Ateşteyim, ama ateşten değilim Ellerime dökülüyor küllerim Azize aç kapıyı kapında aç bir deliyim
Mavi kelebekler süslüyor uykusuz gecemi Sıyır örtüleri Azize’m Son bir kez göreyim kanadı kırık serçemi Koşuyorum geçenin içine mutmain Ellerim cam kırığı Cam kırığı ellerimi tutmayın.
Şehir kırık bir sırça, billur bir avize Doğ ruhuma doğ,ey.. Süreyya’nın kızı Azize Denizler akıyor içimde , sen yosun sanırsın Bir bak gözlerime Sevdamı gözbebeklerinden tanırsın Bırak reyhanları Azize’m; tüylü saksılarda uyusun Yağmurlar acıtır goncayı Sen kalbimin memba suyusun
Yaprağını karlara bırakır zemheride kayın Tohumlar adınla iner toprağa Aşk erimiş bir mumdur gölgesinde ayın Sabah kuşlarının sesleriyle yoğrulur güzelliğin senin Azize, Heykellerini diktim ruhuma esrarlı gölgenin
İnsanlık acizdir , yalnızlık İlahi sanat Karanfiller beyaz açtı Tut Azize’m, tut da ellerimi kanat Değirmen taşlarına uzanmış mahzun bir buğdayım, Aç kollarını Azize’m; bu gece kollarında uyuyayım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Azize'm şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Azize'm şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayın Afet Kırat'ın yorumuna katılıyorum. Çok güzel bir şiir. Ses zenginliği alışık olduğumuz serbest vezin şiirden çok fazla. Elinize , yüreğinize sağlık.
İnsanlık acizdir , yalnızlık İlahi sanat Karanfiller beyaz açtı Tut Azize''m, tut da ellerimi kanat Değirmen taşlarına uzanmış mahzun bir buğdayım, Aç kollarını Azize''m; bu gece kollarında uyuyayım.
Özenle seçilmiş,kelimeler ve içli bir sevdanın satırlara intikal etmiş hali olan bu güzel eser insanın kulağında ve zihninde tatlı bir "Sevda masalı" oluşturmaktadır. Azize isminin kulağa hoş gelişi derin anlamıyla birleşince bu güzel şiir ortaya çıkmaktadır.
Denizler akıyor içimde , sen yosun sanırsın Bir bak gözlerime Sevdamı gözbebeklerinden tanırsın Bırak reyhanları Azize''m; tüylü saksılarda uyusun
Merhabalar…
Öyle içlenmiş ki şiir dilinizden akıvermiş dizelere… Öyle güzel bir çağrı var ki sevilene hissedişi, düşünüşü duygulu. Betimlemeleri ve imgesi yerinde şiir her dizeyi severek okudum…
Tekbir dize dışında… Sen kalbimin memba suyusun
Daha farklı bir benzetme gelebilirdi öneridir...
Yağmurlar acıtır goncayı Sen ruhumun "kalbimin" çağıldayanısın..." çağlayanısın, coşkun ırmağısın, göllerimin durgun suyusun, nehirlerin mavisisin, yağmurların bereketisin, öz suyusun vb. "
Sevgi ve saygı sizinle olsun… Şiire tebriklerimle şair.
işte heceyi güzel yazan arkadaşın serbest şiiri de bu kadar ahenkli olur şiir demek ahenk demektir öncelikle. yoksa düz yazıdan tek farkı altalta yazılması olur ki bu da her okuyanın dilinde şiir olmaz. serbest de olsa şiir budur. saygı ve teşekkürlerimi sunuyorum.