Terk ediyorsan, arkana bakmadan gideceksin; adam gibi. Öyle, dönme ihtimalini de canlı tutmaya meyilli, mazeretler üretmeyeceksin, yani kancıkça gitmeyeceksin. Neyin varsa tıkacaksın çuvalının içine, sırtlayacaksın, sonra da defolup gideceksin! Arkanda hiçbir şeyini bırakmayacaksın. Dönmek için bahane edebileceğin bir iğnen bile kalmayacak geride. Hele hele, söylemeyi unuttuğun bir lafın hiç olmayacak. İçini boşaltacaksın konuşabildiğince, sonra da susacaksın ve gideceksin. Bir daha da laf etmeyeceksin.
“Ben çok gördüm, ayrıldığı insanla yaşamış oldukları cinsellikleri, bire on katarak anlatanları. Öyle, ben bu kızı şöyle öptüm, böyle kokladım, diyerek övünmeyeceksin köşebaşı sohbetlerinizde arkadaşlarına! Delikanlı olacaksın! Yaşadıklarınızı, delikanlıca haznmedeceksin, kapatacaksın!”
Terk ediyorsan, arkana bakmadan gideceksin; adam gibi. Öyle, dönme ihtimalini de canlı tutmaya meyilli, özlemler üretmeyeceksin, yani hiçbir pişmanlık duymayacaksın. Ne kadar özlemek ihtimalin varsa, gömeceksin kalbine, sonra da defolup gideceksin! Kafanda özleme dair hiçbir şey bırakmayacaksın. Sileceksin geçmişi Geçmişe ait her şeyi unutacaksın; tüm kazanımlarını, Kazanabileceklerini, kaybetmek istemeyeceklerini, kaybetmediklerini… Özlemi hissettiğin an, hemen başka meşkaleler bulup üstünü bastıracaksın. Ayrıldın mı, şiirler yazmayacaksın ayrılığa dair, çünkü en çok onlar kederlenmene sebep olurlar. Dönmek için bahane edebileceğin bir anı bile kalmayacak kafanda.
Büyük ayrılacaksın, büyük, adımların büyük olacak giderken, hiç duraklamadan gidecekler, mesafeler uçsuz bucaksız … Hiçbir anı, hiçbir dostluk, hiçbir iş kesiştirmeyecek yolları. Telefondan mesajlar, numaralar silinecek. Yanlışlıkla basmışım, gibi aptalca mazeretlerle sesini duymaya çalışmayacaksın. Ya da, falan işim için buradan geçiyordum da, gibi mazeretlerle karşısına çıkıp komik düşürmeyeceksin kendini. Gittin madem ki, sözün ayaklarına geçecek, etrafında dolanıp durmayacaklar... Bir gittin mi, bir daha aramayacaksın!
Ayrılık kolay değildir öyle, ben gidiyorum diyerek gitmekle ayrılık olmaz; daha dur bakalım, dolu dolu yaşayacaksın ayrılığı, çilingir sofrasını kurup da rakını yudumlarken, bir şarkı söyleyerek sana eşlik eden olmayacak, yüreğinde bir boşluk olduğunu göreceksin, göz yaşların dolduracak o boşluğu yüreğine akarak. Yatağa girerken gün doğmuş olacak. Yatağının öbür yarısındaki boşluk kocaman görünecek gözlerine; oysa ki, sığışamazdık da, yer kavgası yapardık itiş, kakış, diye anımsayacaksın eskiyi. Uyandığında karnını doyurmak için hazırladığın masaya, farkında olmadan çifft kişilik servis açacaksın. Göz yaşların onun servis tabağında birikecek...
Susacaksın, bağrına taş basıp, koyuvermeyeceksin öyle kendini. Terk eden sendin madem ki, erkekliğe bok sürmeyeceksin! Hakkını vereceksin… Ve gurur duyacaksın kendinle yıkılmadığın, ayakta kaldığın için… Evet, ayrıldın mı, büyük ayrılacaksın, büyük!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AYRILDIN MI, ADAM GİBİ AYRILACAKSIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AYRILDIN MI, ADAM GİBİ AYRILACAKSIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok güzeldi...Satırdan satıra geçerken büyük adımlar attım...sanki büyük denizleri aştım...Ayrılığın kolay olmadığını ve onurluca nasıl durulacağının kanıtıydı şiir..Sizi kutluyorum...Saygıyla. :)
Ağır olacak o zaman gitmeler ertelenecek belkide.Yada hiç kimse gidememiş tebrikler şair manidar ve paylı dizelerdi pay alınacak selam ve saygılarımla.
