Zirveleri dumanlı , bizim elin dağları, Koparıldı dibinden, gülün sevda bağları. Artık geri gelmiyor,giden gençlik çağları. Gönlümdeki ateşi, döktüm yağan karlara
Kemanımın yayıyla ,yad ettim o günleri, Hazin hazin çalarken,hayal ettim dünleri, Nerde eski besteler,kaybolmuştu ünleri, Gönlümdeki ateşi ,döktüm yağan karlara
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateşİ, döktüm yağan karlara.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Maziyi Sorguladım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Maziyi Sorguladım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayfanızdan hiç çıkmak istemedim. Şiir hislerime tercüman, yaptığınız tablo hayalimin süsü adeta. Emeğe değer güzellikte bir şaheser. Hem ressam hem de şair kaç değerimiz var ki böylesine müstesna. Yürekten kutluyorum sizi. İyi ki varsınız.
GÖNÜLDEN KOPUP GELEN SEVGİ VE ÖZLEM DAMLALARI İLE YAZILMIŞ MUHTEŞEM BİR ŞİİR OLMUŞ. gÖNÜL DAMLALARINI MÜREKKEP YAPAN KUDRETLİ KALEM MUHTEŞEM BİR ŞİİRİN ALTINA İMZASINI ATMIŞ. DUYGU TUFANI OLAN ŞİİR BÖYLELİKLE HAYAT BULMUŞ.
Duygu, emek, sabır ve hünerle ortaya çıkardığınız nadide eserinizi tebrik ederken; başarınızın daim, kaleminiz her dem kudretli olması ve ilham perinizin başınızdan eksik olmaması dileklerimi sayfanıza bırakıyorum saygılarımla esen kalın üstadım.
Böyle bir şeye neden lüzum gördünüz anlayamadım.Bir bu sitede duygularımızı paylaşmak için varız. Diğer arkadaşlar gibi siz de yorumunuzu buraya yapar çıkarsınız.Yapmak istemiyorsanız da yapmazsınız Ben bu linke basmayacağım.Eğer yorumunuzu buraya yazmıyorsanız sizi engelliyeceğim.Kusura bakmayın lütfen.
Ülkü hocam şiir resim yorum hepside birbirinden güzel. Uğur böceği konacağı yeri biliyor. Bu başarı her daim olsun. Tebriklerimi bırakıyorum sayfanıza. Sağlıcakla.
Hanımefendi kar mar kalmamış erimiş...Gönül ferahlamıştır umarım...En azından kırmızı kurdelanın bir ferahlığı olmuştur.Çok güzeldi.Tebrik eder saygılar sunarım.
Düşündükçe geçmişi,orta yerden yarıldım. Dönüp baktım arkama, anılara sarıldım. Sorguladım maziyi, kaderime darıldım. Gönlümdeki ateşi, döktüm yağan karlara. anılar değil mi bizi şair yapan beğeni ile dinledim can arkadaşım harika bir şiir özlemiştim yürek sesinizi daim sevgimle
selam değerli dost nasılsınız sayfanıza geç geldiğim için kendimi suçlu hisediyorum zamanımın kısa ve yetersiz buluyorum işlerimin yoğunğundan pek çok değerli dostlarımın sayfasına böylelikle uğrama zamanım olmuyor önce afınıza sığınarak şiirinizi okuyorum yine çok güzeldi emeğinize sağlık kutlarım bu güzel çalışmanızı selam ve saygılar gönderdim yüreğin dert görmesin dost değer görmüş zaten emek bize kutlamak dişer
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateşİ, döktüm yağan karlara.
Zirveleri dumanlı , bizim elin dağları, Koparıldı dibinden, gülün sevda bağları. Artık geri gelmiyor,giden gençlik çağları. Gönlümdeki ateşi, döktüm yağan karlara
Kemanımın yayıyla ,yad ettim o günleri, Hazin hazin çalarken,hayal ettim dünleri, Nerde eski besteler,kaybolmuştu ünleri, Gönlümdeki ateşi ,döktüm yağan karlara
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateşİ, döktüm yağan karlara.
Her ne kadar okumakta geç kalmış olsamda kutluyorum günün şiirını yazan kaleminizi... Duygunun lirik döküldüğü bir şiir etkiledi beni... Yürek lezzetiniz bitmesin...Saygılar yüreğinize... Kalbiniz hep gülümsesin...
Fevkaladanın fevkinde, mevsiminde bu kadar mı güzel yazılır şiir, fakir gönlüm aciz kaldı yoruma. Şiir duygu yüklü ses çok daha fazla durma dedim buralar da gittim üstadem teşekkür ve tebriğimi bırakarak...
