(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
OSMANLI (mesnevi) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
OSMANLI (mesnevi) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
mana anlatım konu zaten harika da okurken musiki akış aruzun temasını hissettirdi gerçekten güne güneş gibi yakışan bir şiir tebrikler teşekkürler selamlar
Tebrikler muhterem şair;hoş bir tema ve sanat dolu bir şiir. İyiki varsın, yüreğin susmasın, kalemin yüreğine tercüman olsun inşaallah selam ve hürmetlerimle...
Hocam hakkınızı helal edin. yaklaşık bir haftadır yoğun işlerimden dolayı nete giremiyordum. yeni gördüm güne düşen bu enfes şiirinizi. Çok ama çok nadide bir eser olmuş. tebriklerimle...
Güzel başladı,güzel devam ediyor,güzelde sona erecek.Geçmişte sıkça kullanılan bir biçim bir ölçüyü bugün, bugüne adapte ederek yazmak her yiğidin harcı değil.Burada iken şunu söyleyeceğim: Hece ölçüsü(dört başı mamur) karşıtlarının buyük çoğunluğu bu ölçü ile yazamayanlardır. Teknik ölçü biçim bakımından bana göre söylenecek şükürki yok. Beğeni,selam,saygı sevgilerimi yolluyorum.
poetique tarafından 9/30/2012 11:43:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
poetique tarafından 9/30/2012 11:46:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gazi Mustafa Kemal'in çocukları , torunları bunlar tabi ki araştıracaklar ve güzel yazacaklar dedim içimden şiiri okuyunca.. edebiyata bilgi beceriyle sahip çıkacaklar.. ne demiş Gazi? En hakiki murşit demiş...
aksayan yönlerine rağmen,vezin düşmelerine,uyak kaymalarına rağmen üstad; bayat bir konuyu canlandırma cesareti göstermiş kalemiyle..
efendim değerli ziyaretiniz için teşekkür ederim hiç çekinmeden aksak yerleri berlitiniz lütfen zira son şeklini verilince hatasız olmasını istiyorum
623 beyit olacak tamamı henüz başladım Osmanlı tarihini kabaca yazmaya niyetlnedim
değerli eleştirilerinizi beklerim ilk bölüme baktığınızda eleştiri beklediğimi yazdığımı görürsünüz burada şiir adına gerçekten birşeyler yapmaya çalışıyoruz
eleştiri şirin olmazsa olmazıdır şairin üçüncü bir göze ihtyacı vardır her zaman bu da okuyucudur saygılaırmla
bu mesnevinin finali de Çanakkale olmalı... çünkü osmanlı Çanakkale ile tarih sahnesinden çekil... dile kolay 4 milyon metrekalelik vatandan ve kardeşce yaşayan halklardan geriye hani çocukların ağnıza şeker eline oyuncak verirlerde ağlamasınlar yaramazlık yapmasında diye verirler ya bizim de elimize malum inönü'nin engin lozan profösörlüpüyle 780 bin metrekare bir şeker bi oyuncak verdiler..
vallahi bu millet balık hafızalı... kurtuluş savaşı diye yutturdukları bir kaç meydan muharebesinden verdiğin şehit sayısı nerde çanakkale de verilen şehit sayısı nerde...
baksana bir bana abi...150 küsür şiir ve içlerinde bir tane Çanakkaleyle ilgili bir şiir var mı?... ben de kendimi tarihe ve ecdadına vefalı biri sanıyordum...
işin açığı tarihle ilgilenmek 1- keyfimiz yerinde bozmaya gerek yok... 2-yediğimiz önümüzden yemediğimiz arkamızda 80-90 yıl öncesindeki ecdadımızın durumu düşünüp yemekten kesilmeye gerek yok 3-laiklik dincilik kemalizm sosyalizm liberalizim cemaatcilik milliyetcilikik cumhuriyetcilik demokrasicilik vbüzerine oyun oynamak biizi mutlu ediyor. Çanakkaleyi düşünüp uykusuz kalamaya gerek yok...
