Ne var feryâd ederek saçlarını yolacak? Gül boyun büktüğünde, sanma hemen solacak. İnsan istemese de, çile, keder olacak Yanlışlara düşmesen, doğruyu bilemezdin...
Değil mi ki her acı imtihanın bir cüzü Çok farklı şeyler görür, kör değilse kalp gözü Şaşırmamak gerekir, bitince yolun düzü Yollar sarpa sarmasa, eğriyi bilemezdin...
Kim bilir, belki bazen, bir şerden hayır doğar Umudu güçlü olan, ye’si doğarken boğar İnsan gönlü dört mevsim; dolu da kar da yağar Hiç acı çekmeseydin, ağrıyı bilemezdin...
Günaha keffarettir sabredene her keder Gittiğin yol doğruysa, aldırma eller ne der Dert ne demek anlardın, gelmeseydi peygamber Allah´ın buyruğunu, çağrıyı bilemezdin...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* BİLEMEZDİN.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* BİLEMEZDİN.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kim bilir, belki bazen, bir şerden hayır doğar Umudu güçlü olan, ye’si doğarken boğar İnsan gönlü dört mevsim; dolu da kar da yağar Hiç acı çekmeseydin, ağrıyı bilemezdin...
_______________________________________ "Bilemezdin" ayaklarıyla mana dolu içten yürek sesleriydi satırlar... Gönderimler ne kadar da doğru ve tecrübe dolu... Değerli dostumun kalemine, yüreğine sağlık...
==================================================== e d i b / a h m e t
Günaha keffarettir sabredene her keder Gittiğin yol doğruysa, aldırma eller ne der Dert ne demek anlardın, gelmeseydi peygamber Allah´ın buyruğunu, çağrıyı bilemezdin...
evet bilemezdin çok güzel anlatımdı gönül sesiniz saygılarımlasınız herdaim
Ebû Hureyre (r.a.) Resûlullah'ın şöyle buyurduğunu haber vermiştir: "Kuvvetli mü'min, Allah Katında zayıf mü'minden daha hayırlı, (daha üstün) ve daha sevimlidir. (Bununla beraber) her ikisinde de hayır vardır. Sana yararlı olan şeyi elde etmeye çalış. Allah'dan yardım dile ve asla acz gösterme. Başına birşey gelirse, ''Eğer (keşke) şöyle yapsaydım, şöyle olurdu!'' diye hayıflanıp durma. ''Allah'ın takdiri bu. O, ne dilerse yapar.'' de. Çünkü "eğer (keşke)" kelimesi, şeytanı memnun edecek işlerin kapısını açar."
gene ne güzel ders verici derleyip önümüze getirmişsiniz kutlarım güzel ruh kalemini
"Ey Ebû Hureyre! Allah'tan başka hiçbir şeye ümit bağlama. Allah'a tevekkül eyle. Bir arzun varsa Allah Teâlâ Hazretleri'nden iste. Allah-ü Teâlâ'nın âdet-i ilâhiyyesi (işi, kânunu) şöyledir ki; herşeyi bir sebep altında yaratır. Bir iş için sebebine yapışmak ve sonra Allah Teâlâ'nın yaratmasını beklemek lâzımdır. Tevekkül de bundan ibârettir."