Okuduğunuz şiir 31.7.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
BİZ DELİYİZ(!)
Biz deyince; Hakk’ı bilen hepimiz!
Biz ki; doğruya karşı, boynumuz kıldan ince, Kop deyince, coşarak kopan sazın teliyiz! Kurumuş toprakların; "bir damla su" deyince, Buluttan sağnak sağnak düşen yağmur seliyiz!
Biz ki; insandır diye, bakmadan eğrisine İlaç olmayı bildik, her yürek ağrısına Koştuk; şeksiz, riyasız dostluğun çağrısına Biz ki; özü kirleten yanlışın engeliyiz!
"Ne olursan ol, yine gel" diyen dilimiz var; Selâm veren yolcuya; han olan ilimiz var; Üşüyen yürekleri örtecek çulumuz var; Biz ki; mazlum okşayan merhametin eliyiz!
Biz ki; boş konuşmadık, gerçekleri bilmeden Biz ki; her dem ar ettik, ağlayana gülmeden Biz ki; dostgözyaşını oturmadık silmeden Biz ki; çöl serinleten baharların yeliyiz!
Biz ki; Hakk bildiğimiz, doğrulardan şaşmadık; Biz ki; kaba davranıp haddimizi aşmadık; Hakk’ça bendleri yıkıp, yeryüzüne taşmadık; Biz ki; göğe merdiven dayayan bir deliyiz(!)
Şiirimi seçkiye layık gören kurula, duygularıma ortak olan değerli gönüldostlarıma kalbi şükranlarımla;
Doğum günüme rastlaması da sürpriz oldu kutlayan tüm dostlara sevgiler saygılar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİZ DELİYİZ(!) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİZ DELİYİZ(!) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
intikam soğuk yenen bir yemektir :) ve vaktidir :))
Efenim, "Ne olursan ol, yine gel" diyen dilimiz var; mısrasını okurkene bir durak hatası kulağa çarpar sanırsam :) -gıcıklık parayla değil- :D
Doğum gününde sana armağan verilmesi gerekirken, sen siteye bu muhteşem şiiri armağan etmişsin. Tebrikler Abim... Yaşını yüzüne vurmak gibi olmasın ama, bir kez daha nice yıllara :)))
Sanki Oğuz töresi şiir olmuş soframıza serilmiş. Her mısranın lezzeti diğerinden güzeldi...İnanıyorum ki böyle şiirler bize dünden miras kalan özümüzü yarına taşıyacak...Yüreğinize sağlık hocam...Bolca sevgi ve saygı bırakıyorum sayfanıza...Kaleminiz daim olsun...
Ziya Bey, öncelikle doğum gününü kutlar, daha nice yıllara sağlık ve mutlulukla çıkmanı dilerim.
Şiiri gelince, senin her yazdığın şiir birbirinden güzel… Bu bir yağlama tuzlama değil asla! Yiğidi ldür ama hakkını ver demiş atalarımız. Şiirdeki Ahenk, imla eksiksiz güzel…
Güzel ki seçki kurulunun da gözünden kaçmayacak kadar…
Günün şairini tebrik eder, nice mutlu yıllar dilerim.
Saygımla…
Bu şiir bana bir ilham verdi, ben değil, biz olma duygusuyla bir öykü yazmak istiyorum. Ya kısmet:))
Hz musa ya sorarlar ; elindeki asa ile ne yapıyorsun diye...Hz Musa der ki; onunla ağaç dallarına vuruyorum ,koyunlara yaprak düşürüyorum....Dikkat edilmesi gereken bir cevaptır; oysa diyebilirdi "ben onunla ağaç dallarına vurup kendim için meyve döküyorum diye"... Ama dememiştir, sorumlu olduğu koyunları bile kendinden önce düşünüp cevap vermiştir....
Biz olmak eğrisine bakmamak; denizi dalgayı köpüğü bilmek gerek.Sadece bilmek değil idrak etmek gerek....Mevlana diyor ya;bir salkım üzümde olmuşuda var koruk olanıda var diye sıkıp suyu karışınca hepsi bir olur....Yani biz olurlar...
Akılla göğe merdiven dayanmaz zaten..."Biz" olmak yürek işidir" er" işidir... Nefs insanı bu yolda yürütür ,kalp ise uçurur...Ayrıca bu yol uzundur.Öyleyse yürümek yerine ,uçmak gerekir ki,daha fazla mesafe alabilelim.... Güne düşen şiirinizi kutluyorum...Selamlar,saygılarımla.......
Öncelikle yeni yaşınız hayırlı olsun, allah hayırlı yaşamlar versin, demek ki bu ismi boşuna almamışsınız şiirlerin ziyası, yüreğiniz de sevginizde var olsun, allah aşkı ile coşsun gönüllerimiz, selam ve saygılarımla...