Merhaba Ülkü hanım. Şiirlere, tablolara imza atmak, ses yorumuyla nağme nağme gönül tellerine dokunmak ne güzel. Sizi bütün samimiyetimle kutluyor, gönül dolusu selam ve saygılarımı sunuyorum...
Ustaca işlenmiş bu harika şiiri ve onu güzel sesiyle gönüllere kazıyan Ülkü hocamı saygıyla selamlıyorum. Hele resim farklı bir ahenk ve güzellik katmış şiire.
Maziyi sorgulamak !... Hiç kırmadan bakmak şöyle bir göz ucuyla Çok dilli güven fukarası olan o aynalara Bir dolum zamanı ilhamını alarak yanınıza, Siz başarmışsınız bunu ustalıkla Demirliyken ıssız açıklarda,,,
Çünkü zor bir iştir “Maziyi sorgulamak” Bugünün adına…
Cesaret isterdi dönüp bakmak geçmişe Göğüs germişsiniz mazinin öfkesine Her cesaret riskini de taşır kendi peşinde İnsan saklambaç oynarken mızıksa bile Sıkıştırabilir kendini çıkmaz köşelere Başarmışsınız bu riskli oyunu siz işte Üstelik takdirli bir şiir üslubuyla Her şair imrenmeli bence, Böylesi ruh güzelliğinin bu şekil şiirleşmesine !...
Anlaşılıyor boşa savrulmamış rüzgara günler Saklanmış tek tek içindeki tüm güzellikler Yosun tutmayan anıları da yerleştirilerek yürek heybenize Ve kırıp dökmeden bencil aynaları hiç yerlere Yelken açmışsınız büyük bir cesaret denizine Sağlıcakla kalının inşallah siz o mavilerde !!!....
Bozulan ezberler… Savrulan sözlü inciler… Nakış nakış, Hepsi de emek teriyle işlenmişler… Kalbi ve sonsuz tebrikler !!!.............
Teşekkür ediyorum "Hayat" renginize !!! Çünkü sizin de hayatıızın hep " PEMBE " Olmasını dilemiş oluyorum - böylelikle de ?!.... Ve tebeik ediyorum ikinci kez size, Öyle "GÜZEL" Bir şiiri sunduğunuz için iç evrenimize... Kalın esenlikler içinde !!!!....
Anlaşılıyor boşa savrulmamış rüzgara günler Saklanmış tek tek içindeki tüm güzellikler Yosun tutmayan anıları da yerleştirilerek yürek heybenize Ve kırıp dökmeden bencil aynaları hiç yerlere Yelken açmışsınız büyük bir cesaret denizine
Duygulardaki ruh tahlillerini harika biçimde dile getirmişsiniz.Şiirsel bir kritik
Uzun zamandan beri özlemiştik yorumlarınızı. Şiirin içine adeta bir eve girer gibi odalarını dolaşıp değerli fikirlerinizi yazmışsınız.Duygularıma ancak bu kadar güzel ortak olunurdu.
Haz duyarak okudum.Çok etkilendim.İyi ki varsınız.Naif gönlünüz dert görmesin.Sağlıcakla ve mutlu kalın inşallah. Selam saygılar efendim.
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateşİ, döktüm yağan karlara.
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateşİ, döktüm yağan karlara.
Efkarı dağıtmak için karlardan medet ummak, yürek yaşanmışlıkların közlerini toplarken kürek kürek, sönmeyen bir ocak tüter gönül hanesinde. Anılar körükler, daha da alevlenir yangınlar. Günün şiirini yazan değerli kalemin var olsun Kırçiçeğim, hüzünleri ne kadar da ince bir dille yansıtmışsın dizelere, yürekten kutluyorum sevgi dolu gönlünü. Resmin muhteşemdi şiirin gibi çok beğendim canım, diliyorum hem resim de hem de şiir de ilhamın bol olsun, bizlere güzellikleri sunmayan devam et inşallah. Sağlıcakla ve hoşça kal mutluluk ve huzur içinde...
Duygularımı tahlil ederek öylesine güzel bir yorum yapmışsın ki. Çok mutlu ettin beni dağ gülüm. Sayfamı ziyaret ettiğin için teşekkür ediyorum. Sağol var ol canım benim selam sevgiler.
Mazi; kimimizde yara, gam, keder, hüzün...Kimimizde neşe, huzur, ve mutluluk... Ne var ki, dün yaşandı ve bitti.Yarın meçhul.Gün bir gündür ve o da bugündür.
Götürdünüz, yaşattınız...
Şiir, yorum, müzik ve tablo tam bir bütünlük, her zaman ki gibi mükemmel.
