Unutma..! El-ayak çekildiği vakit turuncuya olan hasretimsin..
Atılgan düşlerimin yularını çekerek gözyaşlarıma sabah giydiriyorum, avucumda otuzdört damla birikiyor, 96 ocak’tan kalma.. Yine aynı ben, yaz-kış demeden geçiyorum, anlamsız tüm eylemlerden ve gülümsüyorum içimdeki devasa yalnızlığa.. Ahh yoldaşım, istediğim fazla birşey değil ellerimizi ısıtan sıcak bir özgürlükten başka..
Biliyor musun, ben öksüzüm aslında her şiirin koynunda.. Mesela; Sessizliğin topyekün işgalidir ya yüreğin, işte öylesine, dize dize yutkunur yüreğim, avuçlarındaki kızarıklığı düşündükçe.. Göğsümdeki sıkışmaya aldırmıyorum ama şu çocuklar yok mu.. Şu ağaçlar, yollar ve bacalarından yetim tüten şu evler, üstüne bir de inançlarına sürgü çekilmiş şu yıllar, kanatır direncimi enn kırılgan yerinden ince ince..
Düşünki yoldaşım, şu an deprem saatindeyiz ve dışarıda gece kuşları ötüyor.. Onlar ıslıklarıyla yeni bir günü müjdelerken, ben yürüdüğün renkleri sayıyorum birer birer.. Sevdanın payına hep mavi düşüyor ama bu kez çok daha yeşile hevesli.. Bazen deniz mi yoksa toprak mı diye düşünmüyorum.. Doğrusu şuki onurlu hüznüne ortak olmak varken, takılmıyorum ayraçlarıma..
Haklısın, haylaz ve uslu çocuklardık bir zamanlar.. Sonra serpildik gün be gün, kimi ağır-aksak bir sızı, kimi de ansızın açılan düş yelpazesi.. En büyük korkularımızdan biri düşmekti, oysa şimdi, dağılmak bile ruhumuzun en cengaver akışı..
Oyy..! Bilmez miyim, senin de şehrinde önce kaldırımları unuttular, sonra ceplediler sessizliği. İkimiz de uyuyorduk, maviden ayrılırken çocukgülüşleri..
Yeniden "acılara tutunmak" dilimizde küçük birer ıslık.. Haydi sustur yılları iki gözümm, devrilmesin üstümüze şiir şiir yalnızlık..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mavi Islığımız şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mavi Islığımız şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
mavi ışık.. mavi umut.. nazımın dediği gibi... ve mavi ışık yanacak bu gökkubenin altında... saygım sevgim her daim.. Güneşli günler göreceğiz Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar Işıklı maviliklere süreceğiz Çocuklar inanın, inanın çocuklar Güzel günler göreceğiz güneşli günler Motorları maviliklere süreceğiz
Şiir baştan sona mükemmel... ancak şu aşağıdaki dizeler sanki bir başka alemden bu aleme sızmış gibi...
öylesine güzel.
Biliyor musun, ben öksüzüm aslında her şiirin koynunda.. Mesela; Sessizliğin topyekün işgalidir ya yüreğin, işte öylesine, dize dize yutkunur yüreğim, avuçlarındaki kızarıklığı düşündükçe.. Göğsümdeki sıkışmaya aldırmıyorum ama şu çocuklar yok mu.. Şu ağaçlar, yollar ve bacalarından yetim tüten şu evler, üstüne bir de inançlarına sürgü çekilmiş şu yıllar, kanatır direncimi enn kırılgan yerinden ince ince..
çok güzeldi Mine'ciğim tewbrik ederim.
Bu sitede şiir okumanın keyfi bir başka oluyor bence... Facee book sayfalarında şiir okumak bana keyif vermiyor her nedense ve sıkıcı geliyor...
Okuduğum en iyi şiirdi el-yevm Dahası sıcak, berrak ve kırılgan ruh Dahası gök gürültüsü, can kırığı Daha baştan başa sevda En canımdan bir eyvallah size Saygılar
"iki çocuk rahatlıkla oturduğumuz kapının eşiğine kendi başıma zor sığınıyorum bugün büyüdükçe insan yalnız mı kalıyor ne?" Kimbilir!
"yalnız kalmaktan daha kötü şeyler de vardır hayatta ama genellikle bir ömür alır bunun farkına varmak o zaman da çok geçtir ve çok geçten daha kötü bir şey yoktur hayatta." demiştir Bukowski.
Peki haklı mıdır? Kimbilir...
Ne çok duygu-yürekti. Ne güzelsin sen 'Şiir'.
Kutlarım içtenlikle 'Şair'emiz. Sevgiyle...
sera. tarafından 4/2/2012 2:23:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yeniden "acılara tutunmak" dilimizde küçük birer ıslık.. Haydi sustur yılları iki gözümm, devrilmesin üstümüze şiir şiir yalnızlık..
Tutsaklık gibi geçen yılların ardından yinede ölmeden çıkılan bir sabahta nelere baskın gelmez ki; O sabah serinliğinde gecenin göğsünü açıp sevişircesine güneşi karşılamak ve yaşama ilişkin kanıtımız olan çarpan yürek, yürekte biriktirilmiş mavi bir özgürlük sevdasının duyumsanan varsıllığı nelere baskın gelmez ki...
Tebrik ederim sevgili şairim Harikaydı şiir Emeğine Yüreğine Sevdana sağlık Dostlukla...