Eline, diline, yüreğine sağlık be usta. Herkeste bir delilik vardır ama bazıları bunu saklar, bazıları da açığa vurur. sen hislere tercüman olmuşsun. Tebrikler.
Hele ondan bizler hep birbirimizi bulmuşuz. Hani derler ya: "Hoca hocayı Takkede, Hacı hacıyı Mekke de Deli deliyi dakka da bulur "diye
Şiirin çok güzel. Mana dolu. Estetik ve düzeni de gayet şık. E kalem de karadenizin deli delikanlısının kalemi. Güne gelmesi de ayrıca kaymağı olsun...
özlemişim dizelerinizi kardeşim. Hele dostları da yorumlarda görünce gerçekten özlediğimi anladım. Hayırlı ramazanlar diyerek Merhabaaaaa....
Öncelilkle dogum gününüzü kutlar yine mutlu saglıklı huzurlu ve şiirli yıllar dilerim çok güzel bir şiir okudum ayakta alkışlıyorum affınıza sıgınarak bir kıtada benden olsun istiyorum kabul buyrunuz lütfen
Biz ki; çok ağladık sırtımızdan vurdular Biz ki; hiç yıkılmadık entrikalar kurdular Biz ki; bol engellendik önümüzde durdular Biz ki; dost yüreğinde büyüyenden biriyiz
bir nefeste benden katkı olsun yüreginize saglık şiirlerle kalın ve mutlu olun
Biz HAK'kı bileniz el açar hergün YARADAN'a dua ederiz.TÜRK olmakla övünürüz. Biz biriz eşitiz kardeşiz deriz de..Anlamayana da eyvALLAH der kapıyı gösteririz. Çok güzeldi. Yüreğinize sağlık.Sevgi ve selamlar seçkiyi hak eden kaleme.
Şiir tadında türkü coşkusunda nice yıllar dileklerimle, teşekkür ve tebrik ediyorum. Geçmişin ışığıyla geleceği aydınlataN, Hak sözünü yaşatan, şeytana taş atan güzel satırlar ... Selamlar, sevgiler .... GÖZÜNE ACI YAŞ DEĞMESİN ...
Önce doğum gününüzü kutluyor,sonra da güne gelen bu güzel şiirinizi candan kutluyorum. Başarınız daim olsun. Sağlık huzur mutluluk içinde nice mutlu yıllar.
Bana inanacağını bilerek söylüyorum dostum. Dün gece geç saatlerde okudum bu şiirini ve şöyle bir yorum yazdım.
"Deli olmasak bu saatte burada işimiz ne değil mi dostum. Harika bir eser. Gün adayımdır haberin olsun."
Bu gün şiiri beklediğim yerde görünce "ben demiştim değil mi dostum" diyeyim diye açtım ama baktım ki geceki yorumum yok, sanırım ceptelefonumun azizliğine uğradı ya da teknik bir hataya kurban gitti.
Neyse dostum muhteşem bir eserdi ve hak ettiği yerde.
Emeği, yüreği ve başarını kutlarım. Selam ve sevgimle.
Önemli olan da bu değil mi dostum. Köstek yerine destek olmak, yorumlaşmak yerine şiirleşmek, ilham olmak, ilham almak, dostunun başarısına hasetlenmek yerine kendi başarısıymış gibi sevinmek, velhasılı güzellikleri paylaşmak.
Tebrikler Şiirlerin Ziyası... Doğum günü hediyen oldu günün şiiri... Hayırlı uzun ömürler dilerim... Demek ki neymiş? deli olmak lazımmış:) Latife hoş görüle... selam ve dua ile...
Biz ki; doğruya karşı, boynumuz kıldan ince, Kop deyince, coşarak kopan sazın teliyiz! Kurumuş toprakların; "bir damla su" deyince, Buluttan sağnak sağnak düşen yağmur seliyiz!
Biz ki; insandır diye, bakmadan eğrisine İlaç olmayı bildik, her yürek ağrısına Koştuk; şeksiz, riyasız dostluğun çağrısına Biz ki; özü kirleten yanlışın engeliyiz!
"Ne olursan ol, yine gel" diyen dilimiz var; Selâm veren yolcuya; han olan ilimiz var; Üşüyen yürekleri örtecek çulumuz var; Biz ki; mazlum okşayan merhametin eliyiz!
Biz ki; boş konuşmadık, gerçekleri bilmeden Biz ki; her dem ar ettik, ağlayana gülmeden Biz ki; dost gözyaşını oturmadık silmeden Biz ki; çöl serinleten baharların yeliyiz!
