Tüm kölelerin fermanını yazdırdım kâtibe Hayat enjekte ederken kokmuş nefeslerine Dirildi umutlar, Ölü, soğuk bedenlerine yerleşti sıcaklık Kefaretini ödedim acılarının Kırbaçlanan yüreklerde belirdi çizgiler O çizgiler ki derin, O yaralar ki kabukları kaç kez soyuldu bilinmez O canlar ki göz göre göre yittiler, Uçurumdan toprağın dibine düştüler Bakmadan ardına çekip gittiler Bağlandı ellerimiz Tutamadık…
Beden dirilse de kalp yeniden atar mı Peki şah damarı kesilen umutlar dirilir mi ha Sıcak sandığımız güler yüzlerin içini kim görebilir Vicdanı yargıcı mıdır insanın Yoksa infaz mı ettik masumiyeti Dün gördüm, yükseliyordu semada Kuşun kanadına asılıp Terk ediyordu kara toprağı vefa
Maskeler satılmaya başladığından beri Esmer lekeye boyanan dünyada Çoğaldı yüreği estetikli, yüzü boyalı gezenler Saklandı insanlık bulutların ensesinde Yağmur yerine mahrem gözyaşları düştü Çamura battıkça saplandı derine, en derine Yandı magmada insanlık, lâvları sıçradı kalbe Hangi dağ dayanabilirdi böyle ateşe Hangi iklim değiştirirdi kül grisi gerçeği
Yüreğime sakladım gözü yaşlı çocukları Çelikten surlar döşedim çeperlerine Fethedilmez dediğim kalelerime bombalar düştü Kurtaramadım Onlar da birer birer gömüldüler toprağa İşte o andır ölmeden ölmelerim Ruhumu sözyaşlarıma emanet edişim İşte İşte o an…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ESMER DÜNYA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ESMER DÜNYA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
‘’Ölmeden ölünüz’’ Aşk bu dünya için bir ölüm, fakat özü için uyanmaktır. “Sevgi ve sadakati yüreğinin levhasına yazan, kalbini her sevgiye açık tutmuştur.” Kendini bulmak hakikate ermektir. Ölüm bu dünya için bir son, sonsuzluğa ise uyanmaktır, ölüm bir son değil, sonsuzluğun başlangıcıdır. Yalanın bittiği, gerçeğin başladığı hakikattir. O kadar güzel dile getirmişsin ki ben sustum.
Hem serbest ,hem hece mükemmel bir şiir daha okudum sayfanızdan hani o maskeliler olmasa maskesizler nasıl fark edilir ki çok güzeldi bu kalemi öper başıma koyarım ..saygı ve selamlarımla
Teşekkür ederim şairim. Keşke kana bulanmasa dünya, ağlamasa çocuklar ve yazmasak bu şiirleri ama el bağlayıp durmak mümkün mü ki kalemi susturalım. Sonsuz saygımla Cömert Bey...