(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* YAPRAKLAR KONUŞUYOR!... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* YAPRAKLAR KONUŞUYOR!... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Amerikalı bilim adamları sivrisineğin sesini araştırmış.. Çok ince ses ayarları ve bilgisayar ortamlarında günlerce incelemişler.. Ve sivrisineğin o bizi rahatsız eden vızıltısının ALLAH ZÜL CELALİNİ..zikr ettini anlamışlar.. İnceyelen bilim adamları müslüman olmuş.. Çok manalı ibret verici ibret almamız gereken bir şiir okudum.. Bugün varız yarın yokuz bu gidiş nereyedir.. Hepimizin durup düşünmesi gerekir.. Yüreğiniz var olsun..kaleminiz daim olsun..selamlar..saygılar sunarım efendim..
ÜSTADIM; YAZDIKLARINIZA CANİ GÖNÜLDEN KATILIYORUM. ZİRA ANLATINLAR HAYATTA TIPATIP YAŞANANA GERÇEKLER. AMA İNSANOĞLU ŞEYTAN VE NEFSİNE KURBAN OLMUŞ DURMADAN ONUN PEŞİNDE KOŞUP DURUYOR. HAYIRLISI DİYELİM ONLAR İÇİN VE EN KISA ZAMANDA HATALARINI ANLAYIP HAKK YOLUNA DÖNSÜNLER. TERK ETSİNLER YAŞADIKLARI PEJMÜRDE HAYATI. BAŞKA NE DİYELİM ÜSTADIM. BU YÖNDEKİ GÖNÜL SESİNİZ HİÇ DİNMESİN. SAYGILARIMLA...
Basiret ve feraset erbabı olan herşeyden alır bir ibret.Gönül gözüyle temaşa edenler kainatı yaşantılarını ona göre diyazn ederler. Var olsun kaleminiz. Çok güzel bir şiirdi okuduğum. Tebriklerimi bırakıyorum ayak ucuna şiirin. Müsadenizle paylaşıyorum. Sağlıcakla.
Emanet canın ile nereye kaçacaksın? Unutma! sen de sana bir tabut seçeceksin.
Beyitler her biri bir katap dolusu fikir veriyor anlayana resimse şiiri tümlüyor v ehayat hikayenden aha bir yaprak daha düşütü diyor... Anlayana ve değerlendirene derya deniz.. Bu engin şiirini yürekten kutlarım selamlar saygılar hocam...
Muhammed suresi 23 mealinde derki;Onlar öyle kimselerdir ki, Allah onları rahmetinden kovmuş da duygularını almış ve gözlerini kör etmiştir._______- 1. ulâike : işte onlar 2. ellezîne : onlar ki 3. leane-hum allâhu : Allah onları (kendilerini) lânetledi 4. fe : böylece, bu sebeple 5. esamme-hum : onların işitme hassalarını sağır yaptı 6. ve a'mâ : ve kör yaptı 7. ebsâre-hum : onların basar (görme) hassalarını________________
işte bu nedenle onlar bu yer içer hayvandan beterlerdir______-----Rabbime sığınırım helak olma yolundan
tefekkür ise ne güzel dile getirmişisiniz____________ bin ay ibadettenden hayırlıdır
"İki kişi Hz. Âîşe (r.a)'ı ziyaret etmişler. Onlardan biri, "Hz. Muhammed (s.a.s)'de gördüğünüz etkileyici bir şeyi bize anlatır mısınız?" deyince, Hz. Âîşe (r.an) şöyle demiştir: "Resulullah (s.a.s) bir gece kalktı, abdest alıp namaz kıldı. Namazda çok ağladı. Gözlerinden akan yaşlar sakallarını ve secde esnasında yerleri ıslattı. Sabah ezanı için gelen Hz. Bilâl (r.a): "Ya Resulullah (s.a.s)! Geçmiş ve gelecek bütün günahlarınız affedildiği halde, sizi ağlatan nedir?" deyince, o: "Bu gece Yüce Allah bir ayet indirdi. Beni bu ayet ağlatmaktadır" dedi ve ayeti okudu: "Göklerin ve yerin yaratılışında, gecenin ve gündüzün gidip gelişinde elbette aklıselim sahipleri için ibret verici deliller vardır” (Âl-i İmrân, 3/190). Ondan sonra Resulullah (s.a.s): "Bu ayeti okuyup da üzerinde tefekkürde bulunmayan, düşünmeyen kişilere yazıklar olsun" dedi.
"İbn Abbas (r.a)'ın naklettiğine göre, bazı insanlar Allah'ın zatı hakkında düşünmek istediler. Bunun üzerine Hz. Muhammed (s.a.s) bu hususta şu açıklamada bulundu: Allah'ın mahlukları hakkında düşünün. O'nun zatı hakkında düşünmeyiniz. Çünkü sizler Allah Teâlâ'yı gereği gibi takdir edemezsin."
"Ebu Said el-Hudrî Hz. Peygamber'in (s.a) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: - Gözlerinize, ibadetten olan nasiplerini verin! - Gözlerin ibadetten olan nasipleri nedir__________- Kur'an'a bakmak, Kur'an üzerinde düşünmek, Kur'an'ın acaiplerinden ibret (almak)tır."
Rabbim razı olsun bu güzel gönüllü tefekkür sahibi insanoğlundan
bu şiiri şehitlerin kanını durduracak şehit analarının gözyaşlarını durdurbirecek güçte olanların okuması gereken bir şiir olmuş değerli kardeşim sen ve kalemin daim olun inşallah çok yerinde yazılmış harika bir şiir okudum saygı ve selamlarımla hayırlı sahurlar
Oldukça uzun olan bu şiirde, konudan kopmadan son mısraya kadar şiirle bir okuyucuyu sürüklemek başlı başına bir hüner. Ki, belli bir birikime sahip olmadan, tefekküre dalmadan ve hissetmeden de böyle bir şiir yazılmaz. Bir yaprağın his ve düşünce dünyanızda estirdiği rüzgârla savrulmak güzeldi.
Mecit hocam güzel bir çalışma yüreğini kalemini kutladım. Her insan hiseden kısa çıkarmalı kainatı, varlıkları,insanı, ilahi kitabı iyi okumalı icaplarını yerine getirmeli, bulunduğu dinin icaplarını bir hakkın yapmalı imtihan dünyası maksat arınmak huzura tertemiz çıkmak. SELAM ve DUA ile kal muhterem.
Üstadım bu yapğraklar ne kadar konuşmuş böyle? Maşallah barakallah. Lizan-ı hâliyle konuşmayan bir şey var mı ki? Ama bunu gören, duyan yüreği kutluyorum. Yine ders alınası dizeler okuttunuz. Selam, dua ve saygıyla.
Çok ince ses ayarları ve bilgisayar ortamlarında günlerce incelemişler..
Ve sivrisineğin o bizi rahatsız eden vızıltısının ALLAH ZÜL CELALİNİ..zikr ettini anlamışlar..
İnceyelen bilim adamları müslüman olmuş..
Çok manalı ibret verici ibret almamız gereken bir şiir okudum..
Bugün varız yarın yokuz bu gidiş nereyedir..
Hepimizin durup düşünmesi gerekir..
Yüreğiniz var olsun..kaleminiz daim olsun..selamlar..saygılar sunarım efendim..