Zorunlu gecikmişliğimin özürü ile kutluyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.
Rica ederim efendim gecikmişlik ne demek.Sayfam her zaman sizlere açık. Duyguları tahlil eden çok güzel yorumdu. Teşekkür ediyor selamlarımı gönderiyorum.
saygıdeğer hocam ,Allah sizden razı olsun ,muhteşem anlatımıyla yorumuyla günün anlamına yakışan harika üstü bir eser yürekten kutlarım Rabbim o kudretli kaleminiz daim eylesin harikaısnız hocam paylaşımınız için teşekkür ederim fonda ayrı bir güzellik emeğine sağlık selam ve saygılarımı sunarım Allaha emanet olun duam ile
ben şiirin ne noktasına nede virgülüne bakarım benim için şiirin verdiği duyğu öenmlidr bu bakımdan duygularıma tercüman olan son derece güzel bir şiir okudum yine sayfanda şiir güne gelmeyi hak etmiş bence de şiirin güzelliği seçki kurulunun gözünden kaçamamış
kutlarım sevgili arkadaşım başarıların daim olsun her daim sevgimde ve takibimdesin selamlar...
Günün şiiri ve değerli şairini kutlar saygılar sunarım. Samimi yorum için de ayrıca tebrik ederim.
Eleştiri bana göre şiiri ve şairi pişiren bir olmazsa olmazdır. Her zaman derim ki "birileri beni yerden yere vursun ki şiirin en güzelini yazabileyim". Bu vesile ile satır satır analiz ettiği için Şükran Ay Hanımefendiye de teşekkür ederim.
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateş, döktüm yağan karlara.
Düşündükçe geçmişi,orta yerden yarıldım. Dönüp baktım arkama, anılara sarıldım. Sorguladım maziyi, kaderime darıldım. Gönlümdeki ateşi, döktüm yağan karlara. DİLERİM DİYE BİR YORUM YAZMIŞTIM SİZE DAHA ÖNCE EMEKLERİNİZİN TAKDİR GÖRMESİNE ÇOK SEVİNDİM ŞİİR, YORUM VE RESİM HEPSİ HARİKAYDI KUTLARIM DEĞERLİ DOST KALEM SELAMLAR SEVGİLER
Zirveleri dumanlı , bizim elin dağları, Koparıldı dibinden, gülün sevda bağları. Artık geri gelmiyor,giden gençlik çağları. Gönlümdeki ateşi, döktüm yağan karlara
Kemanımın yayıyla ,yad ettim o günleri, Hazin hazin çalarken,hayal ettim dünleri, Nerde eski besteler,kaybolmuştu ünleri, Gönlümdeki ateşi ,döktüm yağan karlara
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateş, döktüm yağan karlara.
Merhabalar Sevgili Arkadaşım, uzun zamandır bir şiirin başına diz çökmemiştim.Her ne kadar şimdi bazı şahıslarca, güne gelen şiire yapılan yorumu egosal cambazlıkla kişinin kendini öne çıkarma gibi algılanıyor olduğunu bilsem de öncelikle samimiyetinize ve dostluğunuzdan aldığım güçle böylesi şiirden soğutucu ve kötümser bakışı şiirin haketmediği inancıyla şiirinizi bildiğim, anladığım ve doğruluğuna inandığım kurallar çerçevesinde yorumlamak isterim.Öncelikle biliniz ki kesinlikle şahsınızla değil sadece ama sadece şiirle özel bir sohbet edeceğim.Hem denir ki bilirsiniz şair şiirini kamuya sunduktan sonra artık o onun olmuştur.Böylesi hatırnaz bir sahiplenme iç güdüsü ile yaptığımı da bilmenizi isterim.
*************************
Şiirimiz ana hatlarıyla teknik açıdan 7+7 hece vezni ile ilk dörtlukte abad diğerlerinde cccd , eeed... kafiye örgüsünde dizayn edilmiş.Sabit, kendini tekrar eden ayaklı lirik bir sevda şiiridir.
Maziyi Sorguladım
Zemherinin ortası, hasretinle yanarken, Hüzün doldu yüreğim,artık sığmaz darlara. Senle geçen günleri hatırlayıp anarken, Gönlümdeki ateşi döktüm yağan karlara.
bu dörtlükte hece hatası yok.kafiyeleri : yanarken /anarken .....yan ve an....iki harf ortaklığı ile tam kafiye kullanılmış. Aynı durum darlara / karlara....kafiye içinde geçerli.