Biz ki; Hakk bildiğimiz, doğrulardan şaşmadık; Biz ki; kaba davranıp haddimizi aşmadık; Hakk’ça bendleri yıkıp, yeryüzüne taşmadık; Biz ki; göğe merdiven dayayan bir deliyiz(!)
30 temmuz 2012 trabzon
Çok çok güzeldi ders veriyor okuyana Ben bana düşen aldım ve kalemi yüreği alkışladım Saygılar selamlar
"Ne olursan ol, yine gel" diyen dilimiz var; Selâm veren yolcuya; han olan ilimiz var; Üşüyen yürekleri örtecek çulumuz var; Biz ki; mazlum okşayan merhametin eliyiz!
yine gönlümde yer eden bir şiirini okudum hocam iyiki narsın selamlar
Biz ki; Hakk bildiğimiz, doğrulardan şaşmadık; Biz ki; kaba davranıp haddimizi aşmadık; Hakk’ça bendleri yıkıp, yeryüzüne taşmadık; Biz ki; göğe merdiven dayayan bir deliyiz(!) süper bir siirdi zevkle okudum kalemiz daim olsun dost selamlarimla
Biz ki; boş konuşmadık, gerçekleri bilmeden Biz ki; her dem ar ettik, ağlayana gülmeden Biz ki; dost gözyaşını oturmadık silmeden Biz ki; çöl serinleten baharların yeliyiz!
Biz ki; Hakk bildiğimiz, doğrulardan şaşmadık; Biz ki; kaba davranıp haddimizi aşmadık; Hakk’ça bendleri yıkıp, yeryüzüne taşmadık; Biz ki; göğe merdiven dayayan bir deliyiz(!) .................................................................................... OLagaunüstü Hocam kutlarim ta derinden.. Biz dediklerin simdi sallaniyor yerinden:-(
biz deliniz YA RAHMAN YA RAHİM sensin yarattığın ilimde ehil eksik kulluğumuzla geldik kapına bağışlayansın el açıp yakardık adına lutfunla bize muamele buyur bağışla.....diyiverdim tebrikler bırakıp sayfana,hayırlı ramazanlar
"Ben"i kenara koyup "biz" olabildik ise Ah vah edip durmadan düşmeden hiç yeise Yola devam edelim durmadan bir salise Deliliği şan bilen pirden müsadeliyiz._________diyesim geldi Ziya Bey Kardeşim..
Kardeş, Ramazan mübarek günde bugün çok fazla sıkıntı çektim, susadım, sıçcakta kızardım, piştim.. Bu saatte sayfayı açtım ki: ne göreyim; burası da kızarmış.. Teşekkür ediyor ve yeni yaşını tebrik ile beraber güzel şiirinin güne düşen güzelliğini bir kez daha kutluyorum. Ömrüne bereket, kalemine, kelâmına kudret versin Mevlâ.. Selâmetle...
Her nağmesi ustaca kaleme alınmış, nesli her geçen gün azalan duyarlı kalplerin ortak sesi bir şiirdi. Bütün samimiyetimle kutluyor, gönül dolusu selam ve saygılarımı sunuyorum.
Biz ki; boş konuşmadık, gerçekleri bilmeden Biz ki; her dem ar ettik, ağlayana gülmeden Biz ki; dost gözyaşını oturmadık silmeden Biz ki; çöl serinleten baharların yeliyiz!
Biz ki; Hakk bildiğimiz, doğrulardan şaşmadık; Biz ki; kaba davranıp haddimizi aşmadık; Hakk’ça bendleri yıkıp, yeryüzüne taşmadık; Biz ki; göğe merdiven dayayan bir deliyiz(!)
Tebrik ediyorum oldukça güzel bir şiir olmuş imrenerek okudum selamlar......
BEN ZATEN BİLİYORDUM BU ŞİİRLERİ YAZANIN DELİ OLDUĞUNU SÖYLEMESENDE ŞİİR YAKIŞMIŞ DELİYE YÜREĞİNE SAĞLIK DOST HEP DELİ KAL BÖYLE KAL HOŞÇA KAL DOSTÇA KAL...
Biz ki; insandır diye, bakmadan eğrisine İlaç olmayı bildik, her yürek ağrısına Koştuk; şeksiz, riyasız dostluğun çağrısına Biz ki; özü kirleten yanlışın engeliyiz!
gönül dolusu kutluyorum efendim...selâm ve hürmetler...
İnsan olmanın tüm erdemlerinin peş peşe sıralandığı müthiş bir manzum eser okudum sayfanızdan hocam. Canı gönülden tebrik ederim edip kaleminizi. saygılarımla...
özgün olmak adına çok güzeldi tebrik ederim.
saygılar ve selamlar benden çokça...