Okuduğunuz şiir 29.7.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
sağır oda
merhabanın eşseslisi çoktandır uğramıyor günüme yalnızlığımdan usandı gölgem! ben güvercinlere gülsem oyuncaksız çocuklar da bana… kim özür diler mutluluktan!
bir kelebek düşleyeceğim benekli olacak kanatları iki kelimeyi biraya getirebilirsem anlatacağım ona baharların, neden gülücüklerini nadasa bıraktığını…
oysa mor ağızlı kuşlarla bir zakkum çiçeğinin öpüşmesinden başka ne olabilirdi ki hayat ve ne olabilirdi ki mutluluğu bahane ederek ömür arttırmak…
kahkahanın bereketlisi çoktandır uğramıyor dudaklarıma rutubetten küflendi gözbebeklerim! ben kendime gülsem aynadaki ben de bana kim özür diler yalnızlığımızdan…
bir serçe düşleyeceğim kanatları kınalı masal dinlerken şayet uyumazsam anlatacağım ona hayatın, güneşin rengine inat maviye boyandığını…
oysa uçan balonlarla iki sevgilinin dalgınlığından başka ne olabilirdi ki aşk ne olabilirdi ki mutluluğu bahane ederek bulutlara karışmak…
kızılcan/2012
sağır bir odayım kendime hoş geldiniz, sefalar getirdiniz… ne iyi ettiniz ne iyi ettiniz
şiirimi güne getiren değerli seçki kuruluna ve bu şiire eli ,yüreği , gözü değen tüm dostlarıma teşekkür ederim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
sağır oda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
sağır oda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hayat, neden güneşin rengine inat maviye boyanıyor olsun ki....? Benzer ifadeler var, sorunlu gibi geldiler bana. Mesela baharlar gülücüklerini nadasa mı bırakıyor muş?
Yalnızlığın, sonbahar yaprakları gibi yüreği buruşturarak sıkan ve canını çalan acısının, ne etkili anlatımıydı özgün şiir. Tebriklerim ve saygılarımla.
Şiir yalnızlığı kuşanmış beline öyle ki gölgesinin bile fark ettiği.
içinden geçtiğimiz nice yalnızlar var içimizden geçen nice yalnızlıklar.
Yanı başımızda sürüklenen gölgemize basmaktan korktuğumuz anlar bizi tesiri altına alan. Güzellikleri bunca fark edip bunca yaşayamamak mı ağır gelir insana,farkındalık mıdır bunca omuzlarıma yüklenen ağırlık.
***bir kuşun bir çiçekle sevişmesi kadar güzel.
İlk bakışta sağırlığından söz ederken şiir ve böyle bir intibaı bırakırken bizde; aslında her şeyi gören gözleri var dizelerin. Her şeyi idrak eden yanını yalnızlığa dayamış.
Şairin bir tereddüdü yok kendinden ne de işittiklerinden. O öylesi duyuyor ve duyumsuyor gördüklerini.
İşitin diyor beni işittiğim kadar sizi. ve görün gözünüze görünen her güzelliği, aynalara düşen gölgenizi.
Şiir çok güzel, öylesi düşündüren, öylesi hissettiren. Tebrik ederim güne gelişinizi .
bir serçe düşleyeceğim kanatları kınalı masal dinlerken şayet uyumazsam anlatacağım ona hayatın, güneşin rengine inat maviye boyandığını…
Güneşin rengi de iyidir şair, sarı ve sıcak. :) Masal dinlerken uyuyakaldığımız için mi hep anlatacaklarımız bize kalıyor? Güzeldi. Elinize yüreğinize sağlık. Saygılar
Bazen perdedeki çiçeklerin bahara iç çekmesidir yaşamak Kan ter içinde sabahlayan bir döş Yarı sarhoş bir düştür… Aşka yakılan deli divane iki mum eşliğinde Uygun adım sevişmektir tenin tende var olmasına…
Bazen ıssızlıkta söylenen bir türküdür yaşamak Duvara sinmiş aşk kokusudur Sezen dinlerken çaresizlik Bir lodosa diz çöktürecek kadar kimsesizliktir Ve her gün bir kentin köprü altlarında uyumaktır Ağzı tiner kokan çocukların dudaklarından Bir nefeslik sevgi solumak adına...
Gidecek yeri olmayanları (düşlemek bile istemeyenlerin) çağırır şair dergahına, bir parmak sevgiyi bölüşmek için..Siyah Beyaz Odandayım..Kayıp heceler sözlüğünden kurmak için cümlelerimizi geldim..Hoşbuldum.. Kocaman kanadında bir serçe sıcaklığı umutlar taşır yine de dostun hünerli elleri.. Zaman donuk,hain ve umarsız da olsa,bilirim 'hayatın, güneşin rengine inat maviye boyandığını' anlattığını..Bu yüzden kırk kapından geçmem. Bu yüzden mesken tutarım sokağını..Sevgilerimle dostum..
şiirin adı bile okuyucuyu sayfaya çekmeye yetiyor bence
tebrikler güne düşen güzel şiirin başarılı şairine...