bizim anlattığımız, çapkınım, hovardayım, havalarında çiçekten çiçeğe konanlara dair bir analiz... ayrılığın binbir çeşidi var, bu birisi ve en yaygın olanı maalesef... evet, ağırlık olmuşsa, defter kapatılmalı...saygıyla
Ayrılık kolay değildir öyle, ben gidiyorum diyerek gitmekle ayrılık olmaz; daha dur bakalım, dolu dolu yaşayacaksın ayrılığı, çilingir sofrasını kurup da rakını yudumlarken, bir şarkı söyleyerek sana eşlik eden olmayacak, yüreğinde bir boşluk olduğunu göreceksin, göz yaşların dolduracak o boşluğu yüreğine akarak. Yatağa girerken gün doğmuş olacak. Yatağının öbür yarısındaki boşluk kocaman görünecek gözlerine; oysa ki, sığışamazdık da, yer kavgası yapardık itiş, kakış, diye anımsayacaksın eskiyi. Uyandığında karnını doyurmak için hazırladığın masaya, farkında olmadan çifft kişilik servis açacaksın. Göz yaşların onun servis tabağında birikecek...
Şiire gönülden katılıyorum. Hele erkeklerin o kızlarla gezip tozduklarını,kızlar sanki beş paralık bir şey gibi anlatmaları beni sinir eder. Bu aşk mı her neyse sanki tek başına yaşandı ve o hiç yoktu orada. Öyle menem bir şey ki kız sarıldı,bırakmadı onu.. Çok çirkin şeyler..
sizi kutluyorum, çok beğendim şiiri, içeriğiyle,
selâmlarımla..
glenay tarafından 9/23/2012 11:28:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
ERKEKLERİN EN ZAYIF YERLERİ NERELERİDİR BİLİYOR MUSUNUZ? ÇAPKINLIKLARIDIR... MUTLAKA AĞZINA BURNUNA BULAŞTIRIRLAR... AŞAĞILIK KOMPLEKSLERİNİ YENEMEDİKLERİ İÇİN SIRDAŞ OLMAZLAR, MUTLAKA ANLATIRLAR... VE ÇABUCAK NE OLDUM DELİSİ OLUP HÜKÜMRANLIK kurmaya kalkışırlar... SONRA DA AYRILIĞI BİR TÜRLÜ HAZMEDEMEZLER... BUNLAR BENİM KİŞİSEL GÖZLEMLERİM. DOĞRUDUR, YANLIŞTIR...SAYGILAR
EVET. KESİNLİKLE GÖZLEMLERİMİZİN KAZANDIRDIĞI TECRÜBEYE DAYANDI MISRALARIM. FACCEBOOK SAYFAMDA GENÇ DELİKANLILAR VAR, ŞİİRLERİ OKUYAN... KEMAL AMCALARINDAN BİR ÖĞÜT OLSUN ONLARA DEDİM...SAYGILAR
Büyük seveceksin! denseydi,hiç düşünülmeden onaylanacaktı.Bunu sanırım biraz düşünmem lazım :) Şiir durdurp düşündürme işi belkide,kimbilir? NetLİK,kararlılık,istikrar gibi,beli bükmeden ayakta kalmayı saglayacak anlayışı tema yapan şiir güzeldi Selam saygı ve kutlamamı bırakıyorum kemnur abi.
Her şeyde kararlılık, ayrılıkta da... Delikanlı adamın her şeyi net olmalı bence; ayrılışı göze ayrıldıktan sonra kıvranıp durmayacaksın... Facebook sayfamda bir erkek kardeşim evlenmiş çocuğu olmuş, yolda İLK AŞKIMLA KARŞILAŞTIK, kalbimin sıkıştığını hissettim, dönüp dönüp baktım, sonunda eşim dayanamadı, "dönüp dönüp nereye bakıyorsun öyle," diye sordu. Ona, "az önce ilk aşkım geçti yanımızdan; ona bakıyorum," dedim. Şaka yaptığımı sandı. Güldü... diye yazmış. İlham kaynağı kardeşime teşekkürler... SAYGIYLA
Her mısrası bir dersti.
Tebrikler şairim.
Saygılar...