Durak hatası yok bu dörtlükte.Bu tür tek sabit ayaklı şiirlerin görünen kolaylığının dışında aslında çok büyük risk taşır.Tekrar eden ayağın şiirin bütün yükünü anlam olarak kaldıracak güce sahip olması beklenir.Şiirimizde kullanılan " Gönlümdeki ateşi döktüm yağan karlara. " dizesi ni bu dörtlük için düşündüğümüzde daha önce yazılmış olan üç dizeyi anlamsal açıdan kapsadığı sarıp sarmaladığı onları boşlukta bırakmadığı görülmekte.
" Senle geçen günleri hatırlayıp anarken," dizesine yanlış anlamamanızı ümit ederek itiraz etmek istiyorum.Öylesine alaledeleşmiş bir söylem ki normal konuşma dilinde çok sık kullanılan anlatım.Bu itibarla yenilik getirmediği, çarpıcılık ve çağrışım zenginliği olmayışı ile göze çarpan bir dize.Yine aynı şeyi " hüzün doldu yüreğim " söylemi içinde dile getisem yanlış olmaz.
Ne olur yanlış anlamayın beni , bakın şöyle ifade edeyim size, ben edebiyat mezunu değilim, profesyonel anlamda da hiç bir başarım , ödülüm ya da yayınlanmış bir kitabım yok.Ama sadece bu işe verdiğim gönülle yazıyorum.Yanlış olabilirim kabul ederim.Sizin gibi hocalarımı okuyarak, karşılaştırma yaparak, değerlendirerek birşeyler öğrenmeye çalışan biriyim.Hatam var ise lütfen söyleyin ki ben de nerde neyi yanlış bildiğimi bileyim.Bileyim ki bilerek daha iyilere gideyim.Aslında yorum öğrenmektir bana göre.Şiiri incelerken öğrenmektir.Yani amacım kesinlikle öğretmek gibi bir bilmişlik değil lütfen bilin sadece açık yüreklilikle şiir hakkında ki duygumu, düşüncemi paylaşıyorum o kadar.
Üstadın " Ağlarım hatıra geldikçe gülüştüklerimiz " dizesini bilmeyen yoktur herhalde.Üstad burda tıpkı sizin gibi arı,duru bir dil kullanmış.Son derece basit hatta nesir bile diyebileceğimiz dümdüz bir cümle kullanmış.Açılımını yaparsak gülüştüklerimiz aklıma geldikçe ağlarım demiş.Bakın dümdüz bir cümle.Ama ne yapmış ağlarım kelimesini başa getirerek bilindik söylemi değiştirerek ona şiiriyet katarak zenginleştirmiş ve kendileştirmiş dizesini.Bu onun her kelime üstünde incelikle, titizlikle durduğunun bir ispatı değil midir? Galip ' in deyişiyle lisa içinde bir başka lisan yaratmak değil midir ?
İlk dizedeki zemheriyle ; yağan karlara arasındaki anlamsal ilişkiye tamı tamına bağlanmış.Yine özlemin ve sevdanın yakıcılığında karlarda soğumak tesellisi duygusu ile çok çarpıcı.
Bu dörtlükte başta belirlenen biçimsel, tekniksel kurallar ışığında cccd kafiye örgüsünde yazılmış.Hece kaybı ve fazlalığının olmadığı bir dörtlük. Kafiyeleri : açıyor / kaçıyor / saçıyor ... yine saç -aç - kaç yani ( aç) yani 2 harf benzerliği ile tam kafiye niteliğinde.
Anlamsal açıdan yine birinci dörtlükteki zemheriyle ilişik olarak ona ait olan unsurlar yer almış.Kardelenlerin açması, kuşların olmayışı, şöminenin fiziksel olarak burda olması zemheriyi desteklese de sadece kıvılcım saçıyor olarak nitelendirilmesi bence zayıf kalmış.Yani bu kıvılcıma, aşk duygusunu ve özlemi paylayan bir nitelik verilebilirdi diye düşündüm.En baştan dediğim ayak dizesi bu dörtlüğü de kapsar nitelikte.
*********
Zirveleri dumanlı , bizim elin dağları, Koparıldı dibinden, gülün sevda bağları. Artık geri gelmiyor,giden gençlik çağları. Gönlümdeki ateşi, döktüm yağan karlara
En başta kurgulanan biçimsel ve tekniksel uygulamalar bütünlüğüne riayet edilmiş bu dörtlükte de. kafiyeleri : dağları / bağları / çağları ....dağ -bağ- çağ ( ağ ) iki harf benzerliği ile tam kafiye kullanılmış yine.
