Cennet ayaklarının altına serilmişken; İnsanoğlu çirkefe batırıyor cismini. Kâinatın düzeni seninle kurulmuşken; Yılda bir gün anıyor, soysuz nesil ismini...
******
Her kadın bir annedir; hayatın idâmesi Gizemini bozuyor, sokağın hengâmesi Paylaşırken varlığı okunmaz esamesi **Yuvayı kuran kadın, onsuz şenlenmez hane, **Adını lekelerler, bu ne cürettir anne?
Yaşamın vazgeçilmez önemli kriteri Çocuklarına anne, erkeğe gönül eri Biri der, biri yazar, karalarlar defteri **Ezelden, mahşere dek sürecek bu efsane, **Buz tutan yüreklere bir hararettir anne.
Gönlümüzün güneşi, bahçemizin gülleri Yüzümüzü tebessüm, ettiren bülbülleri Eşim, yavrum diyerek şakıyorken dilleri **Sen ey cahil, ardından konuştuğun lisan ne? **Kimin için gündelik, bir basirettir anne?
Cennetle anılırken hadisde güzel adın Yıl boyu emrivaki, bir günlüğüne kadın Vefasızın elinde eriyorken muradın **Rüzgâra terk edilmiş, o sımsıcak gür sine, **Sana kem gözle bakan hangi surettir anne?
Sen evin sahibisin, kimler yaptı kiracı? İnsan tacirlerinin zengin olma aracı Soysuzun masasında mezhepsizin haracı **Üçyüz altmışbeş günün indirildi bir güne, **Bilinmeyen kıymetin neye kasıttır anne?
Kadına bakış farklı, cinsiyet kalkmış şaha Bir sevgili yetmiyor, ekle bire bir daha Edebin gırtlağını boğuyorken kahkaha **Ar namus neyin nesi? unutulmuş anane, **Seni aşağılamak niye basittir anne?
Gül ekerken şefkatin peygamber ocağına Hangi günâh oturmuş sıcacık kucağına? Medeniyet düşürmüş, ihanetin ağına **Görenler der; bana ne, söyleyene; sana ne! **Eşya gibi taşınmak, nasıl haslettir anne?
Yaş kemale erse de, sende hâlâ körpeyim; Günün her saatinde ayağını öpeyim; Sen emret anneciğim yüreğine tapayım; **Gözünden yaş damlası düşerken tane tane, **Sana eller kalkıyor bu ne cihettir anne?
******
Yalan dünya düzeninde, sizden büyük gerçek mi var? Hayatıma anlam veren, biri annem, birisi yâr; Bulamam benzerinizi, dolaşsam da diyar diyar; Sizin sevginizi tadan, iki cihanda bahtiyar!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HER KADIN BİR ANNEDİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HER KADIN BİR ANNEDİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mutlaka her gün adı anılmalı, Kadın değerlidir farkına varılmalı... Erkek kadın insanca birbirini sarılmalı, Bir gün de olsa Adları Dünyada şiddetle duyulmalı. HakanKURTARAN Tebrik ederim Mehmet Ziya Hocam...
Her kadın bir annedir; hayatın idâmesi Gizemini bozuyor, sokağın hengâmesi Paylaşırken varlığı okunmaz esamesi **Yuvayı kuran kadın, onsuz şenlenmez hane, **Adını lekelerler, bu ne cürettir anne?
Gündemi çok güzel tasvir eden harika bir eserdi. Kutluyorum. Selam ve dua ile.
Yalan dünya düzeninde, sizden büyük gerçek mi var? Hayatıma anlam veren, biri annem, birisi yâr; Bulamam benzerinizi, dolaşsam da diyar diyar; Sizin sevginizi tadan, iki cihanda bahtiyar!
KADIN BİZE EMANET EDİLMİŞ DEĞERLİ BİR CANDIR DOST GÖNLÜN SELİ İLE SARILMAN NE KADAR HAKLI KUTLAR SEVGİLER SUNARIM...
