Küstâhlaşabilirim... Ve hatta umursamazlık kuşanabilirim. Lâkin, sana hiçbir zaman Yalnızlık Edebiyâtı yapmayacağım; Ben, rengimi hep bahara saklarım…
Hazandan kışa seyrin tutağıyım, göğleğim; Her yaprağın ardında handem inci çiçeği. Bilmem hangi hûzmenin dal ucunda eğleğim, Hangi sebebin bilmem, fasl û bâbıyla yundum. Göğsüm göçmen kuşların bir solukluk tüneği, Kanat yağmurlarında, hicrân âbıyla yundum.
Sabahlayan soğuğa, bin ihlâsla zırhımı Kuşandım usul usul, sadâkat uknesinde Ve râh-ı hürriyetin endâmında tarhımı, Sarıp sarmaladım da güz türâbıyla yundum. Salınıp durulduğum her hûruc teknesinde, Kaftanımı soymadan göğün tâbıyla yundum.
Kabaran palaz gibi yanım yamacım kıraç; Dün zikre duran çeşmim, sındırmış cümbüşünü. Vâktin yakarıları, gece düşünde miraç; Kaç söylence ertesi dehrin hâbıyla yundum. Avuçlarıma sürdüm, söküp de gümüşünü Sislerin gölgesinde nûş mehtâbıyla yundum.
Dizlerimde büyüttüm, bir resimlik gururu, Hâl-i sükût eyledim, en azgın küleklerde. Alnımda billûr billûr günün râz-ı sürûru, Günden evvel dalımda, ’ol’ hitâbıyla yundum. Düşenlerin gayzına saklanan dileklerde, Ettiğim tövbelerin dem hesâbıyla yundum.
Aşağıdan yukarı, mevtim bahara salık; Dilim dilim sürüdü, sofram reng-i bendimi. Puslanmış saçağımda keyf-i vahalar çalık, Nice barkan sırtında çiy serâbıyla yundum. Bir mahşer tembihine düğümledim kendimi, Ben de her âşık gibi âşk âdâbıyla yundum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Göğlek şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Göğlek şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her zamanki gibi yetkin kaleminden her yönüyle birbirini tamamlayan biçim, anlam, duygu ve kelime zenginliği gibi şiirin ana hatlarının çok güzel işlendiği mükemmel bir eser daha okudum.
Teşekkürler şiire ciddiyetle bakan yüce gönlüne ablacım.
Berat kandilin mübarek olsun.Selam ve saygılarımla.
Şükran AY tarafından 7/4/2012 10:24:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
Her zamanki gibi yetkin kaleminden her yönüyle birbirini tamamlayan biçim, anlam, duygu ve kelime zenginliği gibi şiirin ana hatlarının çok güzel işlendiği mükemmel bir eser daha okudum.
Teşekkürler şiire ciddiyetle bakan yüce gönlüne ablacım.
Berat kandilin mübarek olsun.Selam ve saygılarımla.
Şükran AY tarafından 7/4/2012 10:24:32 PM zamanında düzenlenmiştir.