çanakkale zaferi değil hezimeti- ingilizler fransızlar istanbula girdi mi girdi... çanakkalede verdiğimiz şehitlerimiz olmasaydı zati cumhuriyet de olmazdı ya...
şimdi üç beş şehit verince basıyoruz yaygarayı... 253.000 şehit...şimdiki ordumuzun 3 de 1'i...
bu mesnevi kanuniye kadar bir şekilde akıncılar gibi koşar da...
sonrası bir hayli duaya ihtiyacın olacak... 400 çadırdan kurulan bir dünya imparatorluğunu nasıl anlatacaksın bilmem...
bizim ne kadar öğrenmemiz gerektiğini baştan programladıkları için ... bilmiyoruz cumhuriyet çocukları olarak osmanlı tarihini....
şiir başlıklarına hep osmanlı demişsin..bari osmanlı 1, osmanlı 2, osmanlı 3 ...olursa sırasıyla demler açılır....sen gönül ateşine yeni çaydanlığı koyarken demlenenlerde sırasıyla ikram edilir..
60 beyit olmuş geriye kaldı 563 beyit...
bizim osmanlı şehitleri güle oynaya gittikleri için cepheye biz de güle oynaya bu şiiri bitermen için dua edelim... Mevlam kalemine ve ilhamına bereket versin abi..
ben de 11 li heceyle çanakkaleyi yazmaya başlamalıyım... sen de bana dua et...
Güzel bir aruz şiiri olmuş. Kutlamak isterim. Lakin, "Kurup türlü dernek, stabil teşkilât" burada 12 hece olmuş. Hep 11 hece ile giderken burada 12 olmuş. Onun harici şiir güzeldi...
Aruz bilirim ama yazmam:) Ne kadar zor olduğunu biliyorum. Hele de günümüz Türkçesiyle çok zordur. Allah kolaylıklar versin size. İnşallah en kısa zamanda yazarsınız. Rabbim kolaylıklar versin.
aruz zor tabiiki günümüz türkçesi ile yazılınca daha da zor zira farsça-arapça kelimelere uygun bir vezin inat ettim türkçe kullanacağım bir de demleme konusu var ki bende o yok yazıp asıyorum hemen
bu seriyi Osmanlının yaşı kadar yani 623 beyit olarak yazmayı kafaya koydum
Ziya bey, bazı kelimeler şiir diline pek uymaz. Stabil de bence uymamış. Bence bu kelimeyi kaldırıp başka bir kelime koyun derim. Yani tercih yine de sizin tabi:)
Sayın Mehmet Ziya DİNÇ hemşerim, tatlı ne nefis söyleyişlerini defaten okuyorum. Bilgi ve görgümüzü paylaşırsak yaygınlaşır. Benim ricam öğretmenliğinizi yapmanız. Nesir halinde aruz kalıpları ve özelliklerini yazmanız. Zaman kısa. Öğrenelim. Selam ve saygılarımla.
Tebrikler Ziya kardeşime ben şiir konusunda fazla övgü sözü söylemeyi beceremem ama şiir böyle olunmca alkış seslerimi duyarsın. :)) sayfana da tebriklerimi ve hak ettiği tam puanı bırakır sessizce giderim .)))) Mükemmeldi.
Bu seriyi hep takip edeçeğim çok nefisti ustalık ön plandaydı Kalemin e yüğreğine sağlık hocam Haz alarak okudu yüreğiniz daim olsun En kalbi saygılar selamlar sunuyorum...
Temeli sağlam atmışlar atalarımız, Yoğrulunca islam hamuruynan. Yüce devlet ortaya çıkmış, Şimdi ki gibi oymasalardı altını, Hala ulu çınarıydı dünyanın.. Tebrik ederim saygılarımla.