Anlamsal açıdan bakarsak ; " Zirveleri dumanlı " söylemiyle başlamış olması yine şu ana kadar gelinen ve korunan zemheri kış ayının imajını oluşturduğu hüzün, özlem ve aşk acısı duygusuna tamlanmış. Anlamsal birlik açısından çok güzel bir bütünlük sağlanmış. " Bizim elin dağları " söylemiyle geleneğe çok yaslanılmış.Halk edebiyatından alışık olduğumuz bir anlatım. Hatta pek çok türküde bile geçer.yine " Artık geri gelmiyor,giden gençlik çağları " - yukarıdaki dörtlükte bahsettiğim yönlerle paralellik gösterdiğini söylemek yanlış olmaz sanırım.
******.
Kemanımın yayıyla ,yad ettim o günleri, Hazin hazin çalarken,hayal ettim dünleri, Nerde eski besteler,kaybolmuştu ünleri, Gönlümdeki ateşi ,döktüm yağan karlara
Bu dörtlükte te teknik açıdan aynı şekle riayet edilmiş.Tam kafiye kullanılmış. Burda yeni bir imaj kullanılmış.Keman ; musiki... devreye girmiş şiirimizde.Hüznün, acının müzikle tesellisi ona aktarılması etkileyici ve çok bir duyuş .Romantizmide en şiddetli haliyle gözümüzün, kulağımızın önüne sermiş.Şömine, kış mevsimi ve keman.Acıyla hemhal bir gönül... kare kare resmen işlenmiş dizelere.Öylesine sıcak ve duygu yüklü ki... bir an gözümde canlandı bu sahne inanın. Dağ başında üstelik... müthiş müthişş bir manzara.Bu duyuştaki estetiksel güzelliği ben Saygıdeğer arkadaşımın resimle olan ilişikliğine de baglamak istiyorum.Sanatın içiçeliğinin bir ispatı birbirinden koparılmazlığının bir delili bu şiir.
******
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateş, döktüm yağan karlara.
Bu dörtlükte baştan beri bütün hassasiyetle riayet edildiğini düşündüğüm duraklarda sorun var.Yine tam kafiye kullanılmış. Finale yaklaşırken artık şiir imaj öğesini kullanmaktan çok direkt duyguyu anlatıma odaklanmış.Yani konunun özü bu der gibi açık daha açık bir söyleme geçmiş. Sanki ayrılır gibi anıdan, sanki uyanır gibi bir uykudan .Yukarda bahsettiğim hani o filim manzarası vardı ya o flim sona erir gibi.. birazdan the end yazacak gibi... çok güzel bir komposizsyon sunulmuş bu şekilde anlamsal ve duygusal kurgu ile.
Ve son dörtlük..... duygu ve anlam olarak diğerleriyle eşdeğer bir anlatım .Anılara sarılmak, yad etmek, hatırlamak... bunlar diğer dörtlüklerde de yenilenmişti.bu açıdan zayıf bulduğum bir dörtlük.Bir önceki dörtlüğün finale daha çok yakışacağını düşünüyorum.Farklı olarak dilek ve temennin olması daha iyi olurdu diye düşünüyorum.
SONUÇ :
Devrik olmayan düz anlatımlı, açık duru bir eser.Tekniksel detaylara bir kaç unsur dışında tamamen riayet edilmiş.Özellikle tam kafiye kullanılmış olması sesdeki doygunluğu açısından ahengi ve ritmi harikulade desteklemiş. Bence en büyük zaafiyet burda çoğu yerde değindiğim gibi bilindik, yabancı olmadığımız söylemlemlerin tekrar edilmiş olması. Ama kurgusuna ve anlamsal bütünlüğe verilen öneme hayran kaldım.Yine durak aralarında virgül kullanılmış bence gereksiz bir uygulama.Çünkü başka hiç bir noktalama kullanılmamış eserde. Ben de çoğu şiirimde kullanmıştım önceden elbette saygı duyarım ama tercihinize ama değişen ve gelişen bilgim ölçeğinde şu anda yanlış olarakgördüğüm bir uygulama olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Akıcılığı, anlatımı, duygusunun ağırlığıyla sevdayı, özlemi yaşattıran, duyumsatan bir eserdi .
Hakkınızı helal eden Ülkü Hocam.Kusurum var ise bağışlayın.Bende ki yansıması böyleydi.Dilerim yanlış anlaşılmam.
Yorumunuzu satır satır okuyup cevap vereceği.Bu gün Ankara dan yatılı misafirlerim var. İçinde ne yazarsa yazsın zamanınızı harcayıp bu kritiği yaptığınız için teşekkür ediyorum. Dinlenmiş bir kafayla okuyacağım.şimdi hiç zamanım yok.Sevgiler.