Dünya üzerinde her güne bir isim tahsis edilmiş. Kimi ana günü Kimimi baba günü. Kimi yar günü... Bir sene boyunca horla,döv- söv. çiğne. Sonra da senede bir gün göklere çıkar . Yok böyle bir şey. Kapitalist sistemin icatlarından başka bir şey değil. Tek amaçları var. Ne yar ? Ne kadın? Ne de ana baba. Tüketimi körüklemek. İslam dininin reçetesi; Onlar bize Allah'ın emaneti. Var mı daha ötesi... Var mı emanete hiyanet..
Cennet ayaklarının altına serilmişken; İnsanoğlu çirkefe batırıyor cismini. Kâinatın düzeni seninle kurulmuşken; Yılda bir gün anıyor, soysuz nesil ismini...
yılda bir anmak ne kadar kötü bence,cennetin bile ayaklarının altına serildiği yüce bir varlıktır kadın
En hassas yanıdır tüm insanların annesi , eşi bacısı ,kardeşi . **Ar namus neyin nesi? unutulmuş anane, **Seni aşağılamak niye basittir anne?........hepsi çok anlamlı idi.
Kadınlar günümüz kutlu olsun diyorum.Tebriklerimle
İbretlik bir şiir... Ayaklarının altına Cennetler serilen canlar Sırtımızda taşısak haklarını ödeyemeyeceğimiz anamız. Yoluna baş koyduğumuz cananımız. Saçlarını okşamaya kıyamadığımız kızlarımız... Sizler nasıl ikinci sınıf görülürsünüz. Sizlere nasıl kıyarlar...
Sen evin sahibisin, kimler yaptı kiracı? İnsan tacirlerinin zengin olma aracı Soysuzun masasında mezhepsizin haracı **Üçyüz altmışbeş günün indirildi bir güne, **Bilinmeyen kıymetin neye kasıttır anne?
ZİYA HOCAM YİNE DÖKTÜRMÜŞSÜNÜZ. HARİKA BİR ŞİİR OLMUŞ GÜNÜN ANLAMINA UYGUN. TEBRİKLERİMİ SUSNUYORUM.
Yaş kemale erse de, sende hâlâ körpeyim; Günün her saatinde ayağını öpeyim; Sen emret anneciğim yüreğine tapayım; **Gözünden yaş damlası düşerken tane tane, **Sana eller kalkıyor bu ne cihettir anne?
GÜNÜN ANLAMINA ÇOK ÇOK YAKIŞAM HARİKA DİZELER ,CANDAN TEBRİK EDİYORUM ONUR VEREN DİZELERİN YAZARI DEĞERLİ DOST YÜREĞİ USTA KALEMİNİ BAŞARILARINIZ BİTİMSİZ OLSUN.SELAM SAYGIMLA.
Güne özel, güzel bir şiirdi dostum. "Adını lekelerler, bu ne cürettir anne" Bu dize daha bir etkileyici geldi bana. Kutlarım dostum. Selam ve sevgimle.
Gül ekerken şefkatin peygamber ocağına Hangi günâh oturmuş sıcacık kucağına? Medeniyet düşürmüş, ihanetin ağına **Görenler der; bana ne, söyleyene; sana ne! **Eşya gibi taşınmak, nasıl haslettir anne?
Bugünün anlam ve önemine dair pek çok şiir okudum bu gece ve ne acı ki tek ortak nokta KADININ HALİ İÇLER ACISI...
Senin canına can, Canan’dır Kadın Nenendir, Bacındır, Anandır Kadın Şunu bil ki sana birşey olursa Senden önce canı yanandır Kadın. Sn. Mustafa ÇETİNER'den alıntı yaparak devam ediyorum. İşte bu dörtlüğü idrak edebilen nesilde KADIN BAŞTACI olur...Saygılarımla...