KURŞUNdandır hecesi, KALEMi gönül yıkar Kinden kire banarak, yazar çamurdan adam. Tahlîl-i mürekkepte hakâret, küfür çıkar Arsızlık ar sanarak, üzer çamurdan adam.
Ağzında saklı gezer dökecegi zehiri Hani, dalsa içine, murdar eder nehiri Tövbeye avuç açsa; zordur, paklanmaz kiri Edebe davet etsen, kızar, çamurdan adam.
Kalp kırmaktan haz duyar; kem söz ile beslenir Ya nefsin kölesidir, ya şeytana yaslanır Tanımayan sanır ki, bir gün gelir, uslanır Oysa, her gün daha da, azar, çamurdan adam.
Teşhis eder, tanı kor; niyet okur uzaktan Zevk duyar, alkış bekler, kurduğu her tuzaktan Oysa Rabb’im görmüştür, yeri hazırdır çoktan İş işten geçtiğinde, sezer, çamurdan adam.
İster ki "buyur" densin, o da her haltı yesin Ağzına her geleni, düşünmeden söylesin Yunus dönse de gelse; buna n’etsin, neylesin? "Haddini bil!" diyenden, bîzâr çamurdan adam.
Din motifli dizeler, keyfe kederdir, kesin! İster ki herkes ona "tek haklı sensin" desin Bir de BARIŞ diyorsan, düşmandan da ötesin Burnundan soluyarak, gezer, çamurdan adam.
Elinde kalem-kılıç, kendisine av arar Güçlülere bulaşmaz; zayıfta kılar karar Nasıl olsa ne vicdan, ne Allah korkusu var Fırsat bulsa, kaçırmaz; ezer, çamurdan adam.
Sanır ki hersey bâki, hayat bir bilmecedir Mahşer dedikleri "şey" iki basit hecedir Azrâil zile basar! Sorar "hâlin nicedir?" Son nefese bin "EYVÂH" dizer camurdan adam. İş işten geçtiğinde, sezer, çamurdan adam.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ÇAMURDAN ADAM! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ÇAMURDAN ADAM! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mâdem, eksiğini göreni pembeye boyattın; demek ki, iyi yoldasın... cesâretlenerek:
"Çekmeyen mi, Var?
Gönül vurgun yiyip, derde düşünce, Yollar sırat olur, inceden ince, Felek sille vurup, yere serince,, Acıyla toprağa bakmayan mı, var?
Aldırma, gülenler gülsün ne çıkar? Sanma seven gönül sevmekten bıkar, Ateş bir düştü mü, yakar ha yakar, Bu derde düşüp de çekmeyen mi var?
Yaksa da kor gibi hasret içini, Kadere yükle geç, aşkın suçunu, Yüreği yanarken, yolup saçını, Ağlayıp gözyaşı dökmeyen mi, var?
Baharsız yaşarız hep mevsimleri, Yok olur çiçekler ve isimleri, Maziyi anlatan tüm resimleri, Gözyaşlar içinde yakmayan mı, var?
Kim, geçer diyorsa; inanma, yalan, Her aşktan geriye külüdür kalan, Sanma ki, bir sensin açmadan solan, Yediği darbeyle çökmeyen mi, var? Mecit AKTÜRK 02.02.2012 Berlin"
Estagfirullah Kadir bey. Yanlis anlasilmayi önlemek icin belirtmekte fayda var sanirim;
Her ne kadar olumlu yorumlar insanin hosuna gidiyor olsa da, kiymetli vaktini ayirip cevap yazmaya deger görerek, tesbit ettigi her türlü eksigi, hatayi belirtme nezaketi gösteren sizin gibi degerli dostlarin elestirileri benim icin cok daha anlamli ve önemlidir.
Bizler icin ne her gün dagitilan böceklerin, ne de yorumlari farklilastiran renklerin önemi var. Asil amacin bu vesileyle sizler gibi dostlarla tanismak, amatörce karaladigimiz dizeleri de biraz hizaya koyarak okunur hale getirmek.
Aceleyle sayfama ilistirirken yapmis oldugum gramer hatasini farkederek belirttiginiz icin tekrar tesekkür ederim.
"Çekmeyen mi, Var?
Gönül vurgun yiyip, derde düşünce,
Yollar sırat olur, inceden ince,
Felek sille vurup, yere serince,,
Acıyla toprağa bakmayan mı, var?
Aldırma, gülenler gülsün ne çıkar?
Sanma seven gönül sevmekten bıkar,
Ateş bir düştü mü, yakar ha yakar,
Bu derde düşüp de çekmeyen mi var?
Yaksa da kor gibi hasret içini,
Kadere yükle geç, aşkın suçunu,
Yüreği yanarken, yolup saçını,
Ağlayıp gözyaşı dökmeyen mi, var?
Baharsız yaşarız hep mevsimleri,
Yok olur çiçekler ve isimleri,
Maziyi anlatan tüm resimleri,
Gözyaşlar içinde yakmayan mı, var?
Kim, geçer diyorsa; inanma, yalan,
Her aşktan geriye külüdür kalan,
Sanma ki, bir sensin açmadan solan,
Yediği darbeyle çökmeyen mi, var? Mecit AKTÜRK 02.02.2012 Berlin"
Sağlık diler, Selâm ederim.
kadiryeter
03.3.2012- TRABZON.