Bütünsel olarak bir sanatkar sayfası bu sayfa, resimle, şiirle, seslendirmeyle haz veren bir sayfada konuk oldum... Kutluyorum... Selam ve saygılarımla...
Yapısı gereği şiirde bir dize ya bir cümledir ya da alt dizelerde tamamlanacak olan bir cümlenin parçasıdır. Bir cümle olması halinde dize sonuna virgül değil nokta konulur. Ki bu da şiirin görselliği, estetiği ve anlatım kaygısı bakımından illa gerekmez. Ustaların noktalama işareti kullanmadan yazdığı pek çok güzel şiir olduğunu hatırlayın. Bir cümlenin parçası olması halinde ise her dizenin sonuna virgül koymak, bir yandan anlamı karmaşıklaştırır, söylemi zayıflatır, bir yandan da görselliği içinden çıkılmaz hale getirir. Eğer şiirde bölünmüş bir cümleden oluşan birden çok dize varsa, anlamı zayıflatmamak, söylem kaybının önüne geçmek amacıyla virgül kullanılabilir. Ama "bu dize bitti, cümle bitmedi, alt dize ya da dizelerde sürüyor" mantığıyla her dize sonuna virgül koyarsanız estetikten, içerikten ve okuma kolaylığından ödün vermiş olursunuz...
Ayrıca; 4 farklı dizeden alıntıladığım virgül (Sesimizin durması gereken yer) sesimizi nerede duraksatacağız!
Ne bitişik ne ayrık Virgül koyacaksak bir tık boşluk kullanmalıyız.
Hüzün doldu yüreğim,artık sığmaz (Y) Şöminede odunlar, kıvılcımlar saçıyor.(D) Kemanımın yayıyla ,yad ettim o günleri (Y) Zirveleri dumanlı , bizim elin dağları (Y)
Şiirlerin çatısını oluşturan unsurlar çok önemlidir. Bu unsurlar bazen okuru içine çeker, bazen de duygusundan iter
//
Seslendirme (fon ile) çok iyi harmanlanmış. Lar/ler ekleri baştan sona ahengi tutturup bütünlüğü korumuş.
Her insan zaman zaman geçmişine yolculuk eder. Öldürmemeli hiç bir maziyi.
Maçın üstüne bu komedi iyi geldi. Basit mi? Sizin Türkçe'ye saygınız bu mudur? Ekmeğini, suyunu tükettiğiniz ülkenin diliyle alay edecekseniz Hiç tartışmayalım bile!.
Hece şiirlerin kurgusal ve duygu yorumuna pek girmem Şükran hanım zaten bunu layığıyla ustaca yapmış.
Yazındaki hatalarınız beni şiir adına üzdü. Fikirlerimi belirtmem sizi niye bu kadar rahatsız etti!.
Şiirdi Harikaydı Mükemmeldi
Sanırım şimdi basit olmamıştır.
Size bir tavsiye; İnsanları yargılamadan önce ne demişler/yazmışlar iyice bir -okuyun- sonra cevap verirken ofsayta düşmeyin.
Şiir yazdıktan sonra lütfen biraz demleyerek, araştırarak ekleme yapınız.
"Şiir ya mükemmel olmalı, ya da hiç varolmamalı." (Johann Wolfgang Von Goethe)
Benim felsefem budur. Size basit olmayan şiirli geceler diliyorum.
Tabiki şiirlerde noktalama işareti kullanabilirsiniz. O yazarın tekelinde olan bir durumdur.
Ama siz yanlış kullanmışsınız??????
Virgülü dört farklı şekilde kullanmışsınız Ben o'nu belirtiledim.
Şiirlerde şekil, biçem, biçim gibi unsurlarda önemlidir. Bu unsurların temelini dil oluşturur.
Bana sizin gibi aynı noktalama işaretini dört farklı yerde kullanan bir yazar gösterebilir misiniz?
Sesimizi hangi virgülün beyit uzantısına göre soluklandıracağız?
Dilin gereğini bir çok edebiyatcı ve yazarımız yerine getirmiştir. Bir çok yazarımız da getirmemiştir!. Bunun da belli nedenleri vardır.
Bu dönemdeki gibi, o dönemin şairleri de bu konuda çok eleştiri almıştır.
Örneğin; Atilla İlhan'ın neden kullanmadığını biliyor musunuz? Peki
Türkçe de bazı sözcükler illaki büyük harfle yazılır. Bu yazım kuralıdır. Siz kendi kafanıza göre ya da Atilla İlhan'a göre Türkçe'ye yeni bir yazım kılavuzu getiremezsiniz.
Hassaslığımız şiir içindir.
Coppy-paste etiğiniz alıntıyı ben bu sitede 1 yıldır dile getiriyorum. (Yorumladığm şiirlere baktığınızda görebilirsiniz)
Birçok şiirde noktalama işaretleri kullanılırken birçok şiirde de kullanılmıyor. Şiirde noktalama işaretleri kullanımı şaire kalmış. Mesela, o '' bir çok şiirler ''in şairlerinden biri olan Attila İlhan şu ana kadarki hiç bir şiirinde noktalama işareti ya da büyük harf kullanmamış :) Ama Orhan Veli Kanık, Necip Fazıl Kısakürek vs. çoğu şiirinde noktalama işaretleri kullanmışlardır. Noktalama işaretleri anlamamıza yardımcı olurlar. Onlarsız da anlaşılabilir ama herkes aynı dil seviyesinde olmadığı için sıkıntı yaşanabilir. Bazen kullanmak mecburi olabilir. .
Cümlelerin bir dize ya da beyitte bitmeyip diğer dize-beyit veya bendlere kaydığı şiirlerde, okumayı kolaylaştırıp anlam bulanıklığını önlemek adına, kimi şairler noktalamaya başvurur ki bu şairin en doğal hakkıdır. Bazı şairler de 'Yazdığım şiir okuyucunun anlamlandırdığı şekliyle varolsun, bir değil pek çok anlam bulsun' der ve şiirine noktalamayla sınırlar koymaz.
Sık yapılan bir başka hata şiirlerde dize sonlarında virgül kullanılması. Yapısı gereği şiirde bir dize ya bir cümledir ya da alt dizelerde tamamlanacak olan bir cümlenin parçasıdır. Bir cümle olması halinde dize sonuna virgül değil nokta konulur. Ki bu da şiirin görselliği, estetiği ve anlatım kaygısı bakımından illa gerekmez. Ustaların noktalama işareti kullanmadan yazdığı pek çok güzel şiir olduğunu hatırlayın. Bir cümlenin parçası olması halinde ise her dizenin sonuna virgül koymak, bir yandan anlamı karmaşıklaştırır, söylemi zayıflatır, bir yandan da görselliği içinden çıkılmaz hale getirir. Eğer şiirde bölünmüş bir cümleden oluşan birden çok dize varsa, anlamı zayıflatmamak, söylem kaybının önüne geçmek amacıyla virgül kullanılabilir. Ama "bu dize bitti, cümle bitmedi, alt dize ya da dizelerde sürüyor" mantığıyla her dize sonuna virgül koyarsanız estetikten, içerikten ve okuma kolaylığından ödün vermiş olursunuz. Bu konudaki hassasiyetiniz için teşekkür ediyorum.
Ressamsınız da aynı zamanda. O hâlde on parmağınızda on marifet var maaşallah. Ne mutlu bize ki sizin gibi değerli bir insanı tanıma şansına nail olduk.
Kutlarım. Şiir, yorum, resim; kısacası her şey dört dörtlük harika.
mükemmeldi....harikaydı....bu nedenle alkış yetermi bilmem ama varsa ötesi o gelsin benden.....dineldiğim de öyle bir hoş oluyor ki insan bu yorum bu tını ve de dizeler....harikasınız....daim iyi olun emi....
beyazsayfam tarafından 1/14/2012 1:05:13 AM zamanında düzenlenmiştir.
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateş, döktüm yağan karlara.
Kutlarım güne düşen şiirinizi, ayrıc fondaki resim için ayrıva tebrik ediyorum saygı ve selam ile..
Zirveleri dumanlı , bizim elin dağları, Koparıldı dibinden, gülün sevda bağları. Artık geri gelmiyor,giden gençlik çağları. Gönlümdeki ateşi, döktüm yağan karlara
Kemanımın yayıyla ,yad ettim o günleri, Hazin hazin çalarken,hayal ettim dünleri, Nerde eski besteler,kaybolmuştu ünleri, Gönlümdeki ateşi ,döktüm yağan karlara
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateş, döktüm yağan karlara.
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateş, döktüm yağan karlara.
TOPRAGIM HARIKA BIR SIIR VE BIR O KADAR DA HARIKA RESIM VE YORUMM MUHTESEM MAZIYI ANARIZ OZLEMDIR HATIRALARDA KALANLAR ANILARIDA YASAR DUSUNUR VE RESIMLERIZ MAZIYI YASATIRIZ YUREKLERIMIZDE VE ANILARDA.DUYGULAR HEP ANAR HISSEDER MAZIYI BITIRMEZ GERIDEK BIRAKTIKLARIMIZI.OZLEMLER HEP VARDIR UZAKLARDA OLSANDA NEFES KADAR YAKINDIR HEP SEVDIGI YUREKLERDE HISSEDER YASAR ANAR.HASRETLER BITMEZ HIC HUZNLER YUREGINIZI YAKMASIN .ACITMASIN YUREGINIZI.SEVGIYLE KALIN.KEKLIK KOKAN DAGLARDAKI GUZELLIKLER YASAYIN SEVGIYLE.
Seslendirme şiire çok anlam yüklemiş.Sesteki o gizemli ,acıyı,hüznü,geçmişe özlemi,yaşanmışllıkların insan ruhunda bıraktığı tadı ortaya koymuşsunuz.Her şiirde ayrı bir tad buluyorun.Sanki eski Türk filmlerindeki gibi.Hani filmin sonuyla başlar,geriye dömerek içli bir ses geçmişi anlatır ya aynı onun gibi.Tezatlardan yararlanarak temayı,dile getirme göze çarpıyor,zenherinin ayazında yanmak gibi.Geçmişteki güzel günleri,o temiz,çıkarsız duygularla yaşamayı kim istemez ama olmayınca olmuyor,maziyi sorgulamaka hüzne davetiye çıkarmışsınız.Her şey gönlünüzce olsun.Bazen bizi yaşatan,ayakta tutan mazide yaşadıklarımız da olabiliyor işte o zaman acılara tutanarak yaşama devam edebiliyoruz her şeye rağman.
Zirveleri dumanlı , bizim elin dağları, Koparıldı dibinden, gülün sevda bağları. Artık geri gelmiyor,giden gençlik çağları. Gönlümdeki ateşi, döktüm yağan karlara
Kemanımın yayıyla ,yad ettim o günleri, Hazin hazin çalarken,hayal ettim dünleri, Nerde eski besteler,kaybolmuştu ünleri, Gönlümdeki ateşi ,döktüm yağan karlara
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateş, döktüm yağan karlara.
Yaşamsal sürecin sürekliliğini düşünmmek bazan istenmeden oluyor.Yaşamdır gelir geçer sevgili şaire,bu değişmeyen bir kuraldır.Anılarında eğer düşündüğünüz gibi yaşamışsanız,fakiri ezipte güçlünün yanında yer almamışsan,yoksullara kendince el uzatabilmişsen,haklıyı haksızdan ayırabilmişsen o zaman yaşadıklarınla gururlanmalısın...Sevgi ve saygılarımla...
Gönlündeki ateş söndüyse iyi etmişsin de ya sönmez de üşür zatürre olarak sana dönerse işin kötü arkadaşım. Güzeldi hem de çok... Yazdıran yüreğine, can veren sesine, çizen eline sağlık.
Zirveleri dumanlı , bizim elin dağları, Koparıldı dibinden, gülün sevda bağları. Artık geri gelmiyor,giden gençlik çağları. Gönlümdeki ateşi, döktüm yağan karlara
Kemanımın yayıyla ,yad ettim o günleri, Hazin hazin çalarken,hayal ettim dünleri, Nerde eski besteler,kaybolmuştu ünleri, Gönlümdeki ateşi ,döktüm yağan karlara
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateş, döktüm yağan karlara.
Kemanımın yayıyla ,yad ettim o günleri, Hazin hazin çalarken,hayal ettim dünleri, Nerde eski besteler,kaybolmuştu ünleri, Gönlümdeki ateşi ,döktüm yağan karlara
Muhteşem bir şiirdi, hüznün gamıydı mısralar...Yürekten dökülen hüzünlü hasret damlalarıydı... Buğulu gözlerle dinledim... Duygulu ses ile yorum harikaydı. Seçkin kalemi ve engin yüreği...Tebrik ederim. Selam ve saygılar.
MAZİYİ SORGLAMAK GEÇEN GÜNLERİ ARAMAK KADERE DARILMAK DÜNÜ BU GÜN YAD ETMEK ,ŞİİRİNİZ OKUYUNCA GİTTİM ESKİ GÜNLERE TEŞEKKÜRLER BİZEDE GEÇMİŞİ HATIRLATTIĞINIZ İÇİN KUTLARIM
Merhaba sayın hocam.. Mazinin güzellikleri hep özeldir. Acı da olsa bizim, tatlı da olsa bizimdir.. Resimle mazinin uyumu şiir bambaşka bir havaya sokuyor.. Yeni yılınızın nice güzelliklerle geçmesi dileklerimle emeğinizi kutluyorum efendim..Saygılarımla...
Uzaklarda olsan da, nefes kadar yakınsın. Rabbim seni,her daim kötülükten sakınsın. Sen içimde şahlanan, bitmeyen bir akınsın. Gönlümdeki ateş, döktüm yağan karlara.