı ile ölmesin artık zengolar, Sevgiler yayılsın,Fatmalar,Berivanlar ortak değeridir,peki nedir olanlar, Yazıklar olsun bir toplumu birbirine kırdırıp kazanç sağlayanlara, Anlaşılmalı ki,bu millet kendi kişilik ve kimlikleriyle nice destanlar yazacaklar, Şövenist sistemin kurucuları hayıflansa da mazlum analar artık ağlamayacaklar!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AL KANLAR DESTAN YAZAR! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AL KANLAR DESTAN YAZAR! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli kardeşim.Manzum şiir olarak yazdığınız şiir harikaydı.Boşuna kör kurşunlarla vatan haini sırtlanlardan vatanı kurtarmak uğruna şehit olan canların ve az çok pişmanlık yaşayan bir teröristin ve çanakkalede ölen liselileri anlatan şiirini z .Mısralar uzun ama aydınlatıcıydı.çok güzeldi.İÇLERİNDE YABANCI,ANLAŞILMAYAN KELİMELERyoktu.keyf alarak ,bir o kadarda üzülerek okudum.tebrik ediyorum.Terör denen belanın yurdumuzdan uzaklaşması dileği ile Antakyadan selamlar....
Değerli kardeşim, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun bir şiir ekliyorum.hoşçakalın
Çanakkale Şehitleri Şiiri Bomba şimşekleri beyninden inip her siperin Sönüyor göğsünün üstünde o arslan neferin. Ölüm indirmede gökler, ölü püskürmede yer, O ne müthiş tipidir, savrulur enkazı beşer. Boşanır sırtlara, vadilere, sağnak sağnak. Kafa göz, gövde, bacak, kol, çene, parmak, el ayak Vurulup, tertemiz alnından, uzanmış yatıyor, Bir hilal uğruna yarap ne güneşler batıyor. Ey bu topraklar için toprağa düşmüş asker Gökten ecdat inerek öpse o pak alnı değer. Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın? Gömelim gel seni tarihe desem sığmazsın. Mehmet Akif ERSOY
Değerli kardeşim, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam.
şimdi şiirinize ve yorumumu uygun bir şiir ekliyorum.hoşçakalın
Çanakkale Şehitleri Şiiri
Bomba şimşekleri beyninden inip her siperin
Sönüyor göğsünün üstünde o arslan neferin.
Ölüm indirmede gökler, ölü püskürmede yer,
O ne müthiş tipidir, savrulur enkazı beşer.
Boşanır sırtlara, vadilere, sağnak sağnak.
Kafa göz, gövde, bacak, kol, çene, parmak, el ayak
Vurulup, tertemiz alnından, uzanmış yatıyor,
Bir hilal uğruna yarap ne güneşler batıyor.
Ey bu topraklar için toprağa düşmüş asker
Gökten ecdat inerek öpse o pak alnı değer.
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın?
Gömelim gel seni tarihe desem sığmazsın.
Mehmet Akif ERSOY