⚘BAHARIN DiLiNDEN⚘Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Erhan Çamurcu;
Mecit Hocam merhaba efendim. Şairin kudreti söyleyiş güzelliği kadar konu çeşitliliği ile de ölçülür. Koçaklama türünde, tasavvufî içerikli çok güzel şiirlerinizi okuduktan sonra şimdi de oldukça güzel bir bahar güzellemesi ile karşımızdasınız. Öncelikle candan tebrik ederim. Gözlemlerinizin kuvvetli oluşu betimlemelerinizin de okuyucunun zihninde canlı bir şekilde yer etmesini sağlıyor. İlk iki dizedeki iktibas ve istiare sanatları gayet nezih bir söyleyiş oluşturmuş. İkinci dörtlüğün ikinci dizesinde suya toprağa ve havaya düşen cemrelerle birlikte havanın ısınması ne de hoş dile getirilmiş. Üçüncü dörtlüğün üçüncü dizesinde Allah’ın isimlerinden yaratıcı, güzelleştirici gibi anlamlara gelen başka bir isim düşünülse nasıl olurdu acaba. Bir de bu dörtlükte "ne güzel şakıyor" ifadesinde ne güzel ifadesi ne kadar gerekli bilemedim. Şakımak zaten bu anlamı veriyor. Acaba burada ne güzel ifadesi değiştirilse nasıl olur. "Berzah dile gelmiş mezar taşında" dizesi çağrışım itibariyle oldukça güçlü. Tekrar tebrikler efendim. Nice güzel şiirinizde görüşmek ümidiyle Hürmetler Mehmet Sağlam Merhaba Mecit Aktürk, bu güzel şiir için teşekkür ediyorum. Baharın gelişiyle tabiattaki değişimleri, bu değişimlerin, güzelliklerin Allah’ın yaratmadaki sırlı yönünü yer yer tasavvufi ifadelerle gayet güzel anlatmışsınız. Biçim ve ahenk unsurları bu farklı söyleyiş ile birleşince ortaya güzel bir şiir çıkmış. Bazı ifadeleriniz dikkat çekici. Mesela 3. dörtlüğün ilk iki dizesi. Ya da 4. dörtlüğün son iki dizesi. Biçim, ahenk, söyleyiş yönünden gayet başarılı. Tebrik ederim. Kaleminize, yüreğinize sağlık. Başka gğzel şiirlerinizi de okumak dileğiyle selamlar Mesut Duran; Mecit Bey merhaba. Güzelim baharı güzel bir şiirle karşılamak ne hoş. Gönlünüze ömrünüze bereket. Şekil yönüyle zaten ustalığınıza aşinayız, söyleyecek söz yok her şey yerli yerinde. Hakeza muhteva ve işleniş de öyle. Erhan Hocam’ın ifade ettiği "gözlem" kavramı çok isabetli. Sanatçının alametifarikasıdır gözlem. Görür, nakşeder, işler ve kendine has bambaşka bir cevher ortaya çıkarır. Çiçek tozlarından bal ortaya koyan arı misali. Şiirinizde de baharın sizdeki yansımaları dile gelmiş. İlahi kudretin aleme yansıması biçiminde ifade edilmiş. Dördüncü dörtlük harikulade. Özellikle ilk dizedeki tezat sanatı duyguyu fevkalade pekiştirmiş. Ne hoş bir imaj "hakikat serabın yanı başında" Bunun yanı sıra eriyip dağların bembeyaz karı dizesi ile bülbüller ne güzel şakıyor yine dizesini kalıp ifadeler barındırması yönüyle diğer dizelere nazaran düşük buldum. Mevsim bahar, şiir bahar. Akibetimiz de bahar olur inşallah. Selamlar. Şiirdiller AKADEMİSİ ve Şiirdiller LOBİ Atölyesi’nden.
Ol demiş, yarılmış göğsü toprağın,
Bağrından bir bahar çıkıyor yine... Kâinat diz çökmüş O’nun önünde, Rengarenk bir kilim dokuyor yine... Kışı yaşamayan bilmez baharı, Baharla yükselir güneşin harı, Eriyip dağların bembeyaz karı, Irmaktan, dereden akıyor yine... Ölümün elinden tutmuş çıkarmış, Tohum emir almış, toprağı yarmış, Rabbimin kudreti her yanı sarmış, Bülbüller ne güzel şakıyor yine... Ayrılık; varlığın yanı başında, Berzahı gördüm ki mezar taşında, Arı bal yapmanın hoş telaşında, Gafile hayretle bakıyor yine... Fanilik hayatın her nefesinde, Gönlüm şu alemin dar kafesinde, Kulaklar pür dikkat bir OL sesinde, Gören göz gerçeği okuyor yine... Gören göz gerçeği okuyor yine... Mecit Aktürk |
Ancak içerik, memleketimizin gerçeğinden ziyade kısmen şairin canı gönülden hayal ettiği alemi tanımlamakta.
...
Karlar erir de dereler coşarşa, malesef köyler mahalleler caddeler seralar seller ve sular altında kalmakta....
Bülbüller de halen şakıyor, ama toplasan bir avuç sayıları. Birçoğumuz, bırakın taklit etmeyi, bülbül nağmesini tasavvur bile edemez.
Oğul veren arılar ordusu her geçen gün hızla azalmakta. Ballandıra ballandıra satılan balların birçoğu laboratuvarda imal edilmekte...
Ve malesef gözlerimiz gerçekleri görmekten o kadar uzak ki.....
Selam ve saygılar
Diplik:
Yağcılık ve yalakalıktanh hoşlanmadığım için yorumu yerine göre olumlu yerine göre de olumsuz yazmaktan kaçınmadım.