(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dayan Yüreğim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dayan Yüreğim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bakın yine aynı şey oldu, resmi görünce gülümsedim:) hakikaten ilginç bir durum bu, benim Nazlı için yazdığım şiirde kullandığım resim:)aynı pencereden dünyaya baktığım dost yüreğe selam olsun, sevgimle...
“ne dikene dokun ne gülü incit” Dikene dokunup kendi canını acıtma, gülü incitme gönül… Çok derin anlamlar barındıran, harika bir türkü. Öyle değil midir, bir türkü gibidir yaşamak. El dikene değer ne yazık ki; güller de incinir. Türküler görevini yapmıştır şüphesiz. Söz anlamayan verdiği sözü bile hatırlamayan, nisyan ile mühürlü insanındır yük. Bu kalemden sürekli güzel şiir okuyorum. Hem de kalem her tarafa kolaylıkla el uzatabiliyor. Her alanda serbestçe gezmesinin sebebi, derin bir kültürden beslenmesi ki açıkça belli oluyor zaten. Okuduğum şiir, on birli hece ölçüsü ile yazılmış, gerek teknik gerekse anlam olarak beni derinden etkileyen güzel bir şiirdi. Temellerin sağlam atıldığı, üzerine kurulan duvarında bir o kadar estetik ve güzellik unsurları ile bezendiği güzel bir manzum eserdi işte. “dayan yüreğim” redifleri ile her kıtanın sonucu, kafiye örgüsü ile çok güzel bir şiir. İçerik olarak zengin mi zengin…
Yıksa duvarını delse taşını Yük değildir sevda eğme başını Yazlarından bil sen kara kışını Yemininden cayma dayan yüreğim
Her haliyle sevda,her hali ile olması gereken sevgi dahası her ne gelirse baş üstüne diyen bir yapı.Her halin güzel görülmesi…. Zenginliği o ki söylem güzelliğinde barındırıyor her şeyi. Bir söz verilmiştir artık karakışı bile yaz görme,baka ifade ile “ bardağın hep dolu tarafına bakılacaktır.” Ve yeminden caymamak gereklidir.
İlerleyen bölümlerde şiir sizi adeta bütünüyle içine alarak sürüklüyor .Geleneksel aşkın içinde bir efsane de veya bir halk hikayesinin o şiirin atmosferinde dolaştırıyor adeta.Bu sevdada kavuşmak maharet değil;o sevdanın yakıcı ateşinde yanmaktır asıl maharet, “Vuslat helâl sayma dayan yüreğim” mısraı her şeyi açıktan veriyor zaten.aşkın ocağında yanmak pişmek gerekiyor.
İhtimal kalmadı seç dediği gün Bak budur ektiğin biç dediği gün O yâr sana candan geç dediği gün Söz üzre söz koyma dayan yüreğim
Müthiş bir final ile noktalanıyor şiir. Denilecek ne kalmıştır ki. Güzel bir kurgu,harika anlatım,kelime seçişi ve bu kelimelere asılan anlamların zenginliği ile büyüleyen bir yapı,bize şiir okumanın zevkini tattırıyor işte…
Bu günler geçecek biraz sabırla Öfkeyi dizginle dolma kahırla Neler geldi geçti bak da hatırla Hedefinden şaşma dayan yüreğim
Sayende hece deniyorum bir dörtlük de olsa Yürek ile hasbihal çok güzeldi Usta Kaleminden şiir damlıyor adeta Tebrikler güzel insana Sevgilerim vede saygılarımlla
Hasan Yaylacı tarafından 3/15/2012 11:45:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
Haaa şiir mi? her zaman ki gibi HARİKA:)