Çocuklar gün batımına koşuyor Tiksiniyor mavi örtülü kadın bu şehirden Keskin bir kayada yontuyor yüreğini rüzgar Akşamın gizeminde kaybolmuş sevdalar Yürüyen bir karınca görüyorum Taşınmazlığı yüklenmiş üstüne ve bilinmezliği.. Usulca incitiyor rüzgar Karıncanın yüreğini.
Duyuyorum kalp atışlarını denizin Kalın duvarlar gerilmiş göğsüne Hüznün kara perdelerine bürünmüş bekliyor Yüreğini acıtan karanlığı Sinsi bir kadın gibi gülüyor bulut Tutsak etmişliğine yıldızları.
Ensemde bir kadın kahkahası Umarsızca incitiyor maviyi Ve alıp üstüme yıkıyor maziyi Damla damla parçalanmış denize akıyorum Denizin hüzünlü yüreğine.
Yırtınan bir martı kalıyor geride Tiksinen kadın Sevdasını yitiren otlar, Yaşanmışlar, yaşanmamışlar ve yüreğimi kanatan rüzgar... Usulca üstüme çekiyor deniz Yalnızlığın yorganını Uyuyorum Gözümde bütün uykusu gecelerin.
-II-
Ve yürüyen karıncanın yüreği.. yağmursu birşeyler ekliyorum gözümden Yetmiyor Tutup mavi bir kanat takıyorum Yürüyen karıncanın yüreğine Yalnızlığın yorganına alıyorum onu Sığınıp af diliyorum benliğine.
Önce buğulu bir masalda buluyorum kendimi Çocuklar hala koşuyor Sırça bir saraydan seyrediyorum Bir çocuk Tanrı rolü oynuyor; "Öl, Diril.. Öl.. Diril.. Öl..." Ölüyor ve diriliyorum Sonunda yıkıyor sarayımı Sartre’nin balyozu.
Alıp yıkılmışlığımı ve beş para etmez yalnızlığımı Bulutun yasıyla uyanıyorum Ensemde bir kadın hıçkırığı Resim resim siliniyor mazi Şairliğimin çocuksuluğunda Renkli gülümseyişler veriyorum ona.
Unutuyorum beyhudeliğini yaşamın Düşünmüyorum Niye gün batımına koşuyor çocuklar? Bütün inancımla Yüreğimin konuşmasını bekliyorum Yıkılıyor sözleri aşmışlığım Yıkılıyor yaşam kuramları Yıkılıyor yalnızlığım.
-III-
Ve kadın Bir başka gülümseyişe koşuyor Bir kelebek öyküsü oluyor her şey Vefasızlığında kelebeğin İnciniyor yüreği karıncanın Bense sorgusuz mahkum oluyorum birikmişliğime.
Ve " İşte Bu " diyorum yaşam gerçeği En ince kaçışlar hazırlıyorum kendime İnciniyor yürüyen karıncanın yüreği İstiyorum ama beklemek yetmiyor Umutlar ufuklar kadar duyarsız Sarhoş olmuş Gün batımındaki şarap rengine.
Ve yıkılıyor tarih, felsefe Yanıyor ilkokul önlüğüm Yenibaştanlar çatırdıyor İlkeler, gündelik hevesler ve tadımlık sevgiler ve gerçeğini kabullenemediğim yaşam Gün batımında yıkılıyor bu akşam.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Günbatımı Gerçeği şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Günbatımı Gerçeği şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yaşamak bir an'a bağlıysa O an'ın senin yanında olmasını isterdim Yaşamak bir ömür demekse Bütün ömrümü senin yanında geçirmek isterdim Eğer yaşamak aynı zamanda ölümün habercisi ise Sana hiç bir şey söylemeden giderdim Ama biliyorum Daha çok yaşamak fayda getirmiyor insana Ömrünün sonuna kadar mutlu mu olacaksın? Yada ömrünün sonuna kadar hiç ağalamayacak mısın? Boş laf bunlar Ben yaşamanın ölümün habercisi olduğunu biliyorum Her gün ölümü bekleyerek yaşanmaz ama Ölüm kapımdaymış gibi yaşıyorum Eğer ölüm yaşamın sonu ise Ben ölümü yaşıyorum. demiş şair Hocam her bir dize baş yapıt yüreğinize sağlık saygılar.
Yaşamak bir an'a bağlıysa
O an'ın senin yanında olmasını isterdim
Yaşamak bir ömür demekse
Bütün ömrümü senin yanında geçirmek isterdim
Eğer yaşamak aynı zamanda ölümün habercisi ise
Sana hiç bir şey söylemeden giderdim
Ama biliyorum
Daha çok yaşamak fayda getirmiyor insana
Ömrünün sonuna kadar mutlu mu olacaksın?
Yada ömrünün sonuna kadar hiç ağalamayacak mısın?
Boş laf bunlar
Ben yaşamanın ölümün habercisi olduğunu biliyorum
Her gün ölümü bekleyerek yaşanmaz ama
Ölüm kapımdaymış gibi yaşıyorum
Eğer ölüm yaşamın sonu ise
Ben ölümü yaşıyorum. demiş şair Hocam her bir dize baş yapıt yüreğinize sağlık saygılar.