GÜZEL BİR ARUZ ÖRNEĞİYDİ...ANLAM VE ANLATIMI ÇOK GÜZEL VE DUYARLILIK DULU HAS BEYİTLERDİ... ALLAH İÇİN GÜLER HANIMEFENDİNİN AÇIKLAMALARI DA ÇOK HOŞUMA GİTTİ. BELKİ BEN DE DENEYEBİLİRİM...TEBRİKLER VE SAYGILARIMLA...HŞT
''Her beytinin dizeleri kendi arasında uyaklı,aruz vezninin kısa kalıplarıyla yazılan divan şiirinin en uzun nazım biçimine mesnevi denir. Mesnevi İran edebiyatının ürünüdür. Ancak Türk edebiyatına ait mesneviler en az İran edebiyatındakiler kadar güzeldir.
Divan şiirinde anlam ve kavramlar bir beyitte tamamlandığı için şair, her beyte iki uyak bulmak zorunda olduğundan, mesnevi en kolay nazım biçimi sayılır. Bu nedenle mesnevi kısa konularda pek kullanılmamıştır.
Bir mesnevide genellikle şu bölümler bulunur:
Dibâce: mesnevinin önsözüdür. Manzum veya mensur olabilir. Tevhid: Allah'ın birliği ve bütünlüğü anlatılır. Münacaat: Allah'a yalvarış ve yakarışlarda bulunulur. Naat: Hz. Muhammed övülür. Miraciye: Miraç olayı anlatılır. Medh-i Çihar-yâr-i Güzîn: Genellikle dört halife övülür. Dört halife dışında devrin büyükleri de övülebilir. Medhiye: yapıtın sunulacağı kişiye övgüler bulunur. Sebeb-i Telif: Mesnevinin yazılış nedeni belirtilir. Âğâz-ı Dâstan: Mesnevinin asıl konusunun bulunduğu bölümdür. Hatime: Mesnevinin bittiğini belirten bölümdür.
Mesnevinin özelliklerini maddeler halinde şöyle sıralamak mümkündür:
-Her beyiti kendi içinde uyaklıdır. (aa-bb-cc-dd-ee-ff...)
-Aşk, tasavvuf, savaş, kahramanlık, savaş... gibi çeşitli konular işlenir.
-Divan şiirinde olay ağırlıklı konuların işlendiği bir türdür. Hikaye ve romanın Divan edebiyatındaki karşılığıdır.
-Divan şiirinin en uzun nazım biçimidir.
-Aruzun kısa kalıplarıyla yazılır.
-Beyitler arasında anlam bütünlüğü vardır.,,
__ALINTI__
Böyle bir açıklamayı uygun dördüm Sayın Şairim.. Konuya vakıf olmak isteyen değerli arkadaşlarımıza rehber olacaktır sanırım...
Yine özenle ve tema /sı, ''TÜRK GÜCÜ,, üzerine kurgulanmış, örnek teşkil edecek nitelikte bir ''MESNEVİ,,okuduk değerli kaleminizden... Son derece başarılıydı.. Çok takdir ve teşekkürlerimle efendim. KUTLUYORUM!
Seçkileri çok hak eden şiirinizi ben bi kez daha kutluyorum Sayın Şairim...
babidim tarafından 10/2/2012 11:13:57 AM zamanında düzenlenmiştir.
(Fa’ûlün / Fa’ûlün / Fa’ûlün / Fa’ûl) bunlar var ya abi... yazacağımı da yazdırmıyor bana... devamı gelecek gelecek elbet. elbet bir yerinden yakalarım bu mesnevilerin daha yakalayamadım...
sesli veya sessiz harf bu kapalı açık meselesi ama... üç heceli kelimede fa'ul nasıl oluyor... bu açık kapalı heceler bende bir ara sağımda soğan solumda sarımsak hesabına gelmişti de yine olmamıştı...
hani imamlar farz namazlar kimi sesli kimi sessiz okur ya gece sesli-gündüz sessiz...bunu çözünceye kadar eğey uğraşmıştım... bir ara imam olduk sesli okuyacakken sessiz okuduk...;) sonradan başkası tekrar kıldırdı.
kan tahlilime baktırdım.. b 12 eksik çıktı biraz unutkanlık;)
tebrikler teşekkürler selamlar