kim siper etti kendine? kim attırdı taşları? kim ölmelerine göz yumdu? aşkı yaşamaktan kim alıkoydu onları? kim iyiliğin erdeminden mahrum etti? kim susturdu özgürlük türkülerini? kim saklambaç duvarlarına, “çocuklar ölmez…” diye sloganlar yazdı? bu sloganlarla kim kandırdı çocukları? aşksız ve iyiliksiz bırakmak için, çocuklara kim yazdı böyle bir alın yazısı?
sen mi T a n r ı m ? böyle bir kusur işledin mi?
Sen göz yummadıysan bunlara, bu mezarlıklar nasıl doldu?
bize bile yakışmayan gaddarlıkları, yapabildin mi?…
- Sen istemediysen Tanrım, bu nasıl oldu?
çocuklar ölmemeliydi ama, kusursuzlukların kaynağı, Tanrım, senin ilahi takdirin, karşı mıydı bu arzuma?..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇOCUKLAR ÖLMESİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇOCUKLAR ÖLMESİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
insan olmanın değeri kaybolmuş robotlaşmış insanlar şöhret ve çıkar uğruna kimler gitmiyor ki dost...tüm dünyayı kırıp döküyorlar vefalı yüreğine sevgiler...
Şu resme bakıp da söyleceğim o kadar çok şey var ki...Ben yine de susayım en iyisi...Ne diyor bir hadis ''Allah'tan korkmuyor ve utanmıyorsan her şeyi yapabilirsin'' Hatta bu manzaraya bakıp '' Silahlanmaya para buluyorlar madem ki çocuklarını doyurmaya da bulsunlar '' diye yorumlar yapanlar bile olabilir.
Neyse...Ben susayım en iyisi. Yazmayı düşündüklerim + 18 kapsamında çünkü...
SİZİN OKUDUĞUNUZ ÖTEKİ, İKİ ÇOCUK ŞİİRİNİ BEN DE OKUDUKTAN SONRA, BU ŞİİRİ YAYINA SOKUP KONUNUN DİKKAT ÇEKMESİNE GAYRET ETTİM... SİZİN KONUYA İLİŞKİN DUYGULARINIZA HİTAP EDEBİLMİŞSEK NE MUTLU. KEŞKE BU KONUDAKİ ŞİİRLERİ HANIMLAR ÇOKÇA YAZSA, AMA GÖRÜYORSUNUZ, GENELDE ERKEK ŞAİRLER YAZIYOR. HADİ BAKALIM, BİR GAYRET GÖSTEREREK SİZDEN DE DUYARLI BİR ŞİİR OKUTUN BU KONUDA. SEVGİYLE...
Kemal efendi, yüreğinize, duykularınıza, kaleminize sağlıklar olsun! Fani hayatın her yüzü karadır, ama bu kadar karalığa adam inanmak istemiyor. Siz beşerin derdini kaleme almışsınız, Allah rahm etsin, efendim!
çok etkilendiğim resim insanlığın bittiği an resimden sonra kameraman çocuğu kurtarırdı... belki son hamleyide çekeyim diye beklerken geç kalmamışmı...belki bu vicdan azabı onu intihara sürüklemiştir.. eğer öyle olduysa o daha çok insanlık ayıbı yapmıştır...diyorum saygılar koca kalem çiviledin yine...
kim saklambaç duvarlarına, “çocuklar ölmez…” diye sloganlar yazdı?
Abim yeni memleketten geldim. Önce kaçırdığım yazılarını okuyacaktım ama şiirin denk geldi onu okudum. Diğer şiirinin devamı gibi. Ama bilirim ki sen gerisini yazarsan bildiğin vardır. Baştan sona süper şiirdi. " çocuklar ölmesin".... ELİNE YÜREĞİNE SAĞLIK. EN DERİN SAYGILARIMLA...
Bu resmi ilk gördüğümde yüreğim kanamıştı. Orada giden insanlığın ta kendisi, başka da bir şey değil. Hiç bir fikir bir insanın hayatından daha değerli değildir. Kutlarım yüreğinizi. Saygılarımla
HİÇ BİR FİKİR İNSANIN HAYATINDAN DEĞERLİ DEĞİLDİR. İŞTE GERÇEK BU. ANLAYANLAR ÇOĞALDIKÇA SAVAŞLAR AZALACAK VE ÇOCUKLAR ÖKMEYECEK... TEŞEKKÜRLER....SAYGIYLA
bu fotoğraf insanlığımdan utandığım fotoğraf... yüzleşmekten korktuğum fotoğraf..ve gerçeğin utancı.. ve isyan hissediyorum şiirde.. en acizliğimizde sığındığımız tanrıya..kurtar diyecek birşey olmayınca neden diye sormak.. anlamlıydı değerli şair.. duyan hisseden, soran, sorgulayan kaleme en derin saygılarımla...
Güzel şiirinizi duyarlı yüreğinizi kutlarım,,,
Saygı selamlarımla.