Erim beni incitmez ne güzelmiş kaderim Okşar sever ayda bir öğrenmedim özlemi Onun kulu olurum “Yeter ki emret” derim Yüzüm değer eline açıksa çayın demi Bu ne biçim iftira aman sen de ilâhi Ahırda süt sağarken öküz tepti billâhi.
Beni sever bilirim güvenirim erime Acıyıp bakma komşu huzurluyum rahatım. Sakın ha kıskançlıktan erim erim erime Okşanmaktan yoruldum ondan istirahatım. İnanmadın mı yoksa söylediğim sözüme Aniden rüzgâr çıktı kapı çarptı gözüme.
Bir öpücük kondurdu leblerimde gül açtı Yediverenmiş cinsi solmak nedir bilmedi Sivri dikeni battı ondan huzurum kaçtı Şâfi’nin adı bile kızıllığı silmedi. Patlayan bu mayından kalmadı ağız tadı Dayak falan yemedim sadece uçukladı.
Şikâyet etmem asla söyleyemem suskunum Gözyaşıma aldırma mutluluktan akıyor Elek duvarda kaldı yere saçıldı unum Erim yaman adamdır bana iyi bakıyor. Geçende sen anmıştın birden tuttu hıçkırık Dengem falan bozuldu o yüzden kolum kırık.
Hastahane odası bilmem neden yurt oldu Kimsenin suçu yoktur bu benim kara bahtım Düşündüm de içime birden bire kurt doldu Günbatımı olmuşum sanırdım ki sabahtım. Gökten inen meleği konuk etti bu hane Ölüm gelmiş cihâne, bıçaklanmak bahane...
Afet Kırat
:)) Gülümseyinnn Afet ablamın şiirine naziredir bana ne o taş attı erkeklere, cevapsız kalamadım:))
Durup dururken insan, incitir mi eşini? Kadın da kocasına alâka göstermeli. Dizilere dalıp da aksatırsa işini Erkek o zaman ona fırtına estirmeli Şıkır şıkır giyinip dolaşırsa Pakize Kabahati bulmasın, evdeki aç öküze.
Karısını sevmeyen koca olmaz bilirim Dedikodu yapıp da almayın ahımızı. Kadın karşı vermekten geri kalmaz bilirim Yalan yanlış sözlerle çekin günâhımızı. Kimler kanar erkeği ithaf eden sözlere? Ekranlara bakmaktan kara indi gözlere.
İşten eve gelince öpücük bekler herif Vermezsen dudağında dikenli güller biter. Yemek pişirmeyeni nasıl edersin tarif? Elbette söz hakkı var başında vır vır öter. Sevmesini bilmezsen olur mu tadı tuzu? Bekle; sen arslan kesil, herif de sana kuzu.
Hak yiyen bir insanın, şikayet hakkı var mı? Timsahın gözyaşına hangi ceylan inanır? Eşim dediğin kişi, köle mi yoksa yâr mı? Sevgilerin varlığı, acep neyle sınanır? Hizmet bekleyen erin evdeki dalı kırık Anneni hatırlarsın, başlar sende hıçkırık.
Abur cubur ye, iç ,yat kolesterol şahane Suçu kadere yükle, günâhların aklansın. Ev işlerinden kaçın, hastalıklar bahane Söyle bu cürum hangi mahkemede paklansın? Bilmez miyim o gözün arkasında ne saklı. Acep ben miyim yanlış, yoksa sen misin haklı?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KİM HAKLI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KİM HAKLI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
:) evet iki taraflı fedakarlık beklense de asıl iş kadına düşüyor size göre anlaşılan... belki de bu yüzden vaad edilmiş cennet kadınlara, erkekleri çeksinler diye...
Ziya Bey Kardeşim, Nazireciliğini bir kere daha ispatladığın için kutluyorum. Epeydir girebildiğim yoktu. Sayfama girdiğimde aldığım bildirimlere göz gezdirdim; başlıklara göre Afet Hanım Kardeşimizin ve Mustafa Çetiner Hocamın sayfalarını dolaşıp şiirlerini okudum. Sonra da sıra senin nazirene geldi. Her üç kalem sahibini de kutluyor, muhabbetle selâmlıyorum. Ömrünüz bereketli olsun.
Şiirinizde doğruluk payı olsa da erkeklerin eli armut mu taşlıyor, o bilgisayarın başında otururken, işten gelen, bir yandan çocuğuyla meşgul, bir yandan yemek yapan kadın, kocası kilim gibi yayılırken,işteki yorgunluğa bakmadan, koşturacak, bu arada da gülümseyip eşini öpmeyi de ihmal etmeyecek öyle mi? İkiniz birlikte hazırlayın sofrayı, avutun bebeyi,güle oynaya yeyin, için..
Bu da benden nazire,biraz tembellik yapmak ,dizi seyretmek,şiir yazmak, resim yapmak ve erkeğin uzanıp yattığı koltukta bacaklarını uzatıp yatmak..unutmuşum, bir de internete girmek..
Suç falan yok aslında karşılıklı anlaşmak önemli.. Çocuklarımda gözlemlediğim kadarıyla yorumladım.. kızım da , oğlum da eşlerine ne kadar yardımcı olsalar da, her zaman ezilmek ağırlığı kadında oluyor..Gelinim de kızım da aynı..
VAY BE CAN DOSTLAR HER İKİ CEPHEDEN SALDIRMIŞ HADİ MEYDANA...DOĞRUSU HER İKİ TARAFTADA HATA KUSUR VAR KADIN İŞİ BİR TATLI SÖZLE DÜZELTECEĞİNE ERKEKLİK TASLARSA SONU HOŞ OLMUYOR İŞTE...EMANET EMANETLİĞİNİ BİLMELİ ERKEKTE EMANETİ İYİ TAŞIMALI DOSTLAR SEVGİLER SUNDUM GÖNÜLLERİNİZE...
Hem güldüm hemde düşündüm. Sabah okumuştum Afet hanımın hiciv yüklü şiirini. Bu da gayet hoş bir nazire olmuş. Kutladım hocam. Selam ve saygılarımla...
şiir asılınca dışardan okudum, başka bir dost da bir yerde yorum yazmış bana ona şiir olarak cevap yazıyordum muhabbetinizi görünce katılayım dedim:) teşekkürler
Hz. Peygamber (s.a.v.) Efendimiz bu konuda: "Kadınlar hakkında birbirinize hayır tavsiye ediniz!" buyurmaktadır. Kadınlara karşı daima hoşgörülü olmalıdır. Nitekim bir hadîs-i şerîfte: "Mü’min bir erkek, mü’min bir kadına kızıp darılmasın! Eğer onun bir huyundan hoşlanmazsa, öbüründen memnûn olabilir." buyurulur.Bir insanın her işi ve her huyu hoşumuza gitmeyebilir. Fakat iyi niyetli ve ülfet edilir insan, kendi hanımında hoşuna gidecek nice meziyetler bulabilir. Onlarla kendisini memnûn ve mes’ûd edebilir. Bunun için ayıp aramaya değil, meziyet aramaya bakmalıdır.Zîrâ mârifet iltifâta tâbîdir. İltifatsız mârifet zâyîdir.
Kadınlar içinde geçerli değil mi abla insan insandır kadında görevlerini yapmalı sanırım erkek hep iltifat eden midir? kadın hep kötülemeli midir erkeği?
hem ne o şiire alındın mı yoksa şiire abla
sadece evliliklerde değil, insanlar birbirinde suç aramamalılar, güzel yönlerini bulup sergilemeli, sergiletmeli aile bir kurumdur ama toplum olarak bu gibi güzel hasletler içinde olmalıyız.. saygılarımla
Abur cubur ye, iç ,yat kolesterol şahane Suçu kadere yükle, günâhların aklansın. Ev işlerinden kaçın, hastalıklar bahane Söyle bu cürum hangi mahkemede paklansın? Bilmez miyim o gözün arkasında ne saklı. Acep ben miyim yanlış, yoksa sen misin haklı? ........................................................... Karnı doyduysa adam düşünür nerde yatsam Eve barka uğramaz işler çok ne yapsın Kadın mutfaktadır hep işi aşa ne katsam Söyle bu durum hangi yüce kitaba sığsın Bilmez miyim o işin arkasında ne saklı Acep ben miyim yanlış yoksa sen misin haklı...
Babalarımız arkamızda bir dağ,analarımız bizim uğrumuza eriyen bir yağ...Tepe bile olamayan babalardan vurdum duymaz analardan Allah korusun....
bendedilciyim tarafından 3/12/2012 4:19:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
bendedilciyim tarafından 3/12/2012 4:31:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eserde her konudan biraz vardı.Ama en çok ben boşvermişliğe takıldım.. Birbirine karşı saygı sevgi olmadıktan sonra eş olmak neye yarar.İki tarafından görevlerini eksiksiz yerine getirmesi gerekli.Saadet mutluluk kalplerde gizli..
Anlamlı nice güzel dizlerinizi okumak keyifti üstadım yüreğinize kaleminize sağlık kutlarım saygılar sunarım..
eee ne diyem ikinizde haklısınız tabiki sade erkek değildir kötü olan kadınların da vardır aksileri olan kutlararım iki gönül dostunu saygılar benden güzeldi dizeler
bir ALLAH dostu kim evinin baş köşesine şeytanı oturtmak isterse evine televizyon alsın buyurmuş çok uzun zaman önce yani tek kanal olan bir dönemde, tek kanallı dmnemde şeytansa şimdi ney bu televizyon?
Tebrikler